اخبار داغ

امام جمعه ابرکوه:

آموزه مهم مکتب حضرت زهرا(س) این است که در راه ولایت باید هزینه داد

آموزه مهم مکتب حضرت زهرا(س) این است که در راه ولایت باید هزینه داد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: این آموزه مکتب حضرت زهرا(س) است که باید در جهت ترویج مکتب ولایت جانفشانی کرد و باید از ولایت حقه الهیه دفاع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهیده مدافع حریم ولایت بود و آموزه مکتب فاطمی این است که ولایت‌مداری به معنای پذیرش بی چون و چرا از فرامین ولی امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: ولی امر، حجت خدا است و اطاعت از امر حجت خدا وجوب قطعی شرعی دارد و انجام واجبات شرعی چون و چرا ندارد؛ برای وظایف شرعیه فلسفه‌بافی غلط است و برای اینکه مثلا چرا باید نماز بخوانیم یا چرا باید روزه بگیریم، فلسفه‌بافی معنا ندارد چون حکم شرع است و باید به حکم شرع تعبدا و عملا تن داد.

,

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بحث پذیرش ولایت حکم قرآن است و اعتقاد ما این است که یک واجب شرعی است که باید از ولی امر تبعیت کنیم، اظهار داشت: مکتب فاطمی که بیانگر منویات و سیره و سنت فعلی و قولی حضرت زهرا (س) است به ما این درس و پیام را دارد که در امتداد ولایت خدا، ولایت رسول خدا قرار دارد و این ولایت از ناحیه خدا به رسول خدا تفویض شده و از ناحیه رسول خدا به ولی خدا امیرالمومنین و یازده فرزندش تفویض شده است و این تصریح قران مجید در آیه شریفه است که "اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم".

,

حسینی خاطرنشان کرد: آموزه مکتب فاطمی به ما درس ولایت‌‍‌مداری در بخش پذیرش ولایت حقه دارد که همان ولایت خدا و رسول و امیرالمومنین و ائمه طاهرین علیهم‌السلام است؛ روز عید غدیر وقتی که به امر خدا، رسول خدا امیرالمومنین علی علیه‌السلام را به عنوان ولی امر مسلمین معرفی می‌کند و تصریح می‌کند "من کنت مولا فهذا علی مولا" معنایش این است که این ولایت تامه الهیه بعد از پیامبر به امیرالمومنین رسیده است و هم در بخش نظام تکوین و هم در بخش نظام تشریع این ولایت وجود دارد.

,

وی تأکید کرد: پذیرش ولایت حقه الهیه یعنی ولایت امیرالمومنین و اولاد طاهرینش در بخش ولایت تشریعی برای ما تکلیفی مسلم است و حضرت زهرا (س) اعتراضش به مردم مدینه که به آن‌ها دسترسی داشت این بود که چرا شما از پیمان و میثاقی که با ولی امر خود بستید سر باز زدید و پیمان شکستید.

,

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: این‌ اقدام پیام رسا دارد و این‌ سخنی است که در هر زمین و زمان کاربرد دارد که شکستن پیمان و ملتزم نبودن به پیمان ولایت الهیه برای همگان مواخذه خواهد داشت؛ چون اگر پذیرش ولایت خدا و رسول و ولی خدا نباشد پذیرش ولایت شیطان و طاغوت جایگزین این ولایت خدا می‌شود پس انسان در زندگی لابدا ناچار از پذیرش ولایت است.

,

حسینی ادامه داد: آموزه قرآن و مکتب فاطمی این است که اگر ولایت حقه الهیه را پذیرفتیم آن ولایت تامه‌ای است که ما را در دنیا و آخریت سعادتمند می‌کند و مصداق ااین آیه قرار می‌گیریم "الله ولی الذین آمنو یخرجهم من الظلمات الی النور" اما اگر ولایت حقه الهیه را نپذیریم، بخواهیم یا نخواهیم کفران نعمت کرده‌ایم و در نتیجه ولایت طاغوت و ولایت شیطان را پذیرفته‌ایم و مصداق آیه "والذین کفروا اولیاوهم الطاغوت" می‌شویم. با این توضیح کسی نمی‌تواند ادعا کند که من "ولی" ندارم اگر در راه حق باشد "ولی" او خداست و اگر در مسیر باطل حرکت کند "ولی" او طاغوت است

,

وی تصریح کرد: این آموزه مکتب حضرت زهرا (س) است که باید در جهت ترویج مکتب ولایت جانفشانی کرد و باید از ولایت حقه الهیه دفاع کرد و در این راه آماده شهادت و آماده سیلی خوردن و کتک خوردن و آزرده شدن شد. چرا که ما در مقام دفاع از ولایت برنیاییم عناصر طاغوت را حاکم می‌کنند و اگر ولایت طاغوت حاکم شد دیگر ولایت حقه الهیه کاربری‌اش را عملا پنهان می‌کند.

,

حسینی بیان کرد: در زمانی که ما دسترسی به حجت خدا و ولی امر معصوم نداریم بنا به نص صریح روایت باید از فقیه مجتهد، مدیر، مدبر، آگاه و سیاستمدار و آشنا به شرایط و مقتضیات زمان و شخصیتی که از هر نظر ممتاز از دیگر فقها است به عنوان ولی فقیه و به عنوان نماینده عام امام زمان (عج) تبعیت داشته باشیم.

,

وی اضافه کرد: یعنی ولایت الهیه حجت خدا و امام معصوم در زمان غیبت به ولی فقیه سپرده می‌شود و ولی فقیه در مقام عمل همان مبنایی را اجرایی می‌کند که ولی امر معصوم آن را اجرایی می‌کند و در این زمان هم تبعیت از ولی فقیه را باید به عنوان واجب عینی برای خودمان بدانیم، لذا اطاعت از ولی فقیه یک تکلیف عینی است و وجوب عینی دارد که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه