اخبار داغ

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد؛

۳۲ "خانه هلال" در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود/ نیاز ضروری هلال احمر به ارتقای ارتباطات بی‌سیمی

۳۲ "خانه هلال" در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود/ نیاز ضروری هلال احمر به ارتقای ارتباطات بی‌سیمی
ابوالفضل محبان گفت: با توجه به اینکه تاکنون 42 خانه هلال برای پوشش امدادی مناطق روستایی استان راه اندازی شده اند، تا پایان سال جاری 32 خانه هلال جدید نیز راه اندازی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل محبان، سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با توجه به اینکه ضریب نفوذ خدمات هلال احمر خراسان شمالی در سطح روستاهای استان ضعیف بود و امکانات اجازه نمی داد که در هر روستایی یک پایگاه امدادی داشته باشیم، بنابراین راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها را در دستور کار قرار دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

محبان گفت: با راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاهای استان، گروه اولی که آموزش های امداد و نجات را دریافت می کنند، این آموزش دیدگان ملزم می شوند که دیگر اهالی روستا را برای مقابله با اتفاقات آموزش دهند.

,

وی افزود: در حد توان تجهیزات امدادی از سوی جمعیت هلال احمر استان و دهیاری های روستاها به خانه های هلال روستا اعطا می شود.

,

وی اعلام کرد: تا به کنون 42 خانه هلال احمر در استان راه اندازی شده است که در دهه فجر امسال نیز 24 خانه هلال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: تا پایان سال جاری تعداد خانه های هلال فعال شده در استان به 74 خانه می رسند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره ارتقای زیرساخت های مورد نیاز جمعیت هلال احمر استان نیز بیان کرد: در سال جاری یک دستگاه کامیون کمک دار و یک دستگاه قایق بادی به جمعیت هلال احمر استان اعطا شد.

,

وی همچنین گفت: در سال جاری یک فروند پهباد امدادی مجهز به دوربین دوگانه حرارتی-معمولی برای انجام جستجوها در نقاط حادثه نیز در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار گرفت.

,

محبان خاطر نشان کرد: استقرار بالگرد امدادی 205 که بهره برداری از آن میان استان های خراسان شمالی و سمنان مشترک بود، برای خراسان شمالی دائمی شد و انجام تعمیرات و سرویس موتور آن در استان انجام می شود.

,

در عین حال، وی به نیاز ضروری جمعیت هلال احمر استان به ارتقای ارتباطات بی سیمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سیستم ارتباطی در اختیار جمعیت هلال احمر استان آنالوگ است که باید دیجیتال شود.

,

وی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ برقراری ارتباط اعضای جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان فقط در سطح پایگاه های امداد و نجات این جمعیت است که این مسئله نیروهای هلال احمر استان را در برقراری ارتباط به شدت اذیت می کند.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: برای حل موقت این مشکل، یک خودروی مستهلک در اختیار را به سیستم ارتباطی تجهیز کرده ایم که در هنگام وقوع حادثه در نقطه ای بلند مستقر شود تا اطلاعات بی سیمی تبادل شود.

,

وی درباره برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری در سطح شهرستان ها نیز اظهار کرد: مطالعات جانمایی برپایی این اردوگاه ها را در سطح شهرستان های خراسان شمالی انجام داده ایم تا در هنگام وقوع حادثه اردوگاه ها برپا شوند.

,

وی افزود: امدادگران استان برای برپایی این اردوگاه های اسکان اضطراری آموزش دیده اند.

,

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به پروژه مجموعه فرهنگی-ورزشی جمعیت هلال احمر استان در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: ساخت آن در سال 90 آغاز شد، با این وجود پیشرفت فیزیکی آن به علت کمبود اعتبارات فقط در حد 40 درصد باقی مانده است.

,

محبان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فقط تکمیل پروژه های امدادی در دستور کار سازمان جمعیت هلال احمر کشور قرار گرفته اند، هنوز پیگیری های مستمر برای تامین اعتبار به منظور تکمیل پروژه فرهنگی-ورزشی این جمعیت در بجنورد به نتیجه نرسیده است.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه