اخبار داغ

در گفت‌و‌گو با علمای اهل سنت سراسر کشور مطرح شد؛

مکتب حضرت زهرا(س)؛ مسیری روشن برای جامعه اسلامی

مکتب حضرت زهرا(س)؛ مسیری روشن برای جامعه اسلامی
علمای اهل سنت سراسرکشور اهل بیت را در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان دانستند و گفتند: کمالات حضرت زهرا رضی الله عنها ایشان را به الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود اینکه زنان بسیاری به لحاظ فضایل اخلاقی وانسانی و نقش آفرینی در طول تاریخ بشریت خوش درخشیدند اما هیچ زنی نتوانسته است به پای حضرت زهرای مرضیه(س) برسد، چرا که این بانوی مکرم اسلام  با وجود عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه زمان ها به یادگار گذاشت به گونه ای که هنوز هم تمامی فضائل آن حضرت شناخته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایشان با داشتن امتیازاتی به مثل دخت النبی، ام ابیها، سیده النساء العالمین، ام السیدان شباب اهل الجنه، زوجه الحیدر و انبوهی از فضائل و مناقب بی شمار دیگر ارزنده ترین بانوی اسلام است.

محبت ایشان از جمله مشترکات اعتقادی بین مذاهب اسلامیست که بر هیچ دینشناسی پوشیده نمی باشد و همگان از شیعه و سنی در برابر عظمت وجودی ایشان زانوی ادب می زنند.

,
,
,

در این رابطه ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت استان کردستان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: جایگاه و منزلت حضرت فاطمه(س) پیش پیامبر اسلام(ص) بسیار والا و همیشه ایشان را ام‌ابیها نام می‌برد.

, کُردتودی,

وی آن حضرت را الگوی حقیقی زنان جهان دانست و گفت: زنان جامعه اسلامی در ابعاد مختلف زندگی، سیره و روش بانوی بزرگوار اسلام را مقتدا و الگوی خود قرار دهند.

,

ماموستا راستی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی داشته و به‌ ویژگی‌های متعددی ممتاز است، افزود: حضرت فاطمه(س) دارای ارزش و مقام بزرگی میان اهل تسنن است.

,

امام جمعه موقت سنندج توجه به‌ ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(ع) در مسیر زندگی فردی را بهترین و روشن‌ ترین راه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: جایگاه حضرت زهرا(س) در طول تاریخ اسلام و بشریت جایگاه ابدی و جاودانه بوده و باید همه بانوان به سمت الگوگیری از شخصیت و سبک زندگی این بانوی دو عالم سوق داده شوند.

,

حضرت فاطمه زهرا(ع) الگوی تمام زنان عالم است

, حضرت فاطمه زهرا(ع) الگوی تمام زنان عالم است, حضرت فاطمه زهرا(ع) الگوی تمام زنان عالم است,

ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه مریوان هم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمام زنان عالم است به خبرنگار کُردتودی گفت: باید زنان مسلمان با تاسی از سیره حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در مسیری که کوثر عالم، مصباح آن بوده گام بردارند.

, کُردتودی,

وی افزود: مادران و زنان جامعه اسلامی باید همیشه به حضرت فاطمه زهرا(س) اقتدا کرده و ببینند که ایشان در زندگی خود، چگونه همسر و مادری بودند و کارهای ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

,

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به‌ خوبی شناسانده شود، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عصمت، عفت، عفاف و حجاب باید الگوی همه بشریت باشد.

,

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه در کتاب‌های اهل سنت روایات زیادی از رسول اعظم(ص) در شأن و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) آمده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در سایه کمالات و فضایل الهی بدان جا رسید که پیامبر(ص) ایشان را در جایگاه کرامت نزد خود قرار داد.

,

بانوان باید با الگوگیری از کردار حضرت فاطمه (س) در راه خدمت به اسلام قدم بردارند

, بانوان باید با الگوگیری از کردار حضرت فاطمه (س) در راه خدمت به اسلام قدم بردارند, بانوان باید با الگوگیری از کردار حضرت فاطمه (س) در راه خدمت به اسلام قدم بردارند,

ماموستا ملاهاشم نوری خطیب نمازجمعه اهل سنت قروه با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در گفت‌وگو با کُردتودی بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س)  از چنان جایگاهی در نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) برخوردار بودند که پیامبر اسلام (ص) همیشه بر ابعاد شخصیتی ایشان تاکید می نمود.

, کُردتودی,

وی افزود: این بانوی بزرگوار در ایفای نقش فرزندی برای پیامبر اسلام (ص)، در ایفای نقش همسرداری برای  امام علی (ع) و نیز در ایفای نقش مادری برای اهل بیت پیامبر اسلام (ص) الگو و اسوه ای حسنه برای تمام بانوان هستند.

,

خطیب نماز جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد:  بانوان باید با الگوگیری از رفتار و کردار حضرت فاطمه زهرا (س) در راه خدمت به اسلام و در جهت تربیت فرزندان صالح قدم بردارند.

,

حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند

, حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند,

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه هیچ الگویی برای خوشبختی زنان مسلمان کامل تر و برتر از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهادر عالم هستی وجود ندارد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار برترین الگوی زنان مسلمان در تمامی ابعاد چه سیاسی، اجتماعی و چه شوهر داری و فرزند پروری است.
امام جمعه اهل سنت بندرپل با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) معدن تمام سجایای اخلاقی هستند، عنوان کرد: می طلبد که زنان مسلمان در زندگی فردی خودشان حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

, هرمز,
,

بازماندگان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) محبوب ترین انسان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند، بیان کرد: این بانوی بزرگوار دست پرورده پدری بودند که خداوند متعال آن پدر را بواسطه اخلاق نیکویش ستوده بود؛ لذا این صفات ارزشمند در حضرت زهرا(س) نیز دیده می شد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)جایگاه جهانی دارد، اظهار کرد: ایشان به شهادت راستگو ترین راستگویان و برترین زنان عالم است و این برتری بواسطه سیره بزرگ اخلاقی ایشان است.

,
,

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) فراتر از زمان و مکان است و باید که زنان مسلمان از وجود مقدس حضرت زهرا برای بهتر زیستن الگوبرداری بکنند.

,

بازماندگان با تاکید بر اینکه الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) نیاز جامعه ی امروز است، عنوان کرد: امروز جامعه ما نیازمند الگو و اسوه ای همانند حضرت زهرا مرضیه است و جوانان نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر ازجنبه های مختلف اخلاقی و عملی و علمی حضرت صدیقه طاهره (س) هستند؛ آگاهی بیشتر از سیره این بانوی نمونه عالم می تواند راه درست زندگی را به جامعه بیاموزد.

,

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حضرت فاطمه را ام ابیها لقب دادند، گفت: این بانوی بزرگوار از حیث اخلاقی وشخصیتی بانوی نمونه و برجسته و نیکو همانند پدر بزرگوارشان بودند؛ در یک جمله می توان گفت که حضرت زهرا مادر همه فضایل در عالم ملک و ملکوت هستی هستند.

,

عالم اهل سنت هرمزگان اظهار کرد: همیشه فطرت انسان جویای الگویی است که بتواند آن را برای خود بعنوان اسوه انتخاب کند، تا بتواند زندگی فردی خود را با کمترین آسیب و اشتباه اداره کند و چه شخصیتی بهتر بعد از رسول الله برای بانوان مسلمان از پاره جگر رسول الله صلی الله علیه و آله چرا که حضرت زهرا تنها زنی است که به گفته پیامبر اکرم پاره تن اوست، پس نتیجه می گیریم پاره تن حضرت محمد مصطفی می تواند شایسته ترین اسوه و الگو برای زنان مسلمان باشد.

,
مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است
,
مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است
, مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است, مکتب حضرت زهرا(س) مسیری روشن برای بانوان جامعه اسلامی است,

شیخ بهجت، عالم اهل سنت استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) سیده نسا العالمین است و دختری که از دوران کودکی شاهد و ناظر سختی ها و مشکلاتی که پدر بزرگوار ایشان در دوران بعثت خود تحمل کرد بود و همیشه مورد توجه و عنایت خاص پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

, هرمز,

عالم اهل سنت استان هرمزگان با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س)در بین امت اسلامی افزود: ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) در زندگی و بعد اجتماعی از قبیل شیوه مدیریتی در خانه، همسرداری،تربیت فرزند و نقش و جایگاه ایشان در جامعه بیانگر همسری فداکار، مادری مهربان و دلسوز و فعال در جامعه است که بانوان جامعه اسلامی می توانند از سیره زندگی حضرت زهرا(س) که سرچشمه و هسته اصلی یک بانو و باید ها و نباید های یک زن در جامعه است را الگو قرار دهند و این ویژگی ها را سر لوحه کار و زندگی خود سازند.

,

بهجت با بیان اینکه با نگاه و مطالعه سیره زندگی حضرت زهرا (س) در میاییم که ایشان با ازدواج خود ساده زیستی و با تربیت فرزندان همچون امام حسن(ع)و امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) شیوه تربیتی صحیح و مناسب و برگرفته از اسلام را در جامعه ترویج داد؛ خاطرنشان کرد:امیدواریم که زنان جامعه اسلامی از این ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) که سراسر نور و برگرفته از مکتب اسلام است الگو گیرند و آن ها را زندگی های خود فرهنگ سازی و نهادینه سازند.

,

حضرت زهرا(س) در فرزندپروری و همسرداری نمونه‌ای کامل بودند

, حضرت زهرا(س) در فرزندپروری و همسرداری نمونه‌ای کامل بودند, حضرت زهرا(س) در فرزندپروری و همسرداری نمونه‌ای کامل بودند,

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار دارای شخصیت والایی هستند که ملقب به ام ابیها و پرورش یافته مکتب رسول خدا(ص) هستند.
امام جمعه اهل سنت بندرچارک تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگویی برای بانوان امت اسلامی هستند بلکه می تواند الگویی ناب برای تمام زنان عالم باشند.
راهبر افزود: اگر زنان جامعه اسلامی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند بسیاری از معضلات جامعه از جمله طلاق، بداخلاقی ها در زندگی زوج های جوان، فروپاشی کانون خانواده و… از بین می رود.

,  هرمز,
,
,

وی تصریح کرد: جوانان ما به جای قرار دادن زنان غربی و بازیگرانی که پایبند به اصول اخلاقی نیستند می توانند حضرت زهرا(س) که الگویی تمام عیار از اخلاق نیکو هستند سرلوحه خود در زندگی قرار دهند.

,

عالم اهل سنت جنوب کشور با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در فرزند داری و همسرداری نمونه ای کامل بودند، گفت: با رجوع به سیره عملی زندگی حضرت زهرا(س) می توان یافت که این بانوی بزرگوار نه تنها در خانه پدرشان دختری نمونه بودند بلکه در زندگی با حضرت علی(س) نیز مادر و همسری نمونه بودند.

,

راهبر خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی سبب می شود که بی بند و باری ها و هرج و مرج ها در جامعه از بین برود.

,

به نقل از عصرهامون، با وجود اینکه زنان زیادی به لحاظ فضایل اخلاقی وانسانی و نقش آفرینی در طول تاریخ بشریت خوش درخشیدند اما هیچ زنی نتوانسته است به پای حضرت زهرای مرضیه(س) برسد، چرا که این بانوی مکرم اسلام  با وجود عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه زمان ها به یادگار گذاشت به گونه ای که هنوز هم تمامی فضائل آن حضرت شناخته نشده است.

ایشان با داشتن امتیازاتی به مثل دخت النبی، ام ابیها، سیده النساء العالمین، ام السیدان شباب اهل الجنه، زوجه الحیدر و انبوهی از فضائل و مناقب بی شمار دیگر ارزنده ترین بانوی اسلام است.

 محبت ایشان از جمله مشترکات اعتقادی بین مذاهب اسلامیست که بر هیچ دینشناسی پوشیده نمی باشد و همگان از شیعه و سنی در برابر عظمت وجودی ایشان زانوی ادب می زنند.

محبت اهل بیت(ع) از اصول اعتقادی اهل سنت است

در همین رابطه مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با تسلیت ایام فاطمیه، بیان کرد: حضرت زهرا(س) دختر ارشد رسول اکرم(ص) است که بارها ایشان از وی به عنوان پاره تن خود یاد کرده است و دخت نبی مکرم اسلام، همسر حضرت علی(ع) و مادر حسنین(ع) سرور اهل بهشت هستند و دارای جایگاه بسیار والایی در میان اهل سنت دارد.

وی افزود: بی تردید جایگاه حضرت فاطمه(س) در میان تمامی مسلمین از هر مذهبی غیرقابل انکار است و هر مسلمان واقعی و با ایمانی بر پاکی و بزرگی ایشان تاکید دارد.

امام جمعه اهل سنت سرباز با حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای زنان و دختران امروز جامعه دانسته و گفت: اگر زنان و دختران امروز جوامع اسلامی این بانوی مکرم اسلام را الگوی خود قرار داده و قدم در راهی بگذارند که حضرت زهرای مرضیه(س) نهادند بی تردید هر روز بیش از روز قبل شاهد پیشرفت در جوامع بشری و کاهش آسیب های ناشی از تهاجم فرهنگی استکبار خواهیم بود.

سبک زندگی فاطمی منشا برکات متعدد برای جامعه است

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) نمونه یک همسر، مادر و دختر نمونه بود که مثل و مانند آن در جهان یافت نمی شود، ایشان نمونه کامل یه زن سخت کوش بود ایشان در عبادت خداوند، خانه داری، رسیدگی به همسر و فرزندان نیز اسوه و الگو بودند.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به اینکه وظیفه ما معرفی حضرت زهرای مرضیه(س) به جوانان است، اذعان کرد: در جهان امروز که نظام سرمایه داری غرب با استفاده از تمام توان خود اقدام به تهاجم نرم فرهنگی کرده و تلاش دارد الگویی مبتذل و غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای تمامی زنان و دختران جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مطابق با ایه تطهیر از حسد، تمنای زبان، غیبت، بد گویی و کوچک شمردن مردم و برخی خصوصیاتی غیر اخلاقی به دور بودند، تصریح کرد: آن بزرگوار از تکبر، غرور، صفات رذیل و بدگویی های که در صدر اسلام بود مبرا بوده و همین خصوصیات بارز نیز از فرزندان ایشان به یادگار مانده است.

اهل سنت ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت‌وگو با خبرنگار  عصرهامون، بیان کرد:  حضرت زهرا(س) فضایل بیشماری داشتند که در آیات و روایات به آن اشاره شده است ، فاطمه (س) در روایات اهل تسنن نیز به عنوان دخت گرامی نبی اکرم و همسر حضرت علی(ع) و بانویی جامع فضائل انسانی بیان شده است.

وی افزود: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارند، عصمت، طهارت، حجاب و سبک زندگی فردی و اجتماعی این بانوی بزرگ الگویی بی مانند برای تمام مسلمین به ویژه بانوان مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: حدیث معروف پیامبر(ص) در این باره که«فاطمه پاره تن من است هرکس او را بیازارد مرا آزرده است» در کتاب صحیح بخاری اهل سنت نیز ذکر شده است و این نشانه عمق عشق و محبت نبی اکرم(ص) به دختر گرامی ایشان است.

مولوی ریگیان پور با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) برترین بانوی دو عالم و سرور بانوان بهشتی است، تاکید کرد: سبک زندگی فاطمی منشا برکات متعدد برای جامعه است، این بانوی بزرگوار الگوی بی نظیری در همسر داری و پرورش فرزند برای زنان و دختران ما هستند اگر  الگوی رفتاری ایشان در بین آحاد مردم نهادینه شود بسیاری از آسیب ها کاهش خواهد یافت چرا که دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) الگوی بی بدیل برای تمام انسان ها در همه دوران ها است.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, محبت اهل بیت(ع) از اصول اعتقادی اهل سنت است, محبت اهل بیت(ع) از اصول اعتقادی اهل سنت است,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, سبک زندگی فاطمی منشا برکات متعدد برای جامعه است,
,
,
,
,
,
,
,
, اهل سنت ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارند, اهل سنت ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارند,
,
,  , عصرهامون,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه