اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۱۵۳ روستای زنجان در معرض خطر قرار دارد

۱۵۳ روستای زنجان در معرض خطر قرار دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 153 روستای این استان در معرض خطر و بر روی گسل قرار دارند که 18 هزار و 700 واحد در این روستاها قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز در نشست خبری با اشاره به در معرض خطر و بر روی گسل بودن 153 روستای استان اظهار کرد: 18 هزار و 700 واحد در این روستاها ساکن هستند که 6 هزار واحد، مقاوم‌سازی شده و برای بقیه نیز در صورت ابلاغ اعتبار، مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: از سال 1384 تاکنون 50 هزار واحد از 92 هزار و 657 واحد غیرمقاوم استان، مقاوم‌سازی شده و تلاش بر این است که جذب اعتبارات در این زمینه بیشتر هم شود.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی تقریباً برای تمام روستاهای این استان تهیه شده و طرح هادی 294 روستا نیز نیازمند بازنگری است.

,

وی با بیان اینکه طرح هادی 190 روستا بازنگری شده است، اظهار داشت: تاکنون طرح هادی 400 روستا از 710 روستای بالای 20 خانوار استان اجرا شده که اجرا و بازنگری طرح‌های هادی به میزان اعتبارات ابلاغی از محل استانی و ملی برمی‌گردد.

,

خواجه‌ای با بیان اینکه طرح هادی روستاها به طور کامل اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: طرح‌های هادی به نسبت اعتباری که برای روستاها در نظر می‌گیرند، اجرا و عملیاتی می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی تخصیص یافته است، افزود: نمی‌توان با این اعتبار، طرح هادی چند روستا را به صورت 100 درصد اجرا کرد و بقیه بماند بلکه نیازسنجی شده و روستاها با اولویت شناسایی شده و هزینه می‌شود.

,

خواجه‌ای ادامه داد: امسال تامین قیر رایگان به میزان 12 میلیارد تومان اختصاص یافته که روستاها شناسایی و مشخص شده و اقدام خواهد شد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 67 هزار سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است، گفت: 7700 سند مربوط به شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت و مابقی در روستاها صادر شده است.

,

وی با بیان اینکه امسال صدور 2 هزار سند مالکیت روستایی برای استان زنجان تعیین شده بود اما با هماهنگی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد، تعهد صدور 6500 سند را ایجاد کردیم، اظهار داشت: تاکنون بیش از 5 هزار سند صادر شده که از این بابت، رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم اما این رتبه، رافع تکالیف و وظایف بنیاد مسکن نبوده و تلاش می‌کنیم که بیشتر از این نیز محقق شود.

,

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: در صدور سند مالکیت روستایی 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری و در صدور سند مالکیت شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت نیز 2 برابر میزان متوسط کشوری هستیم.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 10 روستای هدف گردشگری داریم و 7 روستا نیز دارای بافت باارزش روستایی است که تاکنون 2 مورد اجرا شده و بقیه نیز در حال اجرا است.

,

وی افزود: تاکنون حدود 70 خانه عالِم توسط بنیاد مسکن در روستاها احداث شده که تمام این اقدامات وابسته به میزان اعتبارات ابلاغی است زیرا بنیاد مسکن مانند پیمانکار عمل می‌کند.

,

خواجه‌ای اظهار داشت: در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی 4 هزار و 60 مورد به بانک‌ها معرفی شده که مقاوم‌سازی و نوسازی این واحدها آغاز شده و پیشرفت خوبی دارند ضمن اینکه سهمیه استان زنجان در تامین مسکن محرومین 2 هزار واحد بود که به بانک‌ها معرفی شده و 900 واحد آن به مرحله نصب درب و پنجره رسیده و بقیه هم از پیشرفت مناسبی برخوردارند.

,

وی با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ابراز کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به استان زنجان ابلاغ شده که اجرای آن 4100 اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

,

خواجه‌ای ادامه داد: در این طرح 50 میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان در نظر گرفته شده و در ادامه نیز در صورتی که تسهیلات تکمیلی و یا بلاعوض در نظر گرفته شود، اِعمال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه