اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد خبر داد؛

احتمال مجدد قطعی برق وجود دارد

احتمال مجدد قطعی برق وجود دارد
آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: قطعی های اخیر برق در استان هیچ ارتباطی به استان نداشته و از سوی شبکه دیسپاچینگ ملی اعمال شده و احتمال قطعی مجدد برق نیز در استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در گفتگو با یزدرسا ضمن اعلام اینکه قطعی های برق اخیر که در استان یزد همزمان با سراسر کشور اتفاق افتاد از حوزه اختیارات استان خارج بوده اظهار داشت: برق شبکه توزیع سراسر کشور توسط شبکه ملی دیسپاچینگ اعمال  می شود و ربطی به استان نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی ادامه داد: اگر مشکل تامین گاز نیروگاههای برق کشورمرتفع نگردد احتمال اینکه مجددا با قطعی برق در کشور و استان روبه رو باشیم وجود دارد.

,

نواب با اشاره به اینکه در زمینه کاهش مصرف برق، استان اقداماتی مانند کاهش برق معابر شهری ،برخورد و تذکر به واحدهای پرمصرف خانگی و صنعتی انجام داده تصریح کرد: 54 درصد برق مصرفی استان سهم واحدهای صنعتی ،2درصد نیز صرف روشنایی معابر شهری و جاده ای ،13درصد سهم بخش کشاورزی،12درصد سهم بخش خانگی و مابقی نیزدر بخشهای عمومی مصرف می شود که اگر واحدهای صنعتی  در زمینه مصرف برق صرفه جویی های لازم را به عمل آورند در کنترل  مصرف برق استان به شدت تاثیر گذار بوده وعاملی برای جلوگیری از قطعی های برق احتمالی خواهد بود.

,

وی با  بیان اینکه پیک مصرف برق استان در فصل زمستان حدود800 مگاوات بوده که این میزان به علت صنعتی بودن استان در فصل زمستان با تابستان تفاوت چندانی ندارد اظهار داشت: میزان تولید نیروگاههای برق کشور حدود 58هزارمگاوات است ولی در قطعی های اخیر شاهد قطعی برق درظرفیت تولید 27 هزارمگاوات بودیم که علت آن تامین نشدن گاز نیروگاهها  بوده پس نمی توان از قطعی های اخیرنتیجه گرفت که در تابستان که مصرف افزایش می یابد حتما با قطعی برق روبه رو خواهیم بود.

,

آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در پایان گفت: همشهریان عزیز وبه ویژه واحدهای صنعتی در مصرف برق صرفه جویی لازم را به عمل آورند تا شاهد قطعی برق در استان و کشور نباشیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه