اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

رفتارهای تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه نشانه ضعف آنهاست/ مانور سپاه قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت

رفتارهای تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه نشانه ضعف آنهاست/ مانور سپاه قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت
رفیعی راد با بیان اینکه رفتارهای تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه از جمله اتفاقاتی است که به اقدامات التهاب‌بخش و کارهای نامتعارف شناخته می‌شود، گفت: مانور سپاه قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی رفیعی راد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره با مانور اخیر سپاه اظهار داشت: سپاه یک مانور موشکی ویژه با نام پیامبر(ص) برگزار کرد،این مانور بعد از مانور ارتش انجام شد که از جهاتی یک مانور ویژه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: منابع قدرت به صورت عمومی برای همه کشورها در حوزه های رهبری، نهادهای ملی، نیروهای مسلح، جغرافیایی، ظرفیت های کشور، جمعیت و خصوصیت های ملی، روحیه ملی و توانایی های علوم  و فناوری است و برآیند همه این موارد، قدرت ملی کشور را تشکیل می دهد.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز کشوری مقتدر به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که با التهاب آفرینی و دشمنی ایالت متحده مواجه است و تحریم هایی را در دستور کار قرار دادند و به صورت غیر مستقیم وارد اقدامات تحریک آمیز سیاسی شده اند که در این راستا با استفاده از کمک کشورهایی که خرد سیاسی خود را از دست داده اند اقدام می کنند.

,

حجت الاسلام رفیعی راد با اشاره به اینکه هیچ کدام از کشورهای منطقه در مواجهه با قدرت جمهوری اسلامی ایران، از تاب آوری برخوردار نیستند، گفت: امروز یمن با دست خالی در برابر عربستان ایستاده و اگر کشوری خطایی کند جمهوری اسلامی ایران با همه توان در برابرش می ایستد.

,

وی بیان کرد: رفتارهای تحریک آمیز آمریکا در منطقه مانند آوردن بمب افکن ها، متوقف کردن ناو هواپیما بر در اقیانوس هند، پروازهای مکرر و متوالی جنگنده ها و هواپیماهای سوخت رسان در نزدیکی مرزها و در نهایت اعزام یک زیردریایی در خلیج فارس از جمله اتفاقاتی است که به اقدامات التهاب بخش و کارهای نامتعارف شناخته می شوند.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، در کتب علمی و ادبیات سیاسی این تولید محتوا را تکرار کرد که جنگ برای دستیابی به صلحی بهتر رخ می دهد و توسل به قدرت نظامی را اینگونه توجیه کرده اند.

,

رفیعی راد با بیان اینکه مانور سپاه، حریف را به درک درستی از هزینه اقدام نظامی می رساند، افزود: تجهیزات در نظام ما تابعی از تدبیر کل نظام است و مانور موشکی بخش جزیی از اقتدار سازی جمهوری اسلامی است که به نمایش گذاشته شد.

,

وی بیان کرد: ماهیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه، استفاده از ظرفیت جغرافیایی منطقه است و یک نظر اقتصادی بوده که برای تامین هزینه های خود براساس یک الگوی تکرای، یک استعمار نو را در منطقه رقم زده و به این اکتفا نکرده و دشمنی خود را ادامه دادند به طوری که در کشور ما علائمی که برجستگی آن در سال ۸۸ نمایان بود و خودباختگی برخی عناصر سیاسی داخلی و غرب زدگی این افراد به کشورهای غربی که در رفتار آنها مشخص است سبب شده تا کشور آمریکا را به طمع بیندازد.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ابتدا از سرمایه ایمانی پرسنل بهره می برند و نمونه آن شهید حججی بود که دنیا را به لرزه درآورد و این یک نماد از توان ما بوده و برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز دشمن از همه ظرفیت خودمان برای رساندن پیام به آنها استفاده می شود.

,

وی تصریح کرد: قرار نیست همه توان نظامی را به نمایش بگذاریم اما فردای ما فردایی بهتر در جهان با صلح و آرامش است و آنها با این اقدامات نمی توانند خسارتی بزنند، اما لازم است انسجام و وحدت حول محور ولایت حفظ شود، اگرچه برخی با صداهای غرب همراه می شوند اما باید مردم با بصیرت نسبت به اقدامات اینها آگاه باشند تا نتوانند با انحراف در اتفاقات سیاسی باعث خسارت شوند.

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: حجم پرتاب موشک ها به نمایش گذاشته شد و تعداد بالای شلیک های به کار رفته در یک مانور یعنی تعداد زیادی تولید شده و دقت بالای موشک ها به اهداف تعیین شده، نشان دهنده قابلیت تمرکز در این بخش است.

,

وی عنوان کرد: این مانور پیام قابل توجهی است که در سلسله اقدامات نظامی به صورت منسجم انجام می شود و آن هم دفاع از مرزهای سرزمین است؛ جزایر سه گانه، جزایر استراتژیکی محسوب می شود و کشوری که به آن اعتنا نمی کنیم دخالت هایی می کند به طوری که جزایر سه گانه بحث تاریخی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مشاور امنیت ملی آمریکا به صدام گفته بود که این جزایر را فتح کند و طبیعی است کشورهای استعمارگر چنین چیزهایی را تصور کنند.

,

وی بیان کرد: یکی از پاسخ های جدی همین مانور موشکی بود که منطق آنها زور و قدرت است و باید در خصوص ایجاد بازدارندگی جمهوری اسلامی، پیام هزینه سازی و جدیت جمهوری اسلامی برای هر گونه اقدام نابخردانه انتقال داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه