اخبار داغ

امیرعبداللهیان در دیدار سفیر جمهوری هند تاکید کرد:

لزوم توسعه روابط تهران و دهلی نو بدون اعتنا به رفتارهای غیرسازنده دیگران

لزوم توسعه روابط تهران و دهلی نو بدون اعتنا به رفتارهای غیرسازنده دیگران
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «گددام دارمندرا»، سفیر جمهوری هند در تهران با «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

,

امیرعبداللهیان همچنین به ارتقای روابط فی‌مابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

,

دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور آینده همکاری ها را رو به رشد خواند و با اشاره به نقش محور و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

,

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می کند و همکاری بین ایران و هندوستان در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه های منطقه ای و جهانی است.

,

دارمندرا افزود: گفتگوهای پارلمانی بین دو کشور به ویژه در سطح رؤسای مجالس در روابط فی‌مابین تأثیرگذار و پر اهمیت است.

,

بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، دوران پسا ترامپ و همچنین آینده روابط جمهوری اسلامی ایران و هند از اهم گفتگوی طرفین در این نشست بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه