اخبار داغ

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مراجع نظارتی به موضوع ماسک‌های تقلبی در مشهد ورود کنند/ تهیه ماسک‌های پزشکی فقط از داروخانه

مراجع نظارتی به موضوع ماسک‌های تقلبی در مشهد ورود کنند/ تهیه ماسک‌های پزشکی فقط از داروخانه
موفق گفت: با بالا رفتن تقاضای بازار برای خرید ماسک شاهد آن هستیم که بسیاری از اصناف اقدام به فروش ماسک کرده‌اند که این ماسک‌ها مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی نیست و باید مراجع نظارتی به این موضوع و به موضوع فروش ماسک‌های تقلبی ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبرائیل موفق، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون کشف ماسک‌های تقلبی در مشهد اظهار کرد: داروخانه‌ها تنها مجاز به فروش ماسک‌های استاندارد پزشکی همراه با لایه محافظ «ملت بلون» هستند و به تمامی داروخانه‌های مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده که باید از شرکت‌های پخش معتبر و دارای مجوز خریداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان شد: با بالا رفتن تقاضای بازار برای خرید ماسک متأسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از صنوف اقدام به فروش ماسک کرده‌اند که این ماسک‌ها مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی نیست و باید مراجع نظارتی مانند بازرسی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به این موضوع و فروش ماسک‌های تقلبی ورود جدی داشته باشند.

,

موفق ادامه داد: تمامی ماسک‌های پزشکی که در شرکت‌های معتبر همراه با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید می‌شود دارای لایه محافظ «ملت بلون» است و در صورتی که ماسکی لایه «ملت بلون» نداشته باشد مجوز فروش به عنوان ماسک پزشکی نیز به آن داده نمی‌شود.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برخی شرکت‌های تولید ماسک به دلیل گرانی لایه محافظ «ملت بلون» اقدام به ساخت ماسک سه لایه با پارچه‌ای به نام «اسپم» می‌کنند که این ماسک‌ها به هیچ عنوان مجوز فروش به عنوان ماسک پزشکی ندارند.

,

وی با تأکید بر اینکه شهروندان حتماً ماسک‌های پزشکی مورد نیازشان را از داروخانه‌ها تهیه کنند، گفت: بازرسان ما در معاونت غذا و دارو به همراه بازرسان تجهیزات پزشکی دانشگاه به طور مداوم بر قیمت عرضه ماسک و هم بر کیفیت ماسک‌های ارائه شده در داروخانه‌ها نظارت دارند به صورتی که بازرسان ما در سرکشی‌های خود از ماسک‌های ارائه شده نمونه برداری و تست می‌شوند.

,

موفق تصریح کرد: در صورتی که تخلف داروخانه‌ای برای ما محرز شود این تخلف به کمیسیون ماده 20، تعزیرات حکومتی و مقامات قضایی ارسال می‌شود و قطعاً با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: خوشبختانه از زمان ارسال بخشنامه به تمام داروخانه‌ها در خصوص ممنوعیت فروش ماسک‌های متفرقه و ابلاغ قیمت مصوب برای ماسک‌های پزشکی، هیچ‌گونه کشفیاتی در خصوص ماسک‌های تقلبی از داروخانه‌ها نداشتیم اما چند موردی گران‌فروشی به دست ما رسیده است که متخلفین به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه