اخبار داغ

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه:

اهدای خون با سرد شدن هوا کاهش پیدا می‌کند

اهدای خون با سرد شدن هوا کاهش پیدا می‌کند
پژمان صالحی‌فر گفت: متأسفانه همه ساله با سرد شدن هوا اهدای خون کاهش پیدا می‌کند در صورتی که مصرف خون در این مدت بدلیل نامساعد بودن هوا و تصادفات جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، نیاز به  ذخایر خونی را همیشگی عنوان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس ضروری است مردم به صورت پیوسته به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه افزود: پویش هایی که برای اهدای خون راه‌اندازی می شود بسیار در تکمیل ظرفیت ذخایر خونی تاثیرگذار است اما از آنجایی که خون و فرآورده های خونی زمان ذخیره سازی طولانی مدت ندارند لذا این پویش ها و مراجعه مردم در مراکز اهدای خون باید مستمر و پیوسته باشد و مختص به زمان خاصی نباشد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در تمام دنیا هیچ جایگزینی برای خون، پلاسما و پلاکت وجود ندارد تنها راه تامین آن از راه اهدای خون از طرف اهداکنندگان سالم است.

صالحی فر بیان داشت: متاسفانه همه ساله با سرد شدن هوا اهدای خون کاهش پیدا می‌کند در صورتی که مصرف خون در این مدت بدلیل نامساعد بودن هوا و تصادفات جاده ای افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید همیشه شرایط پدافند و حوادث غیر مترقبه را نیز در نظر بگیریم و حداقل ذخیره ۶ روز کاری را در مرکز انتقال خون داشته باشیم اما این ذخیره در حال حاضر به حدود ۴ روز رسیده و باید اقدام پیشگیرانه ای انجام دهیم و اجازه ندهیم ذخیره از این میزان پایین تر برود.

صالحی فر گفت: البته ما باید شبکه ملی خون رسانی را در نظر بگیریم چرا که همه مردم در سراسر کشور هموطنان ما هستند و هر لحظه در هر نقطه ای از کشور ممکن است نیاز به خون باشد و نجات جان آنها از واجبات است.

وی از مردم خواست همانند همیشه در کمک رسانی به همنوعان خود اهتمام داشته باشند و افزود: مردم در کنار تمام کمک های مومنانه ای که در این ایام با اهدا بسته های معیشتی و ... داشتند، فراموش نکنند که تعدادی در بیمارستانها چشم به راه کمک از نوع زندگی و اهدای حیات هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه بیان داشت: در ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۸۲ هزار از مراکز درمانی درخواست خون و فرآورده های خونی داشتند که این عدد بالایی است و تامین کردن آن بسیار مشکل است لذا چشم امید به دست اهداکنندگان است که همیشه و در همه حال ما را تنها نگذاشتند.

وی همچنین از بهبود یافتگان بیماری کرونا درخواست کرد تا نسبت به اهدای پلاسمای خون خود برای بهبود و درمان دیگر بیماران کرونایی اقدام کنند و خاطر نشان کرد: با کمال تاسف شواهد نشان می دهد که به احتمال قوی وارد پیک چهارم بیماری خواهیم شد لذا افرادی که شرایط اهدای پلاسما را دارند و یکماه از بیماری آنها گذشته حتما نسبت به این کار اهتمام جدی داشته باشند تا ذخیره کافی از پلاسما را داشته باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه