اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد؛

تکمیل احیا و مرمت «باغ سالار کلانتر» تا ابتدا سال ۱۴۰۰/ عمارت اصلی باغ تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

تکمیل احیا و مرمت «باغ سالار کلانتر» تا ابتدا سال ۱۴۰۰/ عمارت اصلی باغ تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
مجتبی شفیعی گفت: تاکنون عمارت اصلی باغ سالار کلانتر در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کارگاه همچنان فعال است و امیدواریم با رویه ای که متولی و مالک باغ سالار کلانتر در پیش گرفته اند، بتوانیم مرمت و بازسازی این پروژه را تا ابتدا سال آینده به اتمام برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ باغ سالاری کلانتر؛ بنای به یادگار مانده از دوران قاجار در شهر کرمان است که این بنا تاریخی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ به شماره ثبت ۱۳۰۷۱ به ثبت ملی رسیده است؛ این باغ در محله سرآسیاب کرمان قرار داد. با دیدن نقاط مختلف باغ سالار کلانتر ایوان، هشتی، بادگیر، حوض، تابستان نشین و زمستان نشین و … که منقش بر گچ بری و عناصر تزئینی است می توان عناصر مختلف معماری اصیل استان کرمان را مشاهده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,
مرداد ماه سال گذشته بود که پروژه احیا و مرمت این بنای تاریخی کلید خورد و هم اکنون نیز این پروژه در حال بازسازی است
,
 
,
مجتبی شفیعی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین وضعیت مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر گفت: بازسازی این پروژه از ابتدا با تزریق ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و دولتی سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.
,
 
,
معاون میراث فرهنگی استان کرمان ادامه داد: پس از رایزنی که در استان و معاونت عمرانی استانداری انجام شد، متولی اوقافی باغ سالار کلانتر نیز در امر مرمت، سرمایه گذاری لازم را انجام داد و پس از انجام فاز اول کار، پیمانکار با متولی پروژه قرار داد منعقد کرد.
,
 
,
وی بیان کرد: تاکنون عمارت اصلی باغ در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کارگاه همچنان فعال است و امیدواریم با رویه ای که متولی و مالک باغ سالار کلانتر در پیش گرفته اند، بتوانیم مرمت و بازسازی این پروژه را تا ابتدا سال آینده به اتمام برسانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه