اخبار داغ

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

هشدار کاهش ۲۰ درجه‌ای دما/ بارش برف و باران در ۱۱ استان

هشدار کاهش ۲۰ درجه‌ای دما/ بارش برف و باران در ۱۱ استان
سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به کاهش ۷ تا ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور از بارش برف و باران در ۱۱ استان و کولاک برف و وقوع بهمن در برخی مناطق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران روی می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش برف و باران پیش بینی شده است. پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جمعه در شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
,
 
,
همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست.
,
 
,
سازمان هواشناسی اعلام کرد: اوایل وقت  روز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
,
 
,
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در اکثر مناطق کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. بیشترین کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.
,
 
,
سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه از کاهش ۷ تا ۲۰ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور (در شمالغرب، غرب و سواحل دریای خزر) طی روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده خبر داد و در هشدارهایی علام کرد: کشاورزان، استفاده از کودهای مناسب جهت کاهش تنش سرمایی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مناسب با توجه به سرما و افزایش رطوبت، عدم انجام عملیات یخ آب زمستانه در دماهای کمتر از منفی ۱۰درجه سانتیگراد، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف (به‌خصوص صیفی جات استان بوشهر و هرمزگان)، حفاظت از مزارع گوجه فرنگی و صیفی جات در برابر سرما اقدام کنند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه