اخبار داغ

کتیبه پولک‌دوزی هنرمند صنایع‌دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)+تصاویر

کتیبه پولک‌دوزی هنرمند صنایع‌دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)+تصاویر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه‌ای، پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند برجسته استان، به زودی برای نصب به حرم عسکریین انتقال داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت:  این اثر هنری به طول ۳۵ متر و عرض ۶۰ سانتی متر پولک‌دوزی شده است و قریب به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون ۲۵ متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی اظهار کرد: این هنر ماندگار  تا نیمه اول سال آینده آماده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می‌شود.

,

مرزبان افزود: در این کتیبه  آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ‌های زینتی، منجوق و  آب طلا تزئین شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هزینه تهیه این کتیبه‌ها میلیونی و با کمک افراد عاشق اهل بیت تأمین‌شده است و فارغ از هرگونه کمک از نهادهای دولتی  در حال انجام است.

,

وی خاطرنشان کرد: این هنرمند برجسته بیش از ۵۰  اثر هنری برای هیئت عزاداری و مساجد استان و کشور  خلق کرده و یکی از مهم‌ترین آنها که برای مرقد امام رضا(ع) تهیه‌شده بود که هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

,

مرزبان اظهار داشت: استان مرکزی با پیشینه قوی تاریخی در این هنر توانسته در هنر کتیبه‌دوزی با پولک و منجوق ویژه حرم ائمه اطهار(ع) سرآمد و پیش‌قدم شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: کتیبه‌دوزی هنری زمان‌بر است که میلیون‌ها دانه پولک و منجوق با زیبایی و ترکیب رنگ در خطوط آیات قرآن  اثری را خلق و معنویت را به بیننده القا می‌‌کند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه