اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه

اعتمادسازی دوباره بورس با ورود نهاد‌ تنظیم بازار سرمایه محقق می‌شود

اعتمادسازی دوباره بورس با ورود نهاد‌ تنظیم بازار سرمایه محقق می‌شود
قاسم صادقی گفت: فساد و رانت دست‌خوش نفوذ سهامداران حقوقی به بازار سرمایه‌ای شده است که بدون قیم اقتصادی سهامداران خرد را خرد‌تر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بازار بورس ایران طی 20 ماه گذشته با روندی صعودی توجه عامه مردم را به خود جلب کرده است و همین امر موجب شد تا با ورود روز افزون پول‌های حقیقی به بورس، شاخص بازار سرمایه ایران همچنان بدون قَیِم اقتصادی به روند صعودی خود ادامه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نگرانی‌ها از جایی شروع شد که دست گردانی‌های سرمایه‌گذاران حقوقی و عدم وجود برنامه‌ای مدوٌن برای عرضه سهام دولتی بر نوک پیکان شاخص بورس سنگینی کرد، همین امر موجب شد تا از اواسط مرداد ماه سال جاری سهام‌داران خرد بازار سرمایه ایران با وضعیت قرمز بورس ایران مواجه شوند.

,

قسمت تأمل برانگیز بازار سرمایه ایران اینجاست که با ورود نقدینگی به بازار بورس و حمایت از تولید داخلی، ناکارآمدی مسئولان و عدم مدیریت صحیح نقدینگی وارد شده به بورس سبب شد تا برگ برنده ایران در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی جهت بهبود تولید و کاهش زمینه دلالی در بازار به توموری سرطانی بورس ایران تبدیل شود و هراس سرمایه‌گذاران خرد پشت صف‌های فروش بستر شکل‌گیری تورم آتی را فراهم سازد.

,

قاسم صادقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صبح توس، با بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه ایران با اقتصاد کلان دولت و نرخ تورم همخوانی ندارد اظهار کرد: با توجه به 11 بند اعلام شده توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تأمل دستگاه‌های اجرایی بازار سرمایه برای نرخ گذاری کالاها و کاهش دامنه نواسات در بورس موجب بی‌اعتمادی مردم به این بازار شده است.

,

وی افزود: همانطور که سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی جهت ارجاء جرائم فضای مجازی مرتبط با اخلال در نظام سرمایه‌گذاری اقداماتی را دست اجرا قرار داده است، شایان ذکر است که عدم نظارت بر رفتار هجوم نقدینگی به بورس نیز دست‌خور بی‌توجهی اقتصاددانان دولت در بررسی رفتار مردم، دولت و افزایش سرمایه شرکت‌ها است.

,

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: رفتار بازار سرمایه بایستی به گونه‌ای باشد تا پس از کف سازی روند بازار، دوباره موجب جلب اعتماد مردم شود و این اعتماد سازی فقط با حضور نهاد‌های تنظیم بازار سرمایه و تصحیح زیرساخت‌های حضور شرکت‌ها در بورس مهیا می‌شود.

,

این در حالی است که ظهر امروز شایعاتی مبنی بر استعفای حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده است.

,

آیا این چنین تغییراتی تأثیری در روند نزولی بازار سرمایه ایران خواهد داشت یا جریان نفوذ دولت فراتر از این حرف‌ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه