اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد؛

افتتاح ۳۱ طرح منابع طبیعی هم زمان با دهه مبارک فجر

افتتاح ۳۱ طرح منابع طبیعی هم زمان با دهه مبارک فجر
اسفندیار خزایی گفت ۳۱ طرح منابع طبیعی وآبخیزداری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی  افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح ها روزانه ۹ هزار نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است ادامه داد:  برای راه اندازی این طرح هابیش از ۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده  و وسعت پنج هزار و ۸۵۰ هکتاررا در بر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام ۲ طرح  به لهره برداری خواهد رسید

,

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اجرای اجرای طرح های کپه کاری مراتع و بذرپاشی به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد افزود: اینطرح ها قابل بهره برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند.

,

خزائی عنوان کرد: توسعه جنگل با نهال در شهرستانهای بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح های تاثیرگذار در حفظ منابع پایه آب وخاک هستند که از سال گذشته شروع شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

,

وی کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را هدف اجرای این طرح ها دانست.

,

خزایی در پایان با بیان اینکه طرح های منابع طبیعی نقش موثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد افزود: بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه های آبخیزداری از دیگر اهداف اجرای این پروژه ها می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه