اخبار داغ

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی مطرح شد؛

۸۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم در خراسان رضوی ساخته می‌شود

۸۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم در خراسان رضوی ساخته می‌شود
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون رئیس جمهور برگزار شد مطالبی در خصوص وضعیت بحرانی حاشیه شهر مشهد و ضرورت ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار محروم مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، صبح امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

۸۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم در خراسان رضوی ساخته می‌شود

, ۸۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم در خراسان رضوی ساخته می‌شود,

در این جلسه علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در نزدیکی سالگرد شروع طرح حمایت از مسکن محرومان هستیم که در حال حاضر این طرح در روستاهای کشور و برخی نقاط شهری از جمله مشهد در دست اجراست.

,

وی با بیان اینکه امروز علی‌رغم همه مشکلات ما توانستیم به بخش عمده‌ای از تعهدات خود عمل کنیم، افزود: از ۸۰۰۰ واحد مسکونی که قرار بود در خراسان رضوی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شود، ۷۵۰۰ متقاضی به بانک معرفی و آن‌ها عقد قرارداد شده است.

,

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تاکنون 5000 مسکن به مرحله سقف رسیده است و به‌زودی تحویل مردم می‌شود همچنین ۴۵۰۰ واحد از این تعداد آماده افتتاح شده و مابقی نیز تا چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

, .,

وی افزود: برای حاشیه شهر مشهد نیز با شهرداری این شهر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته اما موانعی در این خصوص وجود دارد که باید رفع شود.

, .,

تابش ادامه داد: تأمین اعتبار برای پروژه‌های مختلف این بنیاد و طرح‌های مسکن روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه قابل تقدیر است و جای دارد از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تشکر کنم.

,

, ,

سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد در کمترین سطح کشور قرار دارد/ محرومیت ۲۵۰ روستای خراسان رضوی از شبکه آبرسانی

, سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد در کمترین سطح کشور قرار دارد/ محرومیت ۲۵۰ روستای خراسان رضوی از شبکه آبرسانی,

همچنین در این جلسه محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: در سه ماه گذشته چندین جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم تا به پروژه‌های در حال انجام استان شتاب دهیم و امروز شاهد سفر آقای نوبخت به خراسان رضوی هستیم.

,

وی با اشاره به سفرهای متعدد کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان رضوی طی چند ماه گذشته، گفت: علی‌رغم اینکه خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف است، عقب‌افتادگی قابل توجهی در پروژه‌های جاده‌ای و آزادراهی داریم.

,

معتمدیان خاطر نشان شد: متأسفانه در حوزه آب‌رسانی عقب‌افتادگی در اجرای پروژه‌ها در استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰ روستای خراسان رضوی همچنان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

,

وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان

, وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان,

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به محرومیت مناطق حاشیه شهر مشهد، افزود: در حال حاضر ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها به ۴۶ هزار میلیارد نیاز است از این رو درخواست داریم تا مساعدت‌های لازم برای تأمین این میزان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور صورت بگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روی 235 پروژه در استان تمرکز کردیم و با تمام نیرو پای‌کار هستیم تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها پایان یابد، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از سه میلیون نفر در خراسان رضوی در مناطق محروم هستند که باید فکری به حال آن‌ها شود.

,

معتمدیان ادامه داد: راه‌های روستایی خراسان رضوی وضعیت مطلوبی ندارند و جهت حل مشکلات آن‌ها باید بودجه مورد نیاز تأمین شود همچنین حاشیه شهر مشهد به‌عنوان یک موضوع ملی مطرح است و حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در بدترین اوضاع زندگی می‌کنند.

,

استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سران فضای آموزی در حاشیه شهر مشهد، گفت: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد در کمترین سطح کشور قرار دارد به‌ صورتی که سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر یک متر است این در حالی است که استاندارد سرانه فضای آموزشی 8 متر است.

,

کمبود 40 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد

, کمبود 40 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد,

وی بیان کرد: علاوه بر کمبود فضای آموزشی در خصوص مراکز بهداشتی و درمانی نیز در حاشیه شهر کمبود داردم و باید 40 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد احداث شود همچنین در خصوص فضای ورزشی کمبود داریم که باید تدبیری در این خصوص صورت بگیرد.

,

معتمدیان با بیان اینکه عقب‌افتادگی قابل توجهی در بحث پروژه‌های عمرانی در استان داریم، گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی خراسان رضوی نیاز داریم که این امر نیز نیازمند مساعدت سازمان برنامه و بودجه است.

,

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 98 درصد تحقق درآمدی داشتیم، افزود: برای پرداخت حقوق و اضافه کارهای بسیاری از دستگاه‌ها در استان با مشکل مواجه شده‌ایم که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

,

, ,

هفت منطقه مشهد درگیر بافت‌های ناکارآمد شهری هستند

, هفت منطقه مشهد درگیر بافت‌های ناکارآمد شهری هستند,

مهدی سالیانی، مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز افزود: هم اکنون در خراسان رضوی ۳۱ شهر دارای بافت ناکارآمد با ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار وسعت وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این بافتها زندگی می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هشت پهنه بافت ناکارآمد شهری در مشهد زندگی می‌کنند گفت: در مشهد مقدس هفت منطقه درگیر مباحث مرتبط با بافتهای ناکارآمد شهری هستند که باید تدبیر جدی در خصوص آن ها اتخاذ شود.

,

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: سال ۹۶ با ابلاغ طرح بازآفرینی شهری جهت اینکه تمام محلات هدف بازآفرینی قرار بگیرند و به وضعیت برخوردار برسند، هشت هزار میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد که از این میزان، شرکت بازآفرینی ۲.۸ درصد، بخش خصوصی حدود ۴۰ درصد، شهرداری‌ها ۳۰ درصد و سایر دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی حدود ۲۸ درصد باید تامین کنند.

, .,

وی ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری نیمی از سهم خود را پرداخت کرده، بخش خصوصی توفیق چندانی نداشته، شهرداریها و دستگاههای اجرایی نیز مشارکت لازم را داشته‌اند.

, .,

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا اجرای ۲۷۰ هکتار امکانات روبنایی، ۴۵ میلیون متر مربع شبکه و زیرساختهای شهری، ۵.۵ میلیون متر مربع بهسازی و ارتقای فضای شهری و توانمندی‌های اقتصادی و  ۸۰۳ فعالیت طبق طرح بازآفرینی شهری باید محقق شود.

, .,

وی افزود: همچنین ۶۰ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی باید بهسازی و مقاوم‌سازی شوند که برای ۴۷ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن پیش‌بینی شده، ۲ هزار فقره تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن در نظر گرفته شده و ساخت ۶ هزار واحد مسکن جدید در مناطق کم برخوردار مشهد پیش‌بینی شده‌ است.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه