اخبار داغ

امیدوارم در پارالمپیک توکیو عملکرد مطلوبی داشته باشم

پاپی: ورزش زندگی‌ام را متحول کرد/ به دلیل کمبود امکانات در اندیمشک، به خرم آباد رفتم

پاپی: ورزش زندگی‌ام را متحول کرد/ به دلیل کمبود امکانات در اندیمشک، به خرم آباد رفتم
پرتابگر نیزه تیم پارادوومیدانی گفت: به دلیل کمبود امکانات در اندیمشک، به خرم آباد رفتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، امان‌اله پاپی ملی پوش خوزستانی تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین که به اولین اردوی قرنطینه در کیش دعوت شد، یکی از  ورزشکاران پرتلاشی است که هرگز تسلیم ناامیدی نمی شوند. او در ۷ سالگی بر اثر یک حادثه دچار معلولیت شد اما محدویت ها را پشت سر گذاشت، با اراده ای قوی ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کرد و در مسابقات ملی و برون مرزی خوش درخشید تا این که در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ امارات، با مدال نقره خود، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو نیز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امان‌اله پاپی ملی پوش پرتاب نیزه اظهار داشت: بعد از مدت ها دوری از اردوهای تیم ملی به دلیل کرونا، بالاخره به کیش آمدیم و تمرینات را به صورت ۹ جلسه در هفته شروع کردیم. از این که دوباره در اردوها قرار گرفتیم حس بسیار خوبی دارم گرچه تمریناتم را به صورت شخصی انجام می دادم اما حضور در اردو، فضای بهتری را برای ورزشکاران فراهم می کند. کرونا کارها را سخت تر کرده و مدام باید مراقب بود اما قرار گرفتن در مسیر تحرک برای ورزشکاران از نظر روانی بسیار لازم است.

,

وی درباره تمرینات و شرایط اردوی کیش افزود: با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین نیزه های خوبی در اختیار ما قرار گرفت و مشکل تجهیزات نداریم. مربی من در اردو، بهرامی است که خارج از اردو هم با نظارت ایشان تمرین می کنم.

,

امان‌اله پاپی تأکید کرد: من اهل اندیمشک هستم اما به دلیل کمبود امکانات تمرینی در شهر خودم ناچار به خرم آباد رفتم و آن جا دوومیدانی را در کلاس F57 به صورت حرفه ای ورزش را ادامه دادم. به جرأت می گویم که ورزش نگرش من را نسبت به محدودیت جسمی تغییر داد و زندگی ام را از نظر شخصی و اجتماعی دگرگون کرد. خانواده ام از این پیشرفت و نشاطم راضی هستند و در این سال ها همیشه مشوقم بودند.

, F57,

نایب قهرمان رقابت های قهرمانی جهان امارات در پایان تصریح کرد: خداوند انسان های خوبی را در مسیر زندگی من قرار داده است. مربیان و دوستان ورزشکاری که از من حمایت کردند و از این بابت خدا را شاکرم. امیدوارم اولین پارالمپیکم را در توکیو با عملکردی مطلوب پشت سر بگذارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه