اخبار داغ

«دولتِ تزویر و فریب» جیب خود را با سرمایه های اندک مردم پر کرد و رفت؛

حسابرسی از عاملانِ تشویق مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، خواسته‌ای عمومی

حسابرسی از عاملانِ تشویق مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، خواسته‌ای عمومی
به نظر می رسد روزهای آینده، روز حسابرسی از عاملانی باشد که عامدانه این وضعیت را برای سهامداران خرد بازار سرمایه به وجود آورده اند. عاملانی که بنا بر شواهد در اقدامی هماهنگ و در روزهای اوج بازار، سهام خود را با بالاترین قیمت به مردمی که سرمایه های اندک خود را وارد این بازار کرده بودند، فروختند و سرمایه چند ده میلیون نفر را تباه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تورم اقتصادی سال های سال است که در کشور ما وجود دارد و علی رغم برخی تلاش ها برای کاهش آن، موفق به مهار آن نشده ایم. این تورم آثار بسیاری دارد که کوچک شدن سفره مردم یکی از اصلی ترین و قابل لمس ترین آن هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این اتفاق باعث می شود تا افراد برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود، در پی سرمایه گذاری در بازار های مختلف باشند. دلار، طلا، سکه، خودرو، مسکن و جدیدترین بازار این روزها یعنی بازار سرمایه(بورس) از اصلی ترین حوزه هایی است که افراد برای ثابت نگه داشتن ارزش پول خود به سمت آن گسیل شده اند.

,

در این بین بیشترین استقبال مردم به بازار سرمایه(بورس) صورت گرفت. این بازار که یکی از پر ریسک ترین بازار های مالی در سر تا سر دنیا محسوب می شود، از زمستان سال 98 تا اواسط تابستان سال 99 با رشدی بی سابقه رو به رو شد و همین امر باعث شد تا عموم مردم برای ورود به این بازار هیجان زده شده و علی رغم هشدارها برای ورود محتاطانه به این بازار، برخی حتی خودرو و مسکن خود را فروختند و پول آن را به بورس سپردند.

,

روحانی:

, روحانی:,

مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند!

, مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند!, مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند!,

البته تهییج مردم به سرمایه گذاری در بورس که در تاریخ 16 مرداد 99 از سوی رئیس جمهور صورت گرفت نیز، موج دیگری از ورود سرمایه ها به این بازار را در پی داشت.

,

حسن روحانی طی سخنانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

,

, ,

,

, , ,

در همین حین که سرمایه عظیمی وارد این بازار شد و نقشه بازار هر روز سبز بود، عده ای (عموما سهامداران حقوقی) در پی فروش سهام خود به مردمی بودند که با سودای چند برابر شدن سرمایه شان، وارد این بازار شده بودند.

,

قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه:

, قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه:,

خروج گسترده و هماهنگ دولت و شرکت های دولتی از بورس باعث تباهی دارایی خرده سهامداران شد/ بررسی خرید و فروش حقوقی های بازار گویای بسیاری از ابهامات خواهد بود

, خروج گسترده و هماهنگ دولت و شرکت های دولتی از بورس باعث تباهی دارایی خرده سهامداران شد/ بررسی خرید و فروش حقوقی های بازار گویای بسیاری از ابهامات خواهد بود, خروج گسترده و هماهنگ دولت و شرکت های دولتی از بورس باعث تباهی دارایی خرده سهامداران شد/ بررسی خرید و فروش حقوقی های بازار گویای بسیاری از ابهامات خواهد بود,

29 دی ماه، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه را ارائه کرد.

, .,

,

, , ,

, ,

در قسمتی از این گزارش آمده است: پس از دعوت عمومی مسئولین دولتی برای حضور مردم در بازار سرمایه، بی تدبیری تیم اقتصادی دولت از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت و شرکت‌های دولتی یا تحت مدیریت دولت به عنوان بازیگر و قدرت بلامنازع بازار سرمایه، علی‌رغم توصیه مکرر و گسترده کارشناسان امر از جمله اساتید دانشگاه، فعالان مالی و اقتصادی و نیز ریاست وقت سازمان بورس، افزایش غیرواقعی قیمت سهام شرکت‌های شاخص ساز و در نتیجه حبابی شدن شاخص کل را در پی داشت که در اوج امیدواری مردم (در نوزدهم مردادماه سال جاری) در اقدامی هماهنگ و با خروج گسترده نقدینگی از بازار منجر به تباهی دارایی قریب به اتفاق جمعیت چند ده میلیونی خرده سهامداران حاضر در بازار سرمایه گردید.

, .,

قاضی زاده هاشمی ادامه می دهد: پس از شروع ریزش بزرگ بازار، برخی از مقامات دولتی نظیر رییس دفتر رئیس جمهور، برخی از اعضای شورای عالی و هیأت مدیره بورس، وزیر اقتصاد در رسانه ملی و رسانه‌های گروهی با طرح ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش، در حالی که امید بازگشت بازار به روزهای متعادل را نوید می‌دادند، در فرصت بدست آمده از اعتماد مردم، با عرضه‌های سنگین سهام، سقوط هرچه بیشتر بازار و تشدید سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند.

,

نائب رئیس مجلس یازدهم با اشاره به سود 63هزار میلیارد تومانی برخی گروه های حقوقی در بازه ای 2 ماهه می گوید: ضربه اصلی بر پیکر نبض اقتصاد ملی در اوایل تیرماه لغایت ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ وارد شد. نگاهی به سامانه‌های پیشرفته مستقر در سازمان بورس و آرشیو معاملات (از جمله در نمادهای گروه شستا، وبانک، خودرو و خساپا، دارا یکم، پالایش یکم، شپنا، انرژی ۳ و …) روابط بین خریداران و فروشندگان در خصوص اینکه چه افرادی در بخش‌های دولتی و در سقف قیمتی سهام خود را فروخته و در کف قیمتی خرید کرده‌اند، گویای بسیاری از ابهامات خواهد بود. در ادامه و در حالی که سازمان از درز هر گونه اطلاعاتی در راستای انجام وظایف قانونی ممانعت می‌کند، به مصادیقی از آن اشاره می‌شود.

, ., .,

,

, , ,

, ,

قالیباف رئیس مجلس:

, قالیباف رئیس مجلس:,

دولت باید پاسخگو باشد و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند

, دولت باید پاسخگو باشد و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند, دولت باید پاسخگو باشد و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند,

صبح امروز 30 دی ماه نیز قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با گلایه از سوء مدیریت دولت در خصوص بازار بورس، گفت: این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی‌شود پشت تریبون‌های رسمی از مردم دعوت کرد تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آن‌ها را کم ارزش کنند.

,

وی افزود: مجلس نمی‌تواند نسبت به اینگونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی تفاوت باشد. بر همین اساس وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء مدیریت آن‌ها برای نمایندگان مردم احراز شود مجلس با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد کرد. دولت باید هرچه سریعتر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند.

,

 

,

به نظر می رسد روزهای آینده، روز حسابرسی از عاملانی باشد که عامدانه این وضعیت را برای سهامداران خرد بازار سرمایه به وجود آورده اند. مردمی که با هزار امید و آرزو و البته با بی توجهی به هشدارها درباره ریسکی بودن این بازار، سرمایه های اندک خود را به امید افزایش چند برابری وارد این بازار کردند و اکنون نه تنها اصل پول خود بلکه حتی کمتر از نصف آن را نیز ندارند، در روزهای آینده امیدوار به پیگیری های عملی و نه بر روی کاغذ نمایندگان خود هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه