اخبار داغ

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

خدمات انقلاب اسلامی به زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه

خدمات انقلاب اسلامی به زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمات‌دهی به عشایر، قبل از انقلاب وجود نداشت، گفت: انقلابی که برای عشایر انفجار نور بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله آذرفر در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص خدمات دهی اتقلاب اسلامی به عشایر کهگیلویه وبویراحمد در مقایسه با قبل از انقلاب گفت: خدمات دهی به عشار قبل از انقلاب وجود نداشت و شهر فعلی یاسوج تحت تاثیر فشار های مختلف به روستا تبدیل شد و بعد از انقلاب خدمات رسانی در قالب شهر شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با بیان اینکه موضوعی به نام ساماندهی عشایر قبل از انقلاب نبود، گفت: در شرایط حاضر ساماندهی جوامع عشایر با راهبردهای مختلفی از جمله اسکان عشایر، طرح خدمات رسانی، بهداشت، آموزش، کمک‌ها به جامعه عشایری شامل توزیع بیش از 700 تن آرد، و سوخت رسانی را می توان نام برد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه قبل از انقلاب در مناطق عشایری امنیتی وجود نداشت و حتی سرقت تبدیل به شغلی برای افراد شده بود، گفت: در شرایط حاضر در بحث کوچ عشایر امنیت آنها توسط سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها تامین می شود.

,

مدیر کل امور عشایر در ادامه به مهمترین پروژه برای قشر عشایر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب عشایر به صورت سیار، بازگشایی جاده های عشایری به صورت ماهانه دنبال می شود.

,

وی به اجرای 4 هزار کیلومتر راه عشایری بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: برای بهبود تردد و کمک به عشایر استان هر ساله این راه ها در فصل یخبندان و زمستان با تعامل امور عشایر و دستگاه های اجرایی نظیر راهداری دنبال می شود.

,

آذر فر تامین آب شرب پایدار و سالم از طریق اجرای پروژه ها مانند پروژه حوزه شرق گچساران با اعتبار 10 میلیارد تومان و  که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در شهرستان بهمئی پروژه تامین آب پشت کوه ملا طهماسب اجرا شد که فاز اول آن در سال گذشته انجام شد و فاز دوم آن با حضور فرماندار و امام جمعه کلنگ زنی شد که اتمام این پروژه،  آب شرب 100 خانواده عشایری را تامین می کند.

,

این مقام مسئول به پروژه تامین آب شرب مناطق عشایری دلی یک آبریز که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، اشاره کرد و گفت: در منطقه عشایری کِیمه و دواخر زیلایی که نزدیک به 40 سال آب آشامیدنی نداشتند و هر ساله 2 الی 3 کیلومتر باید طی می شد با حضور نماینده  بویراحمد، دنا و مارگون کلنگ زنی شد که در سال آینده اگر به بهره برداری برسد آب شرب 100 خانوار را تامین خواهد کرد.

,

وی در ادامه به اجرای پمپاژ آب در مورد زرد زیلایی و با پیشرفت 80 درصد اشاره کرد و گفت: در تلاشیم این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد که در صورت بهره برداری 80 هکتار باغ در منطقه مورد زرد زیلایی برای جامعه عشایری ایجاد و کمک خوبی برای اشتغال آنها خواهد بود.

,

این مقام مسئول به پروژه آب کشاورزی طسوج، پشت کوه باشت اشاره کرد و گفت: بحث جایگزینی سوخت های عشایری از طریق فتوسل ها و انرژی خورشیدی مطرح است این جایگزینی به محیط زیست و طبیعت کمک می کند در این راستا حدود 900 پنل خورشیدی خریداری شد و در طی هفته های آینده تحویل عشایر داده خواهد شد،  قیمت هر پنل 10 میلیون تومان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه