اخبار داغ

نماینده درگز در مجلس:

رئیس شبکه بهداشت حواشی واگذاری آزمایشگاه بیمارستان درگز را شفاف‌سازی کند

رئیس شبکه بهداشت حواشی واگذاری آزمایشگاه بیمارستان درگز را شفاف‌سازی کند
رزمیان مقدم گفت: در خصوص حواشی واگذاری آزمایشگاه بیمارستان درگز، رئیس شبکه بهداشت باید شفاف‌سازی و مستندات اقدامات خود را به رسانه‌ها اعلام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پس از انتشار یادداشتی در این پایگاه خبری مبنی بر به وجود آمدن شبهات و گلایه های مردمی در خصوص واگذاری آزمایشگاه تنها بیمارستان شهرستان درگز؛ خبرنگار ما در گفتگوی تلفنی با نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی به بررسی این حواشی و مشکلات پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حسن رزمیان مقدم، نماینده مردم درگز در مجلس عنوان کرد: مدتی قبل برخی از همشهریان از وضعیت نبود مواد آزمایشگاهی در بیمارستان این شهرستان ابراز گلایه کرده و تصریح کردند که مجبورند برای انجام آزمایش به شهرستانهای قوچان و مشهد سفر کنند؛ پس از بررسی ها مشخص شد که مشکل مالی در تامین مواد آزمایشگاهی وجود دارد که با انعکاس به وزارتخانه مربوطه، توانستیم با دریافت کمک مالی مشکل را تا حدودی برطرف کنیم.

,

وی افزود: اما در خصوص واگذاری به بخش خصوصی که طبق قانون یک امر رایجی است و در تمام بخش های دولتی اتفاق می افتد، موضوع را به وزارتخانه واگذار کردیم که از طریق اداره کل اقدام کرده و ضمن نظارت بر رویه واگذاری، نتیجه را اعلام کنند. قطعا نتیجه هر چه باشد خود آنها باید پاسخگو باشند چرا که من نه تخصصی در آزمایشگاه دارم و نه اهل مناقصه و مزایده هستم.

,

نماینده مردم درگز گفت: این وظیفه عوامل نظارتی منطقه است که درست یا غلط بودن یک مناقصه را بررسی کنند. اگر طبق فرضیات شما تخلفی در واگذاری اتفاق افتاده باشد باید بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت درگز پاسخگو باشند؛ یک هیئت عریض و طویل در سیستم دانشگاه حقوق دریافت می کنند که به همین کارها رسیدگی کنند البته من نمیدانم خلافی اتفاق افتاده یا خیر!

,

رزمیان مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد وضعیت تعرفه های جدید خدمات آزمایشگاهی تشریح کرد: مسئولین به من گفته اند تعرفه خدمات آزمایشگاه طبق سابق دولتی خواهد بود و هر کس صحبتی از آزاد شدن تعرفه بکند تهمت است و پیگرد قانونی دارد.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دویست کیت آزمایشگاهی وجود دارد که به دلیل استفاده نشدن تاریخ آن گذشته است، چرا که بخش دولتی است و نظارتی وجود ندارد. لذا باید این ذهنیت را فراموش کنیم که هر گونه واگذاری به بخش خصوصی به نوع سوء استفاده است. اگر اینطوری باشد اصل 144 قانون اساسی زیر سوال می رود.

,

نماینده مردم درگز با تاکید بر اینکه فرماندار درگز قانونی بودن اسناد این واگذاری را تایید کرده ابراز کرد: اگرچه تمام اتفاقات به صورت قانونی رخ داده اما من رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیست که در خصوص مدت زمان واگذاری و دلیل عدم ثبت مناقصه در سایت و سایر مسائل پاسخگو باشم. البته حرف و حدیث و اعتراضات زیادی به گوش ما رسیده اما این صحبت ها تا رسیدن به عمل فاصله دارد.

,

رزمیان مقدم در پایان خاطرنشان کرد: قرار است مسئولین مستندات اتفاقاتی که انجام شده را برای من ارسال کنند تا برای بررسی به وزارتخانه بسپارم اما آنقدری فرصت ندارم که به شخصه وارد جزئیات پرونده شوم. در این موضوع رئیس شبکه بهداشت درگز باید مستندات اقدامات خود را به رسانه ها اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه