اخبار داغ

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری مطرح کرد؛

آخرین وضعیت پروژه قطار شهری در کرمانشاه

آخرین وضعیت پروژه قطار شهری در کرمانشاه
سرتیپ نیا با تشریح آخرین وضعیت پروژه قطار شهری در کرمانشاه گفت: بودجه ای که در ۹ سال اخیر به این پروژه اختصاص داده شده ۲۸۰ میلیارد تومان است که این بودجه با تلاش مدیران قبلی سازمان و رایزنی‌های انجام شده با مرکز جذب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین سرتیپ نیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: برخی موارد در پروژه ها سبب می شود که کاری انجام نگیرد به جای فرصت سازی فرصت سوزی شود، در استان کرمانشاه نیز این اتفاق نه تنها برای پروژه قطار شهری بلکه برای همه پروژه هایی که در خور شأن و فرهنگ کرمانشاه است می‌افتد و با چوب لای چرخ گذاشتن به تعویق می افتند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه افزود: کلیات پروژه مذکور قطاری شهری چندان به طول نکشید زیرا هر پروژه زمان مشخص و نحوه تخصیص بودجه خود را دارد.

سرتیپ نیا گفت: بودجه ای که در ۹ سال اخیر به این پروژه اختصاص داده شده ۲۸۰ میلیارد تومان است که این بودجه با تلاش مدیران قبلی سازمان و رایزنی های انجام شده با مرکز جذب شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شهردار کرمانشاه  به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری ۴۳۸ میلیارد تومان جذب شده، عنوان کرد: پروژه قطار شهری هیچ‌گاه خواب نبوده بلکه ممکن است سرعت آن کاهش یافته باشد اما در حال انجام بوده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: طول فاز یک پروژه قطار شهری از خیابان کارمندان تا میدان آزادی ۶.۶ کیلومتر است که بخش اعظم آن آماده ریل گذاری است.

وی افزود: فاز دوم نیز تا زمان تامین منابع مالی در اولویت کاری قرار ندارد و البته آن ناقض کار فعلی نیست بلکه  پروژه پیوسته در دستور کار قرار دارد.

سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: برای تکمیل فاز یک پروژه قطار شهری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که ۴۳۸ میلیارد تومان آن تامین شده و ۹۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ با قول هایی که گرفته ایم از محل فروش اوراق مشارکت مردمی و تهاتر زمین که شهرداری آن را تقبل کرده و نیز تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در پی رایزنی با نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق طی سال آینده همه ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار می شود.

سرتیپ نیا گفت: در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد و تأمین اعتبار انجام گیرد تا پایان سال ۱۴۰۰ فاز یک به مرحله تکمیل می رسد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وزارت کشور رایزنی هایی انجام شده و قول تامین ۳۶ واگن با ظرفیت ۷ هزار و ۲۰۰ نفر در هر سفر را به ما داده‌اند که تا پایان سال ۱۴۰۰ تامین و نصب شود.

این مسئول تصریح کرد: اقدامات اولیه برای ثبت مناقصات در سامانه ستاد  انجام شده و تا آخر بهمن پیمانکاران شناسایی خواهند شد، مشاورین نیز از قبل شناسایی شده‌اند و طراحی ها هم انجام گرفته است.

سرتیپ نیا بیان کرد: ساخت دو ایستگاه زیرزمینی در خیابان چهار راه بسیج و میدان آزادی نیز در حال انجام است که ایستگاه میدان آزادی پیشرفت خوبی دارد، فوندانسیون آن تکمیل شده و در حال ساخت دیوارهای ایستگاه در سه طبقه و یک طبقه به عنوان سالن اجتماعات هستیم.

وی افزود: همچنین سازه نگهبان ایستگاه چهار راه بسیج تکمیل شده و دال ایستگاه نیز در حال انجام است.

سرتیپ نیا تصریح کرد: طراحی ایستگاه‌های روگذر به دلیل تغییر طرح از منوریل به قطار شهری عقب مانده بود که جبران شد و در حال به نتیجه رساندن آن هستیم مناقصه هم انجام شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: اگر تامین بودجه انجام شود فاز یک پروژه قطار شهری تا آخر سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه پروژه متروی تهران با آن تخصیص منابع از سال ۵۳ آغاز شده و به مدت ۲۴ سال به طول انجامید، افزود: پروژه قطار شهری در شهرهای تبریز و مشهد وارد فاز سه شده‌اند و ما نمی‌خواهیم از کلانشهرهای دیگر عقب بمانیم.

سرتیپ نیا گفت: پروژه قطار شهری در ایران ثابت شده است و در ۹ کلان شهر در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: در فاز دوم پروژه مذکور از میدان آزادی تا سبزه میدان اقدامات اصلی به طول ۵۰۰متر انجام شده و در باقی خیابان در حال حفاری تونل هستیم همچنین ساخت و تکمیل ایستگاه‌ در حوالی مسجد جامع و چهارراه اجاق در دستور کار بعدی قرار دارد و پس از سال ۱۴۰۰ در اولویت قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه