اخبار داغ

کارشناس مذهبی و فرهنگی:

ولایت‌شناسی و ولایتمداری بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) بود

ولایت‌شناسی و ولایتمداری بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) بود
حجت‌الاسلام باقری گفت: مهم‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) ولایت شناسی و ولایتمداری ایشان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید مجتبی باقری ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در جوار قبور شهدای گمنام خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری ایشان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) باجان، مال، کلام و آبروی خود به دفاع از حق امام برخاستند و با تمام وجود پای رکاب ولی زمانشان ایستادند.

,

کارشناس مذهبی و فرهنگی با اشاره به اخلاص شهدای گمنام، عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهیده عالم هستی بود که انتخاب کردند قبرشان مخفی باشد؛ شهید گمنام بودن اتفاق نیست یک انتخاب است، شهید گمنام بودن یک انفصال نیست بلکه اتصال و انقطاع از متعلقات دنیوی است.

,

وی با اشاره به اسرار گمنامی هزاران شهید در کشور خاطرنشان کرد: امروز جوانانی که در حوادث دوران جنگ تحمیلی و انقلاب نبودند، به دنبال معنا و فلسفه شهید گمنام هستند؛ شهدای گمنام در مسیری بی‌نشانی به مادرشان حضرت زهرا(س) اقتدا کردند.

,

باقری تصریح کرد: حضرت زهرای بتول(س) با انتخاب گمنامی حقانیت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) را اثبات و فتنه خواص را برملا کردند؛ امروز قبر مخفی حضرت زهرا(س) سند حقانیت حضرت علی(ع) است.

,

کارشناس مذهبی بیان کرد: گمنامی نتیجه اخلاص است یعنی شهید باید به مقام مخلصین برسد که بتواند شهید گمنام شدن را انتخاب کند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم آنکه باید ببیند می‌بیند کسی به مقام شهید گمنام می‌رسد که به این نوع از بلوغ برسد.

,

این راوی دفاع مقدس با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) یادآور شد: بچه‌های تفحص مدتی در مناطق جنگی شهید پیدا نمی‌کردند بسیار ناراحت بودند تا این‌که نوار روضه زهرا(س) را گذاشتند بادل شکسته‌ به صدیقه طاهره(س) متوسل شدند، بعد از توسل جلوی پاسگاه مرزی تکه استخوانی از خاک بیرون زده بود وقتی خاک‌ها را کنار زدند پیکر دو بسیجی که صورت‌هایشان مقابل هم بود را دیدند.

,

وی گفت: وقتی پیکرها را از زیرخاک بیرون آوردند جمله‌ای پشت پیراهنشان نوشته بود با این مضمون که می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا(س) بگیریم، سرمایه محبت زهراست دین من، من دین خود را به دودنیا نمی‌دهم، گر مهر و ماه به دودستم دهد قضا، یک‌ذره از محبت زهرا(س) را نمی‌دهم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه