اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مطرح کرد؛

مهمترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در گام دوم انقلاب

مهمترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در گام دوم انقلاب
فاطمه اسدی به تبیین برنامه ای آن مجموعه متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: آموزش نیروی انسانی افراد، برای ورود به دنیای کار از جمله برنامه های فنی و حرفه ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، اما هدف مهمتر آن ایجاد و تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از بنده های مهم این بیانیه توجه به علم و فناورری به عنوان موتور پیشران کشور و وسیله کسب جایگاه های مختلف در بین کشورهای مختلف دنیا است.

,

در همین رابطه مدیر کل فنی و حرفه کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص اهمیت علم وفن آوری و همچنین گام های ان مجموعه برای علم آموزی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: اداره کل فنی و حرفه ای  فعالیت های خود را از سال 1354 تحت عنوان صندوق کارآموزی در پنج رشته اتومکانیک، برق ساختمان، لوله کشی ساختمان، جوشکاری و صنایع ساختمان آغاز کرد.

, صبح زاگرس,

فاطمه اسدی در ادامه با بیان اینکه درسال 1358 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاسیس مدیریت فنی وحرفه ای دوگنبدان تغییر نام یافت گفت: در سال 1370 فقط یک مرکز کارآموزی در سطح استان وجود داشته وآموزش های فنی وحرفه ای به صورت سیار نیز در سطح استان انجام می گرفت.

,

اسدی با توضیح اینکه از سال 1357تا 1369 آموزش رشته هایی از قبیل نقشه کشی ساختمان ، تعمیر لوازم خانگی و تراشکاری به صورت گسسته و رشته های ماشین نویسی و خیاطی نیز همه ساله به طور مداوم ارائه می شد، بیان کرد: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای  کهگیلویه و بویر احمد در  سال 1370 از شهر دوگنبدان به شهر یاسوج منتقل گردید و ازسال 1372 استان دارای 3 مرکز آموزش فنی وحرفه ای ثابت گردید که در حال حاضر دارای تعداد 11 مرکز آموزشی در شهرستان های بویراحمد، دنا، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، باشت و چرام است.

,

این مقام مسئول به آموزش فنی و حرفه ای استان با توجه به  برنامه های آموزشی مصوب خود، تلاش برای گسترش فعالیت ها دارد، گفت:  بر اساس محورها، اهداف و سیاستهای برنامه پنجم توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی جمهوری اسلامی ایران و سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دارا بودن 11 مرکز آموزشی ثابت  و 98 آموزشگاه آزاد در بخشهای مختلف آموزش شامل مراکز ثابت، سیار، صنایع، روستایی، عشایر، پادگان،  زندان، به متقاضیان جویای کار، شاغلین، دانشجوبان و فارغ التحصیلان آموزش های  لازم را  بر اساس استانداردهای آموزشی  و  بهره گیری از اساتید مجرب و تجهیزات آموزشی مناسب ارائه کند.

,

وی در ادامه به برنامه آتی این سازمان  یعنی توسعه انسانی  که مهم ترین شاخصه در ارتقای آموزش و فنی حرفه ای است اشاره کرد و گفت: آموزش نیروی انسانی افراد برای ورود به دنیای کار آماده  از جمله برنامه ها است، زیرا این آموزش ها می توانند بــا انتقال مهارت مــورد نیاز، پاسخگویی به نیازهــای در حال تغییر، شایســتگی بازارکار و برابری فرصت ها را برای همه افراد در بخش های دولتی و غیردولتی محقق سازد و به طور چشمگیری از ضایعات و هزینه های تولید بکاهند و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را ایجاد کنند.

,

اسدی افزود: نظام آموزش فنی و حرفه ای باید با سرمایه گذاری بر نیروی کار ماهر و متخصص تمام تلاش خود را در جهت نیل به توسعه پایدار به کار بندد و  از این رو لازم است تا با کسب مهارت و ایجاد تخصص های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیازهای جامعه قدم برداشته تا ضمن ارتقای پویایی و شادابی در میان قشر جوان باعث جلوگیری از هدر رفتن منابع انسانی و مالی در کشور شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه