اخبار داغ

مشکلات پسازلزله سرپل ذهاب تمامی ندارد؛

دروغی به نام تمدید امهال تسهیلات بانکی/ اعمال جریمه‌های سنگین بانکی مردم را کلافه کرده است

دروغی به نام تمدید امهال تسهیلات بانکی/ اعمال جریمه‌های سنگین بانکی مردم را کلافه کرده است
قصه پرغصه فشار بانک‌ها بر مردم از سالگرد دوم زلزله آبانماه ۱۳۹۶ آغاز شده و این قصه همچنان تداوم دارد و مردم کلافه و دغدغه‌مند انتظار پیگیری جدی از مسئولین دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز، تمدید امهال تسهیلات بانکی زلزله زدگان سرپل ذهاب برای یکسال دیگر که از سوی مسئولان استانی و شهرستانی وعده داده شده بود حتی با اتمام تاریخ آن نیز همچنان سرابی بیش نیست و به نتیجه لازم نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

مردم شهرستان سرپل ذهاب که با این وعده از پرداخت اقساط تسهیلات بانکی خودداری کرده بودند، امروز با مشکلات بزرگی روبرو شده اند.

,

اعمال جریمه‌های سنگین بانکی مردم را کلافه کرده است

, اعمال جریمه‌های سنگین بانکی مردم را کلافه کرده است , اعمال جریمه‌های سنگین بانکی مردم را کلافه کرده است ,

اعمال جریمه‌های سنگین بر اقساط معوق توسط بانک‌ها و بدهکار بانکی بودن در استعلامات بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات مهمترین مشکل مردم در تقابل با بانک‌ها است.

,

برخی از شهروندان سرپل‌ذهابی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشتند که دستورات معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بر درخواست‌های مسئولان استانی ما هم راه به جایی نبرده و هنوز این تلاشها همچنان ادامه دارد و به یک دغدغه تبدیل شده است.

,

سوال اصلی اینجاست که دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی خدمت خود این امتیاز را به زلزله زدگان خواهد داد و یا با خرید وقت و به پایان رساندن خدمت از کنار آن خواهد گذشت؟!

,

مرادی یکی از مغازه داران سرپل ذهاب به خبرنگار بازی دراز گفت: فشار بانک‌ها با توجه به وضعیت کرونایی کشور که بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده و معیشت مردم را سخت کرده است، بسیار بیشتر شده و در این وضعیت که همه به دنبال حمایت از نیازمندان و کمک به افراد آسیب دیده و رعایت حال مردم هستند، هیچگونه حمایت و هیچگونه رعایت حال مردم در بانکها صورت نمی گیرد.

,

در ادامه باید گفت که مردم سرپل ذهاب، برای کمتر شدن فشار بانکها و جلوگیری از بازی کردن با روح و روان مردم در این وضعیت بحرانی شیوع کرونا چشم امید بعد از خداوند به مسئولان دارند تا چاره اندیشی مناسبی کنند.

,

مسئولان زیر وعده خود زدند

, مسئولان زیر وعده خود زدند, مسئولان زیر وعده خود زدند,

امام جمعه سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز به مشکل معوقات بانکی مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئولین برای تمدید یکساله امهال تسهیلات مناطق زلزله زده به مردم وعده دادند و مردم براساس این وعده اقساط خود را پرداخت نکردند که امروز می‌بینیم یکسال وعده داده شده به اتمام رسیده و وعده‌های مسئولین و تلاش‌های صورت گرفته نتیجه نداده است.

,

وی افزود: امروز در سرپل ذهاب کمتر کسی پیدا می‌شود که اقساط عقب افتاده بانکی نداشته باشد و کسی نمی تواند تسهیلات جدیدی دریافت کند چون در استعلام بانک مرکزی بدهکار نشان می دهد لذا در خواست ما از مسئولین این است که پیگیر باشند.

,

فاطمی نسب تصریح کرد: در تمام کشور باتوجه به وضعیت کرونا آسیب‌های بسیاری بر کسب و کار مردم وارد شده و معیشت آنها را سخت کرده است.

,

وی افزود: در سرپل ذهاب نیز این وضعیت باتوجه به مشکلات زلزله سخت تر شده است و بانک‌ها نیز برای دریافت طلب خود مجبورند که به مردم پیام دهند که با روح و روان آنها بازی می‌شود لذا مسئولین باید توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

,

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: مسئولین اگر بعد از اتمام دوساله امهال تسهیلات به صراحت به مردم اعلام می‌کردند که امهال وجود ندارد، امروز این مشکلات به این اندازه وجود نداشت و مردم حداقل می‌توانستند بخشی از اقساط خود را پرداخت کنند و این جریمه های سنگین بر آنها نیز تحمیل نمی شد.

,

فاطمی نسب گفت: این انتظار حاصل از وعده‌های هر روزه مسئولین باعث عقب افتادن بازپرداخت تسهیلات و جریمه های سنگین شده است لذا از فرماندار شهرستان می خواهیم که با قدرت و توان مدیریتی خود  از طریق مقتضی پیگیر رفع این مشکل مردم باشند.

,

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار کرمانشاه در ایام بازسازی شهرستان و تقدیر از زحمات وی عنوان داشت: استاندار از روز اول زلزله تا پایان بازسازی در کنار مردم بودند و انتظار داریم در این مورد نیز همچنان همراه مردم بوده و باقدرت این موضوع را تا حصوص نتیجه مناسب و رفع مشکل مردم دنبال کنند.

,

بنابراین گزارش، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال 96 در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

,

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

,

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه