اخبار داغ

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد ودارایی استان یزد خبر داد؛

وضعیت مطلوب ارزش سهام عدالت یزدی ها در مقایسه با استانهای دیگر

وضعیت مطلوب ارزش سهام عدالت یزدی ها در مقایسه با استانهای دیگر
معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: دارایی و سرمایه شرکت سهام عدالت استان یزد مجموعه‌ای از سهام ۳۶ شرکت مهم اقتصادی کشور است که عایدی خوبی برای آن پیش بینی می‌شود و بررسی قیمت سهام این شرکت در بازار سرمایه نیز بیانگر وضعیت مطلوب ارزش سهام عدالت یزدی ها در مقایسه با استانهای دیگر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، طرح سهام عدالت از جمله طرحهایی است که در ۱۵ سال اخیر همیشه در میان مسئولین  و جامعه متخصصین و نخبگانی ، یک موضوع تازه و قابل بحث بوده است. طرحی که از همان سال ۸۴ انتظارات عمومی را به دنبال داشت. مسئولین وقت با شعار تامین عدالت اجتماعی و فقر زدایی این طرح را پس از موافقت مقام معظم رهبری اجرا کردند و تبدیل به یکی از موضوعات مهم در اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

اما این طرح همان گونه که گفته شد از همان ابتدا انتظارات عمومی را به دنبال داشت و هرزمان که یک مرحله از مراحل کامل شدن این چرخه اجرا میشود دوباره انتظارات جدید به انتظارات جدید افزوده و مجددا نقل محافل خصوصی و عمومی می گردد.

,

این طرح که در دولت یازدهم و دوازدهم  مورد توجه جدی قرار گرفت و با ابلاغ دستور مقام معظم رهبری  طرح ازادسازی آن  در ابتدای سال جاری آغاز شد و با اعلام طرح آزادسازی مشمولین به دو روش مستقیم و غیرمستقیم سهام خود را آزاد کردند.

,

, ,

به منظور تعیین و تکلیف سهامداران غیرمستقیم و تقویت سرمایه های مردم شرکت سرمایه گذاری استان می بایست وارد بورس و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شوند که لازمه آن ثبت نام بیش از ۵۰ درصد دارندگان سهام در سامانه سجام و حضور در انتخابات مجمع می باشد.

,

که  همین موضوع یعنی برگزاری مجمع شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت استانی آخرین و جدید ترین موضوعی می باشد که سوالاتی را به دنبال داشته و تقریبا می توان به جرات ادعا کرد، به مانند سال ۸۴ و زمان  شروع اجرای این طرح(توزیع سهام عدالت) که کمتر فردی از افراد عادی جامعه از ارزش و اهمیت این طرح اطلاع داشتد ، حال نیز از اهمیت و لازمه هرچه سریعتر برگزارشدن مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت آگاه نیستند.

,

در این گزارش قصد داریم آخرین وضعیت برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان را پیگیری و ابهامات جدیدی که به دنبال اجرای آن از سوی افراد و گروه های مختلف در حال طرح شدن است را مشخص نمائیم. یزدرسا در تاریخ 24/10/99 گزارشی  با همین موضوع منتشر و سوالاتی را از مسئولین بابت ابهاماتی که درنگاه اولیه به ذهن تداعی می کند را مطرح نمود.

,

, ,

در این مدت که از انتشار اولین گزارش یزد رسا می گذرد با تعدادی از مسئولین و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان یزد صحبت کرده تا بتوانیم تمامی نظرات را منتقل وابعاد ناپیدای برگزاری این مجمع را برای مردم استان یزد منتشر تا اذهان عمومی متوجه  تمامی ابعاد ناپیدای برگزاری این مجمع گردد.زیرا 453هزار و440 یزدی دارنده برگ سهام عدالت، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اندو برای این تعداد افراد روشن شدن ابعاد موضوع بسیار مهم می باشد .

,

 در همین زمینه با محمد دهقان،  معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان یزد به گفتگو نشستیم تا تمامی نظرات را منتقل و ابعاد ناپیدای برگزاری این مجمع را برای اذهان عمومی و به صورت خاص 453هزار و440 شهروند یزدی که روش غیر مستقیم را انتخاب  کرده اند مشخص تا جواب تمامی سوالات آنها مشخص شود.

,

, ,

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد ودارایی استان یزد در گفتگو با یزد رسا، در ابتدا با بیان اینکه  شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که درسال 85 و به دنبال اجرای طرح توزیع سهام عدالت ایجاد گردید، شرکت هایی با سرمایه محدود بودند و سرمایه سهامداران به آنها منتقل نگردیده بود اما در سال جاری و پس از اینکه تقریبا نیمی از مردم یزد مدیریت سهام عدالت خود را به این شرکت واگذار کرده اند، ارزش سهام این شرکت رشد و به نزدیک 6هزار میلیارد تومان رسیده است که طبیعتا انتظار مردم است که افراد متخصص و توانمند که خود انتخاب کرده اند مدیریت این شرکت را برعهده بگیرند برای همین می بایست هرچه سریعتر مجمع عمومی شرکت برای انتخاب مدیران برگزار تا خدای ناکرده سرمایه مردم دچار مشکلات وافت قیمتی نشود.

,

دهقان با بیان اینکه برای برگزاری  مجمع انتخاب هیات مدیره شرکت شرط هایی مشخص شده که باید مهیا گردد اظهار داشت: جز اولین پیش شرطهای تعیین شده برای برگزاری مجمع شرکت های سهام عدالت استانی، ثبت نام دارندگان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند در سامانه سجام می باشد، تا این افراد بتوانند در مجمع غیر حضوری این شرکت حضور بهم برسانند و تا زمانی که حداقل 50 درصد سهامداران در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشند امکان برگزاری مجمع وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه درهمین زمینه با اطلاع رسانی هایی که انجام شد تاکنون بالای 60درصد سهامداران شرکت در سامانه سجام کرده اند و اولین پیش شرط برگزاری مجمع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استان انجام شده تصریح کرد: البته اگر همشهریان یزدی قصد بهره مندشدن کامل از مزایای  سهام عدالت خود را دارند می بایست در سامانه سجام ثبت نام نمایند.

,

معاون  اقتصادی اداره اقتصاد و دارایی استان یزد با اذعان به اینکه یکی دیگر از موضوعات شرکت، اصلاح اساسنامه موجود شرکت وتطابق آن با اساسنامه پیشنهادی سازمان بورس می باشد خاطرنشان کرد: اصلاحات اساسنامه موجود اعلام شده اما برای تائید آن نیز لازم است مجمع عمومی با حضور سهامداران برگزار شود.

,

دهقان در مورد اینکه یکی از ابهامات موجود که اساسنامه پیشنهادی کجا و کی منتشر شده است نیز اظهار داشت: طبق قانون سازمان بورس واوراق بهادر، این موضوع جز وظایف هیات مدیره فعلی می باشد که باید کارهای تطابق اساسنامه را انجام دهد و اساسنامه اصلاحی به این علت که یک مدل مشترک برای تمامی استانها می باشد‌، در سایت سازمان بورس واوراق بهادر قابل دریافت و رویت برای عموم بوده است.

,

معاون اقتصادی اداره اقتصاد و دارایی استان یزد در ادامه با بیان اینکه در مجمع غیر حضوری این شرکت که در تاریخ25دی برگزار شده تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب لازم نرسیده تصریح کرد: طبق قانون برای انتخاب مدیران می بایست مجمع عمومی مجددا برگزار گردد با این تفاوت که در این مرحله با هر تعداد اعضا می تواند مجمع برگزار شود.

,

دهقان در ادامه با اشاره به اینکه ستاد سهام عدالت در استان یزد از سال 1385به ریاست استاندار ودبیری اقتصاد و دارایی تشکیل و جلسات آن به فراخور موضوع  برگزار میشود گفت: از همان سال1384که  طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرا شد مشمولین این طرح شش دهک پایین جامعه بودند که لازمه نظارت و ارزیابی نهادهای مربوط به صورت مرتب ومنظم از اجرای این طرح را بیش از پیش کرده است تا سرمایه مردم حفظ شود.

,

وی ادامه داد: در همین زمینه مسئولین استان و ناظرین وبازرسین مشخص شده  نهایت تلاش خود را به کار گرفته و هرکجا احساس نمایند که به علت کوتاهی، سهل انگاری و...ممکن است سرمایه مردم در معرض خطر قرار گیرد طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان بورس واوراق بهادر ورود و اقدامات لازم را به عمل می آورند.

,

, ,

دهقان تصریح کرد:طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان بورس، شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت استانها می بایست نهایتا پس از دوماه از ثبت افزایش سرمایه شرکت ، مجمع عمومی انتخاب هیات مدیره را برگزار می نمودند که در استان یزد این اتفاق به وقوع نپیوست، به همین علت اداره اقتصاد ودارایی استان به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به کمک هیات مدیره فعلی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم، فرآیند برگزاری این مجمع را فراهم کرده است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان یزد با نماد "وسیزد" در بازار سرمایه فعال شده اظهار داشت: با پذیرش شرکت سرمایه‏گذاری استان یزد در بازار سرمایه، امکان معامله ۶۰ درصد سهام عدالت برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب نمودند، فراهم شده است.

,

وی ادامه داد: دارایی و سرمایه این شرکت مجموعه‌ای از سهام 36 شرکت مهم اقتصادی کشور است که عایدی خوبی برای آن پیش بینی می‌شود و بررسی قیمت سهام این شرکت در بازار سرمایه نیز بیانگر وضعیت مطلوب ارزش سهام عدالت یزدی ها در مقایسه با استانهای دیگر می باشد.

,

محمد دهقان در پایان این گفتگو با توصیه به مشمولین سهام عدالت استان یزد که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به ثبت نام در سامانه سجام گفت: طرح توزیع سهام عدالت یکی از طرحهای بزرگ کشوری است که با هدف تامین عدالت اجتماعی و فقر زدایی به مرحله اجرا درآمد و این اطمینان را به مردم می دهیم که تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا مانع تضییح حق آنها شویم.

,

 

,

شایان ذکر است: استان یزد با سهم 73 درصدی،  رتبه نخست را از حیث درصد سهامداران غیر مستقیم به خود اختصاص داده است. طبق هماهنگی های انجام شده مراحل تکمیلی اجرای طرح در حال اجرا می باشد و به نظر می رسد وجود برخی از ابهامات موجود در زمینه برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانها نیز به علت عدم آشنایی و همچنین اطلاع رسانی های ناقصی است که از سوی مسئولینی که طبق قانون متولی برگزاری مجمع شرکت بوده اند به وقوع پیوسته که امید است تمامی مسئولین با همدلی و همراهی خود مراحل نهایی این طرح بزرگ را به درستی به مرحله اجرا در آورده تا تضییع حقی از مردم صورت نگیرد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه