اخبار داغ

گزارش؛

اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه/ از مخالفت بیش از ۷۰ درصدی مردم تا تاثیرات ترافیکی

اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه/ از مخالفت بیش از ۷۰ درصدی مردم تا تاثیرات ترافیکی
اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه است از سویی در کاهش آلودگی هوا مهم است و از طرفی ازدحام و تراکم در وسایل حمل و نقل عمومی شیوع بیماری کرونا را افزایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در یک نظرسنجی از مردم در خصوص طرح زوج فرد پرسیده و مردم در این نظرسنجی شرکت کردند.

در این نظر سنجی که با سوال “ باتوجه به اینکه با اجرای طرح زوج و فرد ، مردم باید برای پیگیری کارهای خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، آیا با اجرای این طرح در دوران شیوع کرونا در کرمانشاه موافق هستید؟ ” برگزار شد، 3001 نفر شرکت کردند.

74 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی به گزینه “ با اجرای طرح مخالفم (چون احتمال ابتلا به کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد) ”  رای دادند.

همچنین 26 درصد نیز به گزینه “ با اجرای طرح موافقم ” رای دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

, ,

بر همین اساس برای پیگیری موضوع و بررسی ابعاد طرح زوج و فرد به سراغ کارشناسان و مسئولین مربوطه رفتیم.

,

طرح زوج و فرد مصوبه شورای ترافیک و ستاد مقابله با کرونا را دارد

, طرح زوج و فرد مصوبه شورای ترافیک و ستاد مقابله با کرونا را دارد, طرح زوج و فرد مصوبه شورای ترافیک و ستاد مقابله با کرونا را دارد,

فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: طرح زوج و فرد هم مصوبه شورای ترافیک و هم مصوبه ستاد مقابله با کرونا را دارد و هر ساله اجرایی شده است .

,

وی افزود: ما تردد را تنها به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی محدود نکردیم بلکه وسایل نقلیه شخصی بنا به رقم آخر پلاک خود در ۳ معبر شهر کرمانشاه محدودیت تردد دارند و در همه معابر محدودیت تردد اعمال نشده است.

,

شیری تصریح کرد : در واقع در طرح زوج و فرد ممنوعیت تردد را برای همه وسایل نقلیه قائل نشده ایم بلکه با توجه به اینکه خیابانها ظرفیت این حجم از ترافیک را ندارند طرح زوج و فرد اجرا شده است.

,

وی عنوان کرد: شلوغی خیابان ها بر شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است در واقع با اجرای طرح زوج و فرد هنگامی که خیابانها متراکم شده اند در راستای قطع زنجیره کرونا عمل می کنیم.

,

رئیس پلیس راهور استان  کرمانشاه گفت: هنگامی که شهر کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار داشت اعمال محدودیت در تمام نقاط شهر به جز برای وسایل نقلیه عمومی ، تاکسی های اینترنتی و ... از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اجرا شد.

,

سرهنگ شیری تصریح کرد: در حال حاضر شهر کرمانشاه در وضعیت آبی قرار دارد و البته یکی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا این بوده که محدودیت های ترافیکی را در راستای کاهش شیوع کرونا اجرا کنیم .

,

وی عنوان کرد: طی روز گذشته که طرح زوج و فرد در شهر کرمانشاه اجرا شد  بین ۳۰ تا ۴۰ درصد حجم ترافیک در خیابان مدرس و خیابان های همجوار کاهش یافت در حالی که پیش از اجرای این طرح مانند ایام نوروز سالیان گذشته خیابان ها بسیار متراکم بود .

,

سرهنگ شیری بیان کرد: طرح زوج و فرد در سه معبر شهر کرمانشاه از میدان آزادی تا تقاطع شورا، از میدان جلیلی تا تقاطع شورا و از خیابان کارگر شامل کوهساری و جوانشیر تا تقاطع مطهری و ورودی های منتهی به این خیابان ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ اجرا می شود.

,

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: مبلغ جریمه یکصد هزار تومان است و در صورت تکرار تخلف، راننده به کرات  جریمه می شود.

,

اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه است

, اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه است, اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه است,

امیر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اجرای طرح زوج و فرد یک شمشیر دولبه است از سویی در کاهش آلودگی هوا مهم است زیرا مطالعات اخیر نشان می‌دهد آلودگی هوا تأثیر مستقیمی بر شدت اثر کرونا دارد.

,

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا در هوای آلوده بیشتر مورد تهدید قرار می گیرند، افزود: وسایل نقلیه و صنایع با تولید ذرات ریز و نیتروژن هوا را آلوده می کنند بنابراین بیماری شخصی که به کرونا مبتلا شده با استنشاق هوای آلوده تشدید می‌شود.

,

کرمی خاطرنشان کرد: با ابتلای فرد به کرونا حساسیت سیستم تنفسی فرد افزایش و سیستم ایمنی وی تضعیف می‌شود و برآیند آن به ضرر فرد مبتلا خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: اثرات حادتر ویروس کرونا در شرایطی که هوا آلوده است دیده می‌شود اما از سوی دیگر که نظر ما نیز همین است باید رعایت پروتکل های بهداشتی با دقت انجام شود.

,

کرمی گفت: هنگامی که طرح زوج و فرد اجرا می شود مردم از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده می کنند و از وسایل عمومی بهره‌مند می‌شوند بنابراین ازدحام و تراکم بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تضعیف می‌شود.

,

وی افزود: اگر طرح زوج و فرد اجرا شود باید ناوگان حمل و نقل جوابگو باشد و مردم نیز خطوط قرمز از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

,

کرمی تصریح کرد: توصیه می شود مردم هنگام استفاده از تاکسی به عنوان مسافر چهارم سوار نشوند رانندگان نیز این موضوع را رعایت کنند.

,

کرمی گفت: مردم همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به طور مستمر استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

,

تردد افراد با وسایل نقلیه شخصی ایمن تر است/ ریزقطرات تنفسی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا

, تردد افراد با وسایل نقلیه شخصی ایمن تر است/ ریزقطرات تنفسی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا, تردد افراد با وسایل نقلیه شخصی ایمن تر است/ ریزقطرات تنفسی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا,

سیاوش وزیری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد یکی از راههای انتقال ویروس کرونا را ریزقطرات تنفسی دانست و گفت: این ریز قطرات تنفسی تا حدود ۲ متر بُرد موثر دارند و می تواند باعث آلودگی فرد مستعد ابتلا به بیماری شود.

,

رییس بیمارستان مبتلایان کرونا در کرمانشاه افزود: بر این اساس در محیط های سربسته ای که تهویه مناسب وجود ندارد اگر افراد فاصله گذاری اجتماعی ۲ متر را رعایت نکنند این ریزقطرات از جهت ابتلا به بیماری می تواند برای آنها خطرساز باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: در برخی موارد این قطرات سطوح را آلوده می کنند لذا لمس سطوح آلوده با دست افراد می تواند باعث انتقال ویروس شود.

,

وزیری گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لاجرم توسط بسیاری از افراد انجام می گیرد به همین‌منظور بهتر است این افراد همواره از ماسک استفاده کنند و رانندگان نیز از سوار کردن افراد بدون ماسک اجتناب کنند و پنجره این وسایل برای تهویه مناسب باز گذاشته شود تا محیط سربسته پرخطری برای حمل و نقل افراد نباشد.

,

وی ادامه داد: ضمن‌اینکه رانندگان وسایل نقلیه در وعده های مکرر سطوح را آلودگی زدایی کنند تا اگر قطرات تنفسی سطوح را آلوده کرده، با مواد ضدعفونی برطرف شود.

,

وزیری در پاسخ به این سوال که آیا طرح زوج و فرد می تواند در استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و انتقال بیشتر بیماری کرونا موثر باشد، گفت: گاهی ایجاب می کند که برای جلوگیری از ازدحام شهری و آلودگی های هوا بعلت آلایندگی ها، محدودیت های ترافیکی اعمال شود لذا در اینصورت بهتر است الگوهای تهویه مناسب در داخل وسایل نقلیه عمومی و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

,

رییس بیمارستان مبتلایان کرونا در کرمانشاه گفت: البته تردد افراد با وسایل نقلیه شخصی ایمن تر است اما اینطور نیست که همه خودروی شخصی داشته باشند بنابر این استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاری است که اتفاق می افتد باید این فضا را چه طرح زوج و فرد باشد یا نباشد، امن کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه