اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد؛‌

مشارکت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در آزادسازی ۲۶ واحد از حریم "مفخم"

مشارکت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در آزادسازی ۲۶ واحد از حریم "مفخم"
عبدالمجید نژاد صفوی گفت: طی توافق انجام شده میان ادارات کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان، تخریب و آزادسازی ۲۶ واحد مسکونی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید نژاد صفوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: ۱۰ واحد ویلایی و ۱۶ واحد آپارتمان متعلق به اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حریم مجموعه تاریخی مفخم شهر بجنورد قرار دارد.

نژادصفوی با اشاره به اجرای طرح فرهنگی-گردشگری مفخم که باید در این حریم و مجموعه تاریخی ایجاد شود، عنوان کرد: در سال گذشته با پیگیری های انجام شده، وزارت راه و شهرسازی مجوز آزادسازی این ۲۶ واحد را صادر کرد.

وی همچنین افزود: وزارت راه و شهرسازی با واگذاری آنها با قیمت عادلانه به اداره کل میراث فرهنگی استان موافقت کرده است.

نژادصفوی بیان کرد: مجوز صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بابت آزادسازی این ۲۶ واحد به استانداری خراسان شمالی ارائه و به دنبال آن قیمت گذاری توسط کانون کارشناسان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: کانون کارشناسان برای مجموع این واحدها ۲۰ میلیارد تومان قیمت گذاری کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کرد توان مالی برای پرداخت را ندارد بنابراین مقرر شد به صورت مشارکتی آزادسازی این۲۶ واحد و تسویه وجوه آن میان اداره کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در همین راستا، معادل قیمت گذاری انجام شده برای ۲۶ واحدی که باید آزاد سازی شود، در پروژه مفخم که باید در آینده احداث شود واحد تجاری به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شود.

نژادصفوی یادآور شد: تا به کنون سه واحد از املاک این اداره کل واقع در حریم این مجموعه تاریخی مفخم آزادسازی شده است و مابقی واحدها نیز به مرور آزادسازی خواهند شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه