اخبار داغ

استاد دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم تامین نیازهای جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن/ نظام سرمایه‌داری درصدد تحمیل فرهنگ غرب به جهان است

لزوم تامین نیازهای جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن/ نظام سرمایه‌داری درصدد تحمیل فرهنگ غرب به جهان است
علی کاظمی گفت: نظام سرمایه داری به سرپرستی آمریکا، با تک قطبی شدن جهان و فروپاشی رژیم شوروی سابق، یکه‌تاز عرصه جهانی شده است و به شکل های مختلف می کوشد تا نظرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را به تمام کشورهای جهان تحمیل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یک استاد دانشگاه در گفتگو با "تیتریک" گفت: حیات بشری همواره با فرهنگ توأم بوده است و ملتی که فرهنگ مخصوص به خود نداشته باشد، مرده محسوب می شود؛ علاوه بر این، یک فرهنگ بالنده برای تکامل خود باید توانایی تبادل با سایر فرهنگ ها و جذب عناصر مثبت آن را داشته باشد بنابراین، تمام فرهنگ ها باید در تعامل با یکدیگر باشند، تا بتوانند در مجموع، بشر را به پیشرفت برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی کاظمی ادامه داد: نظام سرمایه داری به سرپرستی آمریکا، با تک قطبی شدن جهان و فروپاشی رژیم شوروی سابق، یک تاز عرصه جهانی شده است، به شکل های مختلف می کوشد تا نظرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را به تمام کشورهای جهان تحمیل کند و فرهنگ واحدی متناسب با منافع دراز مدت خود بر جهان حاکم سازد.

,

وی افزود: سایر ملت ها نیز در برابر این زیاده خواهی آمریکا، برای حفظ و پاسداری از فرهنگ ملی و بومی خود مقاومت می کنند.در این میان فرهنگ اسلامی توانسته است در یکصد سال اخیر در برابر این هجوم مقاومت و اصالت خود را حفظ کند.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: طراحان نظم نوین جهانی که با هزاران ترفند توانستند یک ابرقدرت نظامی را از سر راه خود بردارند و سبب فروپاشی کمونیسم در سطح جهانی شوند، مایل نیستند با قدرت جدیدی در برابر منافع خود مواجه گردند.

,

کاظمی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شده است که سلطه گران بیشتر از آن جهت نگران باشند که قدرت جدید مقابل منافع نامشروع آنان، جهان اسلام باشد.

,

وی افزود: قدرتی که از نظر فرهنگی با داشتن ارزش های قوی، نظیر خداپرستی، ظلم ستیزی، نوع دوستی، برادری، مساوات و عدل، می تواند در برابر فرهنگ غربی قد علم کند لذا چون از مقابله مستقیم با ایدئولوژی اسلامی طرفی نخواهند بست، می کوشند با روشی نو در جامعه ما نفوذ نمایند و این روش جید، راهی جز تهاجم فرهنگی نیست.

,

این استاد البرزی ادامه داد: برای نیل به هدف مقابله با تهاجم فرهنگی، باید چاره ای اندیشید؛ چاره ای که از یک سو ما را به شناخت عمیق تفکر مغرب زمین نزدیک کند و از سوی دیگر از شعارهای پوچ آنان دور باشد و این امر ممکن نخواهد بود، مگر با اصلاح رسانه های گروهی، بازسازی کیفی مدارس و دانشگاه ها، غنی کردن بنیه علمی جوانان و تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه.

,

کاظمی گفت: بر اساس نظم نوین جهانی، تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران در جریان است و این امر با گسترش تکنولوژی ارتباطات، شدت، سرعت و پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است.

,

وی افزود: فرهنگ غربی، هیچ فرهنگ رقیبی را تحمل نخواهد کرد و ایران به خاطر مخالفت علنی با آمریکا مورد هجوم بیشتری قرار گرفته است لذا برای مقابله با این هجوم، باید تمام ترفندهای فرهنگ مهاجم شناخته شود و سپس ابزار کافی برای مقابله با آن فراهم گردد و از آن جا تهاجم فرهنگی فرایندی فرهنگی است، باید با ابزارهای فرهنگی با آن مقابله کرد و با بهترین روش ها این تولیدات را به جوانان عرضه کرد.

,

این مدرس دانشگاه ادامه داد: باید تامین نیازهای جسمی  و روحی قشر جوان که معمولا آسیب پذیرترین اقشار در برابر تهاجم فرهنگی است، در اولویت برنامه های کلان کشور باشد.

,

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی؛ ضرورت ایجاد احساس در نسل جوان و بازگردانیدن آنان به فرهنگ خودی است، خاطر نشان کرد: مسئولان کشور نیز به منظور ترویج فرهنگ خودی و دینی در تمام زمینه ها، نمونه ای از این فرهنگ را باید در زندگی خود پیاده کنند و در عمل نشان دهند که پایبند به ارزش های والای اسلامی هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه