اخبار داغ

چاله‌هایی که نفس‌گیر شد؛

نارضایتی شهروندان تربت حیدریه از وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهری

نارضایتی شهروندان تربت حیدریه از وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهری
وضعیت نامناسب آسفالت معابر و خیابان‌های شهر تربت حیدریه طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده و باعث گلایه شدید شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از مطالبات شهروندان تربت‌حیدریه، بهبود وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌‌ها و معابر کوچه‌هاست که نارضایتی مردم را طی چندسال گذشته در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 بر اساس مشاهدات خبرنگار ما و صحبت های شهروندان، متاسفانه چاله‌ های ایجاد شده از سال های گذشته در شهر و نبود آسفالت مناسب، خسارت های زیادی به جلوبندی وسایل نقلیه وارد می‌کند.

,

عده ای از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار ما از وضعیت آسفالت برخی خیابان های اصلی گلایه مند هستند.

,

شهردار تربت حیدریه هم به وقفه شش ساله اجرای آسفالت شهر اشاره می کند و می افزاید: اگر بخواهیم، این وقفه جبران شود، خیلی هم که تعجیل کنیم در نهایت دو سال زمان می‌برد.

,

سعید اکبریان اظهار می کند: وقتی طبق بودجه درآمدهای شهرداری تربت حیدریه نصف شده و قیمت قیر افزایش سه برابری داشته، مفهومش این است که ظرفیت های ما شش برابر کاهش یافته است.

,

 

,

ما آسفالت می خواهیم نه شن با قیر

, ما آسفالت می خواهیم نه شن با قیر, ما آسفالت می خواهیم نه شن با قیر,

, ,

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ما می افزاید: خودتان نگاهی به شهر بیندازید، چرا ما در خیابان‌ های کوچک و با عرض کم مثل خیابان شورا، باید شاهد گذاشتن چند بلوک وسط خیابان باشیم؟

,

شهروند دیگری از بی کیفیت بودن اجرای آسفالت در یکی از خیابان های اصلی شهر تربت حیدریه گلایه دارد و اظهار می کند: شهر ما از داشتن یک روکش آسفالت استاندارد محروم است، ما که نیازی به ریختن شن و قیر نداریم، لکن آسفالت مناسب می خواهیم.

,

 

,

گلایه از کنده‌کاری‌ها

, گلایه از کنده‌کاری‌ها, گلایه از کنده‌کاری‌ها,

شهروندی دیگر از کنده کاری های مربوط به آب و فاضلاب دلخور است و می گوید: این مسئله یک اتفاق طبیعی است و می توانید به راحتی کنده کاری های رها شده را در خیابان اصلی شهر یعنی بولوار آیت الله بهشتی ببینید.

,

وی می افزاید: در زمان بارندگی آب های سطحی در معابر رها می شود و وضعیت اسفباری را در کوچه های شهر برای رفت و آمد مردم به وجود می آورد.

,

 

,

اغلب مناطق حفاری شده آبفا، آسفالت است

, اغلب مناطق حفاری شده آبفا، آسفالت است, اغلب مناطق حفاری شده آبفا، آسفالت است,

شهردار تربت حیدریه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه اطلاع رسانی ما ضعیف است و خبرنگاران معمولا به دنبال نقاط ضعف هستند و گرنه اغلب مناطقی که توسط شرکت آب و فاضلاب حفاری شده، اکنون ترمیم شده و البته وظیفه ترمیم این بخش ها برعهده آبفاست.

,

سعید اکبریان می افزاید: البته پیمانکار کوتاهی هایی داشته و از خاک مرده یا نخاله برای پر کردن گودها استفاده کرده است که پس از آسفالت دچار نشست می شود و در نهایت با تذکر ما و نظارت آبفا مسئله رفع شده است.

,

وی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی نمی توان آسفالت ریزی کرد و البته آبفا قول داده که در اسرع وقت برای آسفالت خیابان ها اقدام کند.

,

 

,

وضعیت موجود، وضعیت مطلوبی نیست

, وضعیت موجود، وضعیت مطلوبی نیست, وضعیت موجود، وضعیت مطلوبی نیست,

, ,

وی درباره نارضایتی مردم از شرایط نامناسب آسفالت موجود می گوید: ما شرمنده مردم هستیم، وضعیت موجود وضعیت مطلوبی نیست، ما هم به این شرایط راضی نیستیم.

,

اکبریان با اشاره به این که باید به این موضوع به‌ صورت تحلیلی پرداخته شود، می افزاید: تربت حیدریه شهری بوده که طی دوران، از ادغام شدن روستاها در داخل محدوده شهری و همچنین از رشد مکان‌هایی که به صورت خودرو در محدوده شهری ایجاد شده، به وجود آمده که چون فاقد ضوابط ساخت‌ و ساز بوده و از ابتدا طرح آماده‌ سازی برایش تهیه نشده، طبیعتاً هم معابر خاکی است و هم شیب بندی مناسبی ندارد.

,

وی خاطر نشان می کند: سکونت گاه‌هایی هم که به صورت غیرمجاز ساخته‌اند، وضعیت مشابهی دارند، چرا که بر مبنای ضابطه و طرح نبوده است.

,

 

,

معابر فاقد استاندارد هدایت آب های سطحی

, معابر فاقد استاندارد هدایت آب های سطحی, معابر فاقد استاندارد هدایت آب های سطحی,

وی درباره مشکل روان شدن آب های سطحی در معابر به مشکلات زیر ساختی آن اشاره می کند و می گوید: معابر شهر به علت ریشه های زمینه ای از استانداردهای لازم برای هدایت آب های سطحی برخوردار نیست و در نتیجه شیب های نامناسب و پستی و بلندی های معابر، باعث تجمع آب های سطحی شده و ایجاد مشکل می کند.

,

شهردار تربت حیدریه تصریح می کند: در بعضی از مناطق اگر بخواهیم شیوه استاندارد اجرا شود، خانه‌ های مردم پایین‌تر از خیابان قرار می‌گیرد و آب به داخل منازل هدایت می شود، لذا برای حل این مشکل، از مشاور آب‌ های سطحی استفاده می کنیم تا با همین وضع موجود نقشه‌ برداری کنیم و به صورت اصولی برای همیشه این مسئله را حل کنیم.

,

 

,

آسفالت کیفیت صد درصدی را ندارد

, آسفالت کیفیت صد درصدی را ندارد, آسفالت کیفیت صد درصدی را ندارد,

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت معابر، یکی از علت های این وضع را کیفیت نامناسب آسفالت می داند و خاطر نشان می‌کند: آسفالت ما از کیفیت صد درصدی برخوردار نیست، یعنی به لحاظ نوع دانه بندی و نوع مصالح بومی که در اطراف وجود دارد، این کیفیت متأسفانه مطلوبمان نیست و هم اکنون درحال رایزنی برای استفاده از مصالحی هستیم تا عمر آسفالت افزایش پیدا کند.

,

اکبریان می افزاید: اجرای طرح فاضلاب در شرایط کنونی هم وضعیت نامناسب معابر را تشدید کرده، چرا که اجرای طرح، معابر شهری را زخمی و با حفاری‌ های طولی، آسفالت را نه تنها جمع می کند بلکه چاله‌های خطی در شهر به وجود می آورد و به دلیل این که زیرسازی مناسبی هم انجام نشده، بعد از پر کردن بسیار خطرخیز است و با یک بارندگی نشست‌ های عمیقی ایجاد می شود.

,

وی ادامه داد: در بعضی از مکان ها، تا 2 متر نشست داشتیم و ماشین و موتور و حتی عابران پیاده ممکن است در این کانال‌ ها سقوط کنند.

,

اکبریان اصلاح این وضع را وظیفه شرکت پیمانکار فاضلاب می داند و می افزاید: پیمانکار باید برای رفع خطر اقدام کند و زیرسازی مناسبی انجام  و با خاک مناسبی پر کند، نه با خاک مرده و برابر با مجوزی که به آن‌ها داده‌ایم، خودشان آسفالت کنند.

,

 

,

۲ سال زمان برای جبران وقفه ۶ ساله

, ۲ سال زمان برای جبران وقفه ۶ ساله, ۲ سال زمان برای جبران وقفه ۶ ساله,

شهردار تربت حیدریه ادامه می دهد: آسفالت، یکی از مهم‌ترین مسائل کنونی شهر تربت حیدریه است، ما تقریباً یک وقفه 6 ساله در اجرای آسفالت داریم و اگر بخواهیم، این وقفه جبران شود، خیلی هم که تعجیل کنیم در نهایت دو سال زمان می‌برد.

,

وی بیان می کند: با افزایش هزینه‌های قیر هم مواجه هستیم، یعنی یک تن قیر را که در ابتدای سال دو میلیون و ۴۰۰ هزارتومان بوده، باید با قیمت هشت میلیون تومان، یعنی بیش از سه برابر تهیه کنیم.

,

اکبریان می افزاید: وقتی طبق بودجه درآمدهای ما نصف شده و قیر سه برابر، مفهومش این است که ظرفیت های ما شش برابر کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

بهره‌برداری محورهای اصلی و محله‌های مشارکتی تا پایان سال

, بهره‌برداری محورهای اصلی و محله‌های مشارکتی تا پایان سال, بهره‌برداری محورهای اصلی و محله‌های مشارکتی تا پایان سال,

شهردار تربت حیدریه در پاسخ به این سوال که آیا نویدی در خصوص بهتر شدن اوضاع برای شهروندان دارید، می افزاید: این‌گونه نیست که ما از حالا امیدواری بدهیم که همه محلات آسفالت و مشکلات حل می‌شود، اما طبق برنامه‌ریزی و تلاش ما، محورهای اصلی و مکان هایی که مردم در تامین آن مشارکت کرده اند تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

اکبریان از مردم خواست تا از هرگونه ساخت‌ و ساز غیرمجاز، بدون ضابطه و بدون استعلام از شهرداری پرهیز کنند تا این مشکلات عدیده در بلند مدت برای خودشان و مردم به وجود نیاید.

,

نتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه