اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اعلام کرد؛

۲۵۰۰ خانوار روستایی راز و جرگلانی گاز ندارند/استفاده پتروشیمی از گاز خودسرانه بود

۲۵۰۰ خانوار روستایی راز و جرگلانی گاز ندارند/استفاده پتروشیمی از گاز خودسرانه بود
حسن رضا میربلوکی گفت: یکی از مشکلات، تعیین تکلیف محلات و سکونت های بالای ۲۰ خانوار در رازو جرگلان است که فاقد کد روستایی هستند و براساس قانون اجازه گازرسانی به آنها را وجود ندارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه قوشخانه آخرین شهر خراسان شمالی بود که گازکشی آن انجام شد، اظهارکرد: با گازدارشدن این شهر، تمامی ۲۴ شهر استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی به پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اشاره کرد و گفت: افت فشار در این شهرستانها در فصل زمستان بالاست و باتوجه به اینکه آلومینا در این شهرستان قرار دارد، برای پاسخگویی به رفع نیاز این دو شهرستان این پروژه قابل توجه قرار گرفت.

میربلوکی با بیان اینکه تاکنون ۷۷ درصد از پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اجرایی شده است، گفت:  ادامه این پروژه در سال آینده پیگیری خواهد شد و با تکمیل آن، محدودیت گازی کمتری به کارخانه آلومینا داده می شود.

این مقام مسئول راز و جرگلان را تنها شهرستان فاقد جایگاه سوخت گاز در استان اعلام کرد و افزود: متولی جایگاه CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی است، که باید با مشخص شدن مکان مناسب در شهرستان و ورود سرمایه گذار لوله گذاری گاز انجام شود که تاکنون در این زمینه نتیجه ای به دست نیامده است.

میربلوکی خاطرنشان کرد: براساس ضریب بهره مندی شرکت ملی گاز که تمامی خانوارهای دارای قابلیت گازرسانی باید گازرسانی شده باشند، در حال حاضر این ضریب نفوذ در استان ۱۰۰ درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی فاقد گاز باشد.

وی با اعلام اینکه ضریب نفوذ یعنی میزان خانوارهای گازرسانی شده به میزان کل خانوارهای ساکن  در روستاها گفت: براین اساس ضریب نفوذ در استان ۹۹ درصد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی  از مشکلاتی که از سال ۹۵ در دست پیگیری است و هنوز به نتیجه نرسیده، در رابطه با تعیین تکلیف محلات و سکونت های بالای ۲۰ خانوار در رازو جرگلان است که فاقد کد روستایی هستند و براساس قانون اجازه گازرسانی به آنها را وجود ندارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند.


۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیاز است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: تعریف روستای دارای قابلیت گازرسانی این است که روستا باید بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشته باشد چراکه برای هر خانوار روستایی بیشتر از ۱۲ میلیون تومان امکان هزینه کرد وجود ندارد که در حال حاضر تمام روستاهای دارای این شرایط گازرسانی شده اند.

وی با اشاره به این که براساس آخرین آمار در استان خراسان شمالی ۳۳۲ هزار مشترک گاز وجود دارد، گفت: همچنین در سراسر استان چهار هزار و ۷۰۰ خانوار  سوخت مایع مصرف می کنند و از نعمت گاز بی بهره هستند.

میربلوکی با اشاره به اینکه ۱۰ روستا با ظرفیت دارای کمتر از ۲۰ خانوار در خراسان شمالی شامل ۴۴۹ خانوار هستند، گفت: در مجموع هزینه گازرسانی به این روستاها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است که صرفه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با حادثه روز جمعه در پتروشیمی بجنورد توضیح داد: واژه انفجار در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که گاز باعث انفجار شود، در حالی که در این حادثه مخزن آب ترکیده است و اینکه اعلام شده قطع گاز باعث بروز این حادثه شده است، قابل توجیه نیست.

میربلوکی گفت: مدیر تولید پتروشیمی بدون مجوز اقدام به استفاده مجدد از گاز کرده بود که به آنها تذکر داده شد که خلاف قانون عمل کرده بودند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیاز است, ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیاز است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه