اخبار داغ

رئیس پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با دانا:

کمک به "تولید واکسن کرونا" از اولویت‌های مهم ماست/ تحقیقات را با حیوانات هم‌جثه انسان کامل می‌کنیم

کمک به "تولید واکسن کرونا" از اولویت‌های مهم ماست/ تحقیقات را با حیوانات هم‌جثه انسان کامل می‌کنیم
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: یکی از اقدامات پژوهشگاه رویان کمک به بخش تولید واکسن است، درواقع ما تست حیوانی واکسن کرونا را تا حدودی با تیم‌های تولیدکننده این واکسن در کشور، حمایت کردیم.
[

دکتر عبدالحسین شاهوردی در حاشیه مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی‌سانان و مرکز تحقیقاتی پیش‌بالینی پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مراحل انجام تحقیقات علمی، اظهار کرد: در حوزه سلول‌های بنیادی، تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم و اگر بخواهیم فرآورده‌های این تحقیقات را به عموم جامعه برسانیم، باید سلسله تحقیقاتی را انجام دهیم که از آزمایشگاه آغاز می‌شود.

, دکتر عبدالحسین شاهوردی , دکتر عبدالحسین شاهوردی, در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


رئیس پژوهشگاه رویان افزود: برای انجام آزمایش، اقدامات سلولی را در محیط آزمایشگاهی دنبال می‌کنیم و این آزمایش‌ها بر روی حیوانات کوچک‌تر مانند موش‌های آزمایشگاهی انجام می‌گیرد.

شاهوردی ابراز کرد: پیش از آزمایش تحقیقات بر روی انسان، باید آن پروتکلِ درمانی را در یک حیوان بزرگ‌تر که ازنظر ارگانیک با انسان شباهت دارد را تجربه کنیم و بعد ازآن بتوانیم در مراحل بالینی آن را دنبال کنیم.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به پیشرفت‌های این پژوهشگاه در عرصه سلول‌های بنیادی، خاطرنشان کرد: ما در این مدت تجربیات مطلوبی در حوزه سلول‌های بنیادی به دست آوردیم. تحقیقات مختلفی را انجام دادیم که برخی از آن‌ها را به مرحله بالینی رسانده و برخی دیگر فاز ۳ تحقیقات را دنبال می‌کنند.

وی به کمبود فضا و مکان برای انجام تحقیقات در رویان اشاره کرد و گفت: در فضای تحقیقاتی رویان محدودیت مکان داشتیم؛ به همین سبب با پیش‌بینی زمین ۳۶ هزار متری سعی در ساخت مرکز تحقیقاتی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی این پژوهشگاه را داریم که دولت نیز قول حمایت را داده است.

شاهوردی با اشاره به بخش‌هایی از تحقیقات پژوهشگاه رویان، تصریح کرد: یکی از اقدامات پژوهشگاه رویان کمک به بخش تولید واکسن است، درواقع ما بخش حیوانی واکسن کرونا را تا حدودی با تیم‌های تولیدکننده این واکسن در کشور، حمایت کردیم.

انتهای پیام/ا

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه