اخبار داغ

مصوبه کمیسیون تلفیق برای وام ازدواج ۱۴۰ و ۲۰۰ میلیونی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای وام ازدواج ۱۴۰ و ۲۰۰ میلیونی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای ۷۰ میلیون تومانی شدن وام ازدواج برای هر زوج در سال آینده خبر داد و گفت: همچنین زوج های جوان که سن شان زیر ۲۵ سال باشد، هر فرد ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیون وام دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در این جلسه در قالب تبصره 16 لایحه بودجه وام ازدواج در سال آینده 70 میلیون تومان و بازپرداخت آن 10 ساله خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها از یک فروردین 97 به بعد باشد مشمول دریافت وام ازدواج 70 میلیونی می‌شوند.
,
 
,
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه زوج‌هایی که در آقایان سن‌شان کمتر از 25 سال و در خانم‌ها سن‌شان کمتر از 23 سال باشد می‌توانند از وام 100 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله بهر‌ه‌مند شوند.
,
 
,
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ علاوه براین براساس مصوبه اعضای کمیسیون بنا شد به 900 هزار شغل از طریق بانک‌های عامل وام پرداخت شود و 20 هزار میلیارد تومان برای این منظور اعتبار در نظر گرفته شد که سهم کمیته امداد از این تسهیلات 10 هزار میلیارد تومان، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت، بسیج سازندگی برای اشتغال در مناطق محروم هر سه مورد 3 هزار میلیارد تومان و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران 10 هزار میلیارد تومان است.
,
 
,
وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون با مصوبه خود 500 میلیارد تومان اعتبار به ستاد دیه تخصیص دادند تا با اولویت زندانیان زن و زندانیان مهریه این اعتبارات را هزینه کنند. 
,
 
,
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400کرد: همچنین اعضای کمیسیون با مصوبه خود 500 هزار میلیارد تومان هم برای پشتیبانی از فرزندآوری تخصیص دادند به این ترتیب که به هر فردی که فاقد مسکن است و صاحب سومین فرزند خود در سال 99 شده و یا در سال 1400 خواهد شد از وام 100 میلیونی با پرداخت 20 ساله برخوردار خواهد شد.
,
 
,
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا 4 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات با پرداخت 10 ساله به منظور پرداخت ودیعه مسکن 100 میلیونی و و ام ازدواج  70 میلیونی و وام 20 میلیونی برای امور ضروری برای هریک از کارکنان و بازنشستگان ناجا، ارتش و سپاه و وزارت دفاع تخصیص یابد.
,
 
,
به گزارش فارس، وی افزود: همچنین طبق مصوبه دیگر کمیسیون بنا شد تا 4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت و خرید مسکن برای هر فرد با نرخ سود 9 درصد برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح تخصیص یافت و هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت تسهیلات برای بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و زوج‌های نابارور در نظر گرفته شد.
,
 
,
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری هزار میلیارد تومان به منظور توانمندسازی، پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات، توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امور کسب و کار و خرد روستایی و همچنین صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی با پیشنهاد به معاونت توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار معاون اول رئیس جمهور در نظر گرفتند.
,
 
,
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این موارد همگی با  84درصد آرای حاضران در جلسه به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
,
 
,
گفتنی است، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه