اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

انفجار در پتروشیمی بجنورد خسارت جانی نداشته است

انفجار در پتروشیمی بجنورد خسارت جانی نداشته است
جواد نظری گفت: دقایقی پیش صدای انفجار مهیبی از پتروشیمی بجنورد شنیده شده که خوشبختانه هیچ خسارت جانی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: دقایقی پیش صدای انفجار مهیبی از پتروشیمی بجنورد شنیده شده که ظاهرا به دلیل انفجار درام بخار آمونیاک بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: این انفجار هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته است و به یکی از درام های پتروشیمی خسارت وارد شده است.

,

نظری اضافه کرد: انفجار امروز در پتروشیمی خراسان موجب لرزش منازل روستاهای اطراف شد که  ظاهرا قطع مکرر گاز، زمینه ایجاد این انفجار را به وجود آورده است.

,

بنابراین گزارش، شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشـور، در اردیبهشـت سال 1371 در بجنورد، مرکز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد 1375 با آغـاز فعالیت‌های بهره‌برداری در لیست بنگاههای صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفت.

,

این مجتمع با بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی و تکنولوژیک و با ترکیبی از نیروی انسانـی جوان، متخصص و کارآمد از نخستین روزهای بهره‌برداری نیل به اصل خودکفایی را به عنوان هدف غایی در امـر تولید سرلوحـه کار خود قرار داد. پایبندی به این تفکر و دستیابی به ایده‌آل‌های آن، بویژه در سال‌های اخیر از مجتمع پتروشیمی خراسان چهره‌ای مقبول و مطرح در سطوح ملی و فرا ملی ترسیم نموده است.

,

این مجتمع در 17 کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان، در زمینی به مساحت 200 هکتار شامل: 30 هکتار محوطه‌های صنعتی، 40 هکتار محوطه‌های عمومی و غیرصنعتی و 130 هکتار فضای سبز احداث شده و با 939 متر ارتفاع از سطح دریا در موقعیت 37 درجه و 31 دقیقه عرض شمالی و 57 درجه و 30 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه