اخبار داغ

مجموعه ورزش باید در مسیر تعالی کشور حرکت کنند

صالحی امیری: ۵۳ فدراسیون، ۵۳ پازل بزرگ ورزش ایران هستند/ اثرات مثبت کرونا باید ماندگار شود

صالحی امیری: ۵۳ فدراسیون، ۵۳ پازل بزرگ ورزش ایران هستند/ اثرات مثبت کرونا باید ماندگار شود
رییس کمیته ملی المپیک گفت: ۵۳ فدراسیون به عنوان ۵۳ جز یک پازل بزرگ به نام ورزش ایران است که باید با هم پوشانی، حمایت و تعامل به سمت تعالی ورزش کشور حرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری در نشست هم اندیشی روسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور مسعود سلطانی فر به تحلیل اثرات کرونا بر تغییر سبک زندگی افراد جامعه پرداخت و گفت: کرونا علی رغم تمامی پیامدهای منفی، درس‌های زیادی به انسان‌ها داد که باید ماندگار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در ادامه آثار فرهنگی شیوع ویروس کووید ۱۹ را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور اعضای خانواده کنار یکدیگر و افزایش گفتگو از 20 دقیقه به یک ساعت، به احیا نظام خانواده منجر شد که در سطوح بالاتر بستر روابط انسانی، همدلی و همگرایی را در جامعه تقویت کرد.

,

صالحی امیری در ادامه به کمک های انسانی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد که تولد دوباره اخلاق و فرهنگ و ارزش های انسانی تحت عناوین مختلف در همه عرصه ها بروز پیدا کرد و همچنین اثرات مذهبی و فقهی بسیاری با اشکال مختلف مورد توجه بیشتر قرار و زمینه بازگشت انسان به خویشتن در این فضا شکل گرفت.

,

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: گذر از دغدغه فردی به دغدغه‌های جمعی، گذر از نگرش مادی به معنوی گرایانه، گذر از جاه طلبی افراطی به حقارت و گذر از احساس امنیت و ناامنی رخ داد و معنویت و خداجویی مردم در جامعه تقویت شد و این نشان می‌دهد که اگر مناسک نیز تهدید شود، عناصر معرفتی کماکان مسیر تعالی خود را در جامعه خواهد پیمود.

,

وی در مورد اثرات شیوع ویروس کرونا در تغییر نظام آموزشی نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان برای اولین بار نظام آموزشی را در منزل دنبال و اساتید و نظام علمی فضای جدیدی را تجربه کردند.

,

رضا صالحی امیری در ادامه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا قدرت و سیاست در دنیا به چالش کشیده شد و کشورهایی که مدعی قدرت برتر بودند، توانایی رفع برخی نیازهای خود را نداشتند و در نتیجه دنیا با تغییر مفهوم قدرت و سیاست مواجه شد.

,

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با بیان اینکه همه بخش های کشور درگیر فناوری اطلاعات شدند، افزود: اوقات فراغت در بستر جدیدی شکل گرفت، ورزشکاران در منزل تمرین می‌کنند، گفتگو در جامعه افزایش پیدا کرد و همه احساس می‌کنند به دیگران نیاز دارند.

,

او عملکرد جامعه ورزش خصوصاً فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان در مواجهه با کرونا را مورد تمجید قرار داد و گفت: فدراسیون های ورزشی با تمام توان و با درک شرایط و با فضای جدید تطبیق یافتند؛ بنابراین سه نیاز اساسی در شرایط حاضر، عبور از کرونا و توزیع عادلانه واکسن، ضرورت حضور در رویدادهای شش‌گانه ۱۴۰۰ و در راس آن المپیک و پارالمپیک توکیو، پاسخگویی و تامین نیازهای مالی و بودجه فدراسیون‌ها با فرض تداوم یا عدم تداوم کرونا است و باید به آن توجه کنیم.

,

دکتر صالحی امیری تصریح کرد: تاکنون ۷۶ درصد از اعتبارات کمیته ملی المپیک از سازمان برنامه و بودجه دریافت و سهم فدراسیون‌ها ۱۰۰ درصد پرداخت شده و حقوق ورزشکاران و افراد بورسیه نیز در زمان مقرر پرداخت می‌شود.

,

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: مبالغی خارج از سهمیه خصوصاً به فدراسیون‌های المپیکی پرداخت شد که فدراسیون کشتی بیشترین و فدراسیون‌های کارگری، دانش آموزی و دانشگاهی کمترین کمک را دریافت کردند.

,

صالحی امیری از برگزاری چهل و هشتمین مجمع کمیته ملی المپیک در روز یکشنبه پنجم بهمن به ریاست وزیر ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در این مجمع گزارش مالی، حسابرسی، گزارش کاروان ٢٠٢٠، شاخص‌های بودجه ۱۴۰۰، گزارش خزانه‌دار، حسابرس، موزه، تاریخ شفاهی و مباحث دیگر مطرح و ارائه خواهد شد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش روابط عمومی در سازمان ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: روابط عمومی فدراسیون های ورزشی تصویر سازمان را زیبا و نمایان می کنند و واسط فدراسیون‌ها با افکار عمومی و صدا و سیما هستند، به همین دلیل کمیسیون رسانه را با محوریت مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادیم که در آینده نزدیک انتخابات این کمیسیون برگزار و ١٠ مدیر روابط عمومی از بین ۵۳ مسئول روابط عمومی فدراسیون ها به عضویت این کمیسیون درخواهند آمد.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در بیان اهمیت نقش روابط عمومی افزود: در سال جاری پنج نشست با مسئولان روابط عمومی فدراسیون ها به منظور ایجاد حلقه ارتباطی بین ۵۳ فدراسیون برگزار شد تا فدراسیون های مختلف در جریان فعالیت‌های یکدیگر قرار گیرند و با همپوشانی، موجی در عملکرد ورزش کشور ایجاد نمایند.

,

صالحی امیری جریان‌سازی خبری را وظیفه روابط عمومی عنوان و بیان کرد: یک سازمان و مجموعه بزرگ به نام ورزش ایران وجود دارد و ۵۳ فدراسیون، ۵۳ پازل در یک ظرف بزرگ به نام ورزش ایران هستند و به همین دلیل باید تمامی فدراسیون ها با هم پوشانی به سمت یک هدف در یک مسیر تعالی ورزش کشور حرکت کنند و این مهم دستاورد ارزشمند این دوره و الگویی برای دوره های آتی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه