اخبار داغ

سید یاسر جبرائیلی در جمع فعالان فضای مجازی تبریز مطرح کرد؛

دولت جوانِ حزب‌اللهی نقطه مقابلِ دولت پیر و لیبرال/ ظرفیتِ تبریز برای صادرات به کشورهای همسایه

دولت جوانِ حزب‌اللهی نقطه مقابلِ دولت پیر و لیبرال/ ظرفیتِ تبریز برای صادرات به کشورهای همسایه
رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام گفت: تبریز در سال گذشته ۱۲۰میلیون دلار صادرات داشته و مشکلی هم برای وارد کردن پول خود نداشته است، اینگونه ظرفیت‌ها باید تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سید یاسر جبرائیلی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان فضای مجازی تبریز در خصوص غربزدگی و غرب هراسی در کشور اظهار داشت: علاوه بر بیماری غربزدگی، بیماری غرب هراسی نیز داریم که نمی‌گذارد واقعیات جامعه آمریکا دیده شود؛ به عنوان مثال طبق ادعای رویترز در سال ۲۰۱۷ سی و چهار درصد مردم ایالت کالیفرنیا به دنبال تجزیه بودند و الان این عدد به ۵۰ درصد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به تهدیدها درباره تجزیه برخی ایالات آمریکا از داخل این کشور گفت: یکی از اعضای مرکزی حزب دموکرات در جریان انتخابات اخیر نوشته بود؛ اگر ترامپ پیروز انتخابات شود ما سه ایالت را تجزیه خواهیم کرد و واقعیات آمریکا نشان می‌دهد که دولت بایدن روی ثبات نخواهد دید اما خودسانسوری ما درباره واقعیات ایالت متحده، از آمریکا کدخدا ساخته است.

,

رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در دبیرخانه مجمع با اشاره به مساله تحریم‌ها ابراز داشت: ما مساله تحریم را در بستر دولتی نخواهیم توانست حل کنیم و باید منافع خصوصی و بنگاه‌های کوچک خود را با بنگاه‌های کشورهای همسایه گره بزنیم تا اراده‌ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

,

وی در خصوص ظرفیت‌های تبریز برای صادرات و عبور از تحریم‌ها یادآور شد: شهر تبریز در سال گذشته ۱۲۰میلیون دلار صادرات داشته و هیچ مشکلی هم برای وارد کردن پول خود نداشته است، اینگونه ظرفیت‌ها باید تقویت شود.

,

جبرائیلی با اشاره به ایده تشکیل دولت جوانِ حزب اللهی عنوان کرد: ایده‌ی دولت جوانِ حزب اللهی برای گذار از فرمان آتش به اختیاری صادر شده و فرمان آتش به اختیار در دوره‌ای صادر شد که مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دچار اختلال بود.

,

وی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی، جریان آتش‌به‌اختیار را سازماندهی کرده و مرکز تصمیم‌سازی را از اختلال نجات می‌دهد، گفت: اما تا زمانی که نسل اول و دوم انقلاب اراده‌ای نداشته باشد، دولت جوان حزب‌اللهی شکل نخواهد گرفت.

,

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: در بیانیه گام دوم، چهل بار واژه جوان بکار برده شده که نشان می‌دهد، جریان جوان حزب‌اللهی، لازمه چهل ساله بعدی انقلاب است. رهبری واقعا نگران هدر رفت سرمایه اجتماعی جوانان هستند و تفاسیر اخباری و مصداقی از منویات رهبری ظلم به رهبری است.

,

وی نقطه مقابل دولت جوان حزب‌اللهی را دولت پیر و ناکارآمد لیبرال دانست و خاطر نشان کرد: البته پیشکسوتان سرحالِ کارآمد نقطه مقابل دولت جوان نیستند و این دولت پیر و لیبرال است که نقطه مقابل است.

,

جبرائیلی با بیان اینکه در مسیر تحقق دولت جوان باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مهم به طور مستمر احصا و شناسایی شود، یادآور شد: ما در مرکز ارزیابی و تحقق سیاست‌های کلی، بطور مستمر درحال شناسایی مسائل و ارائه راهکار هستیم.

,

وی در خصوص تجربه‌های موفق برای جلوگیری از واردات نهاده‌های دامی عنوان کرد: هم‌اکنون در رودبار و قزوین با فرآیندی جدید نهاده‌های ارزان دامی تولید و قیمت گوشت گوسفند بعد از ذبح حدود بیست هزارتومان تمام می‌شود که اگر این فرآیند فراگیر شود، کشور از واردات چندین میلیارد دلاری نهاده‌ها بی‌‌نیاز خواهد شد اما تحقق فراگیر چنین ظرفیت‌هایی به دولت جوان نیازمند است.

,

رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در دبیرخانه مجمع در خصوص روی کار آمدن جو بایدن هم گفت: اگر بایدن عاشق برجام بود در روز اول که هفده فرمان بازگشت به قراردادهای بین‌المللی را صادر کرد، فرمان بازگشت به برجام را هم صادر می‌کرد! کسانی که به بایدن عشق می‌ورزند، نمی‌خواهند اشتراک نظر دو حزب آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی را درک کنند.

,

وی با بیان اینکه دوگانه مقاومت و مذاکره به تاریخ پیوسته و دولت‌های بعدی از هر طیفی که باشد، رویکرد دولت فعلی را طی نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: بایدن هم در خصوص ایران راه ترامپ را ادامه خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه