اخبار داغ

مسئول شبکه بهداشت شهرستان پاوه:

علایم کووید ۱۹ تا شش ماه می تواند باقی بماند!

علایم کووید ۱۹ تا شش ماه می تواند باقی بماند!
کیوان سامیان گفت: طبق تحقیقات اخیر در مجله پزشکی لانست احتمال دارد علائم کووید-۱۹ تا۶ماه باقی بماند ، تقریبا سه چهارم بیماران شش ماه پس از تشخیص اولیه، علائمی از بیماری را گزارش کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان سامیان در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: طبق تحقیقات اخیر در مجله پزشکی لانست  احتمال دارد علائم کووید-۱۹ تا۶ماه باقی بماند ، تقریبا سه چهارم بیماران شش ماه پس از تشخیص اولیه، علائمی از بیماری را گزارش کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,

مسئول شبکه بهداشت شهرستان پاوه افزود: ۶۳ درصد گفته‌اند که آن‌ها هنوز خستگی یا ضعف عضلانی دارند، ۲۳ درصد به اضطراب یا افسردگی اشاره کرده‌اند، و ۲۶ درصد مشکل در خواب را گزارش کرده‌اند.

,

وی اضافه کرد: کسانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده و سلامت خود را بازیافته‌اند، حتی در زمانی که در بدن خود آنتی‌بادی دارند نیز همچنان ممکن است تا مدتی در بینی و گلوی خود کوروناویروس جدید را داشته باشند. این یکی از موارد مهمی است که بی‌اطلاعی از آن یا غفلت از آن سبب می‌شود تلاش برای مهار کووید-۱۹ شکست بخورد.

,

سامیان گفت: شاید این نکته بتواند بازگشت غیرمنتظرۀ کووید-۱۹ به برخی از کشورهایی که آن را مهار کرده بودند توجیه کند اما همشهریان عزیز با توجه به روند افزایشی موارد مثبت بیماری طی روزهای گذشته لازم است پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه