اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

توسعه "عمارت مفخم" بدون بیمارستان، فرصت‌سوزی است

توسعه "عمارت مفخم" بدون بیمارستان، فرصت‌سوزی است
توسعه "عمارت مفخم" بجنورد که قرار بود در قالب مجموعه فرهنگی، تاریخی، تفریحی، مذهبی و درمانی اجرایی شود، حالا بدون جانمایی بیمارستان کلنگ زنی می شود، اقدامی که به گفته استاندار خراسان شمالی یک فرصت سوزی از مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، استاندار خراسان شمالی در مجمع مشورتی رسانه ای استاندار گفت: طرح توسعه عمارت مفخم برای استفاده از ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر گذری از استان در مساحت ۶.۴ دهم هکتار در قالب طرحی همچون میدان امام اصفهان با معماری سنتی اسلامی طراحی شده بود.

محمدعلی شجاعی اظهار کرد: هم اکنون بنا به مخالفت های عده ای قرار است این طرح  در ۴.۷ دهم هکتار و بدون بخش جانمایی بیمارستان کلنگ زنی شود.

وی افزود: امکان ساخت و ساز بیش از ۹ متر در حریم مجموعه مفخم به دلیل ثبت شدن به عنوان میراث فرهنگی وجود ندارد و عملا نمی شود در این محل بیمارستان به روز و مجهز ساخته شود.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه عمارت مفخم ۲ بخش داشت که متولی آن به عنوان نماینده عالی دولت بنده هستم، گفت: عده ای متوجه این موضوع نیستند بنابراین لازم است به صورت ابتدایی توضیح دهم که استاندار نماینده هیات دولت است و مسئولیت اجرای هر پروژه ای در استان بر عهده وی است.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد:  زمانی که طرح عمارت مفخم شکل گرفت، قرار بود مجموعه ای فرهنگی، تاریخی، تفریحی، مذهبی و ماندگار در استان ایجاد شود.

شجاعی با بیان اینکه این پروژه به دکتر نمکی،وزیر بهداشت اعلام شد و وی از این طرح استقبال کرد، گفت: هر عقل سلیم می داند زمانی که چنین پروژه ای شروع شود، قطعا فاز آخر تخریب بیمارستان خواهد بود، یعنی باید پروژه شروع شده و در عوض زمین جانمایی شود و بیمارستان بسیار مجهز به همین بهانه ساخته شود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه با آقای خاموشی، نماینده رهبری در اوقاف هم مطرح شد  و وی اعلام کرد، این طرح درواقع تبدیل به احسن کردن است و در نامه ای که به ما دادند مخالفت نکردند و اعلام کردند زمین معوض معرفی کنید.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برخی از اظهار نظرها در مخالفت با اجرای این پروژه گفت: بعضی اظهارنظرها این طور است که فردی لباس رزم بپوشد، به مرز برود و اعلام کند که نمی گذارم کسی به این طرف بیایید که باید از این افراد سئوال شود اصلا مگر قرار است کسی به این طرف بیایید، چه کسی قرار است، حمله کند؟ هم اکنون هم در رابطه با موضوع بیمارستان باید از این افراد پرسیده شود چه کسی دستور تخریب بیمارستان را داده است که شما نمی گذارید؟!

شجاعی تصریح کرد: در این پروژه قراری بر تخریب نبود بلکه یکی از مشکلات ما در اجرا این بود که هر سرمایه گذاری که در این پروژه پای کار می آمد ما یک اجبار برای او داشتیم که حتما معادل این پروژه در حوزه بهداشت و درمان در جایی بیمارستان مجهز ساخته شود که کار را سخت تر کرده بود.

وی گفت: پافشاری ما بر این بود که استان از این فرصت نه تنها به یک پروژه فرهنگی تفریحی دست یابد بلکه استفاده بهداشتی درمانی هم بکند .

وی با بیان اینکه این فضا به هر حال بعد از یک بازه زمانی مستهلک می شود، گفت: در آن زمان باید یا وزارت بهداشت به عنوان بهره بردار و یا اوقاف به عنوان متولی هزینه کرده و این جابجایی را انجام دهد.

استاندارافزود: می خواستیم این کار همزمان انجام شود اما به دلیل مشکلاتی که عده ای پیش آوردند، اجرای پروژه فرهنگی و تفریحی هم به تاخیر می افتاد، بنابراین طبق وقفنامه مستند ۱.۷ دهم هکتار از این پروژه بیرون کشیده شد و قرار است فنس کشی شود و بقیه پروژه در مساحت ۴.۷ دهم هکتاری  انجام شود.

شجاعی با بیان اینکه در واقع یک فرصت از مردم استان گرفته شد، ادامه داد: ۱۰ ماه ایستادگی برای این پروژه بخاطر این بود که فرصت از مردم گرفته نشود، چرا که هیچ کسی حق فرصت سوزی ندارد اما گاهی عمدا ویا سهوا عده ای این فرصت سوزی را انجام می دهند و چوب آن را مردم می خورند.

وی با بیان اینکه اجرای چنین پروژه ای در خراسان شمالی بسیار دیر شده و خیلی عقب هستیم ، گفت: در حال حاضر این پروژه بدون جانمایی بیمارستان جدید، کلنگ زنی می شود چراکه بیست روز قبل با وزیر بهداشت در این باره مکاتبه شده است  و اعلام کرده ایم این طرح شروع می شود و چنانچه می خواهید بیمارستان هم جزو طرح باشد اعلام کنید اما تاکنون پاسخی داده نشده است، بنابراین مجموعه بهداشت و درمان از طرح خارج شده است.

وی تاکید کرد: تمامی ادرات اوقاف کشور، راه و شهرسازی، شهرداری و میراث فرهنگی با تمام وجود پای کار هستند و امیدواریم مجموعه بی نظیری در استان ساخته شود و هر آنچه استان به عنوان گنجینه معرفت ها در خود دارد در این مجموعه دیده شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: بخشی از این مجموعه ۵ هکتاری به ۳ هزار شهید استان که برگ زرینی در تاریخ استان هستند، اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه