اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

باید سبک زندگی خدایی را دوباره احیا کنیم/ دنیای غرب نقطه مقابل سیره زندگی الهی

باید سبک زندگی خدایی را دوباره احیا کنیم/ دنیای غرب نقطه مقابل سیره زندگی الهی
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد دنیای غرب را نقطه مقابل سیره زندگی الهی دانست و گفت: باید سبک زندگی الهی را دوباره احیا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی دقایقی قبل در آئین آغاز رسمی طرح ملی «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات فرهنگی و قرانی کشور یزد برگزار شد اظهار داشت: صحیفه سجادیه امتیازاتی دارد که یکی از آن به ما می آموزد چگونه با خدا صحبت و چه چیزی از پروردگار متعال بخواهیم و ارتباط برقرار کنیم که مربوط به قشر خاصی هم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: هدف و آنچه در این دعاهای ارزشمند می بینیم، برقرار کردن ارتباط با خدا و چگونه اندیشیدن در مسیر زندگی و چگونه در مسیر کمال قرار گرفتن است. اینکه انسان ها شاید خیلی چیزها بدانند و معتقد و متدین باشند ولی ندانند که چه بگویند و ارائه دهند که در کتاب صحیفه سجادیه به خوبی به آن اشاره شده است.

,

امام جمعه یزد افزود: انسان ها باید آنچه که هدف است مثل شناخت خدا و آشناشدن با خدای متعال و بهره گیری از سیره زندگی خدایی را سرلوحه زندگانی خود قرار دهد اما آنچه در دنیای امروز دیکته شده و دنیای غرب به دنبال آن است برعکس این مسئله بوده که ما را درست از مسیر ارتباط با خدا و مسیر زندگی خدایی دور می کند.

,

وی اذعان داشت: هدف دشمن این است که انسان ها از مسیر اصلی که خدای متعال است دور سازد و به سمت نابودی بکشاند، این کار انجام شده و ما نیز متاسفانه به آن توجه نداشتیم.

,

ناصری یزدی با اشاره به نواقص سبک آموزشی در کشور، گفت: انگلیسی ها در صدسال گذشته سبک آموزشی را خلاف مسیر الهی پیاده سازی کردند و ما نیز باید سبک زندگی الهی را دوباره احیا کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آنها مکتب های قرآن را از ما گرفتند و جوانان را از مسیر خدای دور ساختند و رشته فطرت و هویت الهی را گرفتند.

,

امام جمعه یزد با بیان اینکه چند اشکال در آموزش کشور وجود دارد، اظهار داشت: انگلیسی ها در آموزشی که در کشور ما پیاده سازی کردند، تحول بزرگ را در زندگانی جوانان و نوجوانان به وجود آوردند و تدین، تفکر و تعقل را از ما گرفتند و این در حالی است که قرآن کریم هر سه این مسئله را به ما توصیه دارد.

,

وی سطحی نگری از معایب آموزش کشور دانست و گفت: این مسئله سبب می شود تا افراد پس از سال ها درس خواندن بیکار شود و الان بیشترین آمار بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

,

ناصری یزدی اضافه کرد: امروز که در صنایع دستمان هنوز به سمت غربی ها دراز است و در مسئله اقتصاد مقاومتی با مشکل مواجه هستیم به خاطر نحوه آموزش و سطحی نگری در آن است.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه تدین، تفکر و تعقل باید در آموزش کشور وجود داشته باشد، اظهار داشت: زمانی که در این سه مرحله به خوبی عمل کنیم بدون شک در هیچ زمینه ای در کشور به مشکل نخواهیم خورد و الگوهای غربی را دنبال نخواهیم کرد.

,

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه راهنمای ما خواهد بود و می تواند ما را به سمت کمال سوق دهد گفت: امیدواریم در این خصوص در استان یزد تلاش های خوبی را شاهد باشیم تا اثرگذاری مناسب خود را داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه