اخبار داغ

بازیکنان برتر اولین اردوی تیم ملی انتخاب خواهند شد

آقاکوچکی: لژیونر‌ها سال آینده به جمع ما اضافه می‌شوند / جام حذفی بسکتبال با ویلچر قبل از پایان سال برگزار می شود

آقاکوچکی: لژیونر‌ها سال آینده به جمع ما اضافه می‌شوند / جام حذفی بسکتبال با ویلچر قبل از پایان سال برگزار می شود
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: بازیکنان برتر اولین اردوی تیم ملی انتخاب خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر پس از قرار گرفتن در فهرست مسافران توکیو، با محدودیت‌های کرونایی روبه‌رو شدند و مانند بسیاری از ورزشکاران، تمرینات خود را در قرنطینه پیگیری کردند تا این‌که اخیراً به اولین اردوی آمادگی پارالمپیکی خود دعوت شدند. به همین بهانه با عباس آقاکوچکی، سرپرست انجمن و سرمربی این تیم، گفت‌وگو کردیم و نظر او را درباره اردو و سطح آمادگی بازیکنان پرسیدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

‌عباس آقاکوچکی سرمربی این تیم در این باره عنوان کرد: ما دو هدف اصلی را در این اردو دنبال می‌کنیم. اول سنجش شرایط جسمی و آمادگی بازیکنان و دوم انتخاب برترین‌ها، برای دعوت به اردوی بعدی.

,

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر افزود: همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، سطح آمادگی جسمی ورزشکاران با توجه به محدودیت‌های قرنطینه و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی با افت روبه‌رو شده است بنابراین تمرکز ما در روزهای آغازین اردو، بر ریکاوری بازیکنان بود و بر همین اساس هم تمرینات را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم.

,

آقاکوچکی ادامه داد: شدت و فشار تمرینات بر مبنای ارزیابی روز اول ما از تیم، تنظیم شد. با توجه به پایین بودن کلاس‌بندی پزشکی، ورزشی بیشتر ملی‌پوشان مدعو و نظر کادر فنی، نیمه‌ی اول تمرینات را به صورت مهارتی‌ و توپی برگزار می‌کنیم و در بخش دوم نیز، تکنیک ها را به صورت تیمی و در گروه اجرا می‌کنیم. البته هر روز، نسبت به روز قبل کارمان بهتر می‌شود و انعطاف و همراهی ورزشکاران نیز قابل قبول است.

,

وی تأکید کرد: تعدادی از ملی‌پوشان ما لژیونر هستند و در کلاس‌های پزشکی ورزشی بالا قرار دارند. به یاری خدا، از ترکیب نفرات برتر این اردوها و لژیونر‌ها که سال آینده به جمع ما اضافه می‌شوند در نهایت تیم کاملی خواهیم داشت.

,

آقاکوچکی با اشاره به حضور برخی ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان در لیگ‌های اروپایی گفت: این بازیکنان در حال حاضر مشغول بازی هستند و از نظر تمرینات و آمادگی آن ها نگرانی نداریم زیرا در فضای رقابتی و فشار مسابقات قرار دارند. لیگ‌های اروپایی معمولاً اردیبهشت ماه به پایان می‌رسند و ما برای هماهنگی و تمرینات با ترکیب اصلی، چند ماه تا توکیو فرصت داریم.

,

وی درباره تغییرات سازمان جهانی بسکتبال با ویلچر در کلاس‌بندی‌های پزشکی ورزشی تصریح کرد: این تغییرات شامل رقابت‌های پارالمپیک توکیو نمی‌شود و بازیکنان ما همه کلاس پزشکی IWBF را دارند و مشکلی از این بابت نداریم. هر تغییر چه در قوانین بازی و چه در کلاس‌بندی بعد از مسابقات بزرگی مانند پارالمپیک اجرایی می‌شود.

, IWBF,

سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: من مدت کوتاهی است که مسوولیت انجمن را بر عهده گرفته ام. در آغاز کار هم برای برگزاری مسابقات جام حذفی مردان اقدام کردیم که اعلام آمادگی تعدادی از تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها، به دست ما رسیده است. انشاءالله این مسابقات را به زودی و پیش از پایان سال برگزار می‌کنیم. البته برای جوانان و بانوان هم مشغول برنامه‌ریزی هستیم. سعی‌ ما، بر ادامه مسیر انجمن، ایجاد فضایی پویا برای رقابت و آمادگی ورزشکاران بسکتبال با ویلچر کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه