اخبار داغ

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

جوسازی‌ها؛ دستگاه قضا را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند

جوسازی‌ها؛ دستگاه قضا را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند
حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: جنجال و تبلیغات علیه دستگاه قضایی به‌منظور انحراف افکار عمومی از امید و اعتمادی است که به دستگاه قضایی ایجادشده، دستگاه قضا تابع جوسازی‌ها نیست و این قبیل کارها ما را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌های معاند در اقدامی هماهنگ به‌منظور جوسازی و تبلیغات منفی علیه دستگاه قضایی با انتشار خبری مدعی شدند که در زندان ساوه سبیل یک متهم که از پیروان فرقه یارسان بوده است به‌قصد زیر سؤال بردن باورهای این فرقه با اجبار تراشیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این اولین بار نیست که جریانات رسانه‌ای ضدانقلاب و کمپین‌های به‌اصطلاح حقوق بشری سعی می‌کنند با طرح اخبار کذب و پیوند آن با برخی گروه‌ها و فرقه‌ها دست به فضاسازی‌های تخریبی و منفی در روند رسیدگی به پرونده متهمان بزنند و چنین اقداماتی در عملکرد این رسانه‌ها کاملاً مسبوق به سابقه است، اما به‌منظور شفاف‌سازی در رابطه با کم و کیف انتشار خبر جعلی اخیر موضوع را با رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی مطرح کردیم که توضیحات این مقام عالی قضایی استان پیرامون روند رسیدگی به پرونده متهم مذکور در ادامه آمده است.

,

جوسازی‌ها دستگاه قضا را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند

, جوسازی‌ها دستگاه قضا را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند, جوسازی‌ها دستگاه قضا را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند,

حجت‌الاسلام سید عبد المهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیار آفتاب ضمن تکذیب این خبر و فضاسازی رسانه‌های معاند در اینباره گفت: این موضوع که قاضی حکمی علیه متهم در این زمینه صادر کرده باشد کاملاً تکذیب می‌شود و به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

,

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دادرسی‌ای که درباره فرد مذکور مطرح بوده کاملاً عادلانه در حال رسیدگی است و اصلاً ارتباطی با فکر و عقیده ایشان و مسلک و مرام وی ندارد.

,

موسوی ادامه داد: ایشان پرونده‌ای دارد که صرف‌نظر از برخی مباحث کاملاً عادلانه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و چیزی که در باب موضوع ادعاشده از ناحیه دستگاه قضایی اتفاق افتاده باشد به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

,

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه هر کس با هر عقیده‌ای در مجموعه دادگستری از عدالت و مساوات و برابری برخوردار است افزود: آن چیزی که تعیین می‌کند افرادی که وارد محکمه می‌شوند حق دارند یا ندارند دلیل، مدرک و مستندات است که این مدارک و مستندات در هرجایی از کشور و نزد هر مرجعی بدون حضور افراد خود گویا هستند و مشخص خواهند کرد که بر اساس ادله تصمیم‌گیری شده است.

,

وی همچنین اظهار کرد: عکس‌های فعلی با عکس موجود در مدارک و مستندات ایشان ازجمله کارت ملی و عکسی که با آن در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده و در پرونده قرار دارد تطبیق داده‌شده است و هیچ‌گونه تفاوتی در ظاهر فرد مشاهده نمی‌شود و مستندات آن هم موجود است.

,

نگاه دستگاه قضایی به همه عادلانه و بی‌طرفانه است

, نگاه دستگاه قضایی به همه عادلانه و بی‌طرفانه است, نگاه دستگاه قضایی به همه عادلانه و بی‌طرفانه است,

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: این ادعا صرفاً یک جنجال و تبلیغات علیه دستگاه قضایی به‌منظور انحراف افکار عمومی از امید و اعتمادی است که به دستگاه قضایی ایجادشده و مردم هم می‌دانند دستگاه قضایی بر اساس حق، عدل، مدارک و مستندات اقدام می‌کند و تابع جوسازی‌ها نیست و این قبیل کارها ما را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند.

, رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: این ادعا صرفاً یک جنجال و تبلیغات علیه دستگاه قضایی به‌منظور انحراف افکار عمومی از امید و اعتمادی است که به دستگاه قضایی ایجادشده و مردم هم می‌دانند دستگاه قضایی بر اساس حق، عدل، مدارک و مستندات اقدام می‌کند و تابع جوسازی‌ها نیست و این قبیل کارها ما را از صراط حق و عدالت دور نمی‌کند.,

موسوی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی اقدامات قانونی خود را بر اساس دلایل و مدارک انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: همه در برابر قانون مساوی هستند و همه از حمایت قانونی به‌صورت برابر برخوردارند و نگاه دستگاه قضایی به همه عادلانه و بی‌طرفانه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه