اخبار داغ

اخراج استاد دانشگاه روسی به دلیل رد «هولوکاست»

اخراج استاد دانشگاه روسی به دلیل رد «هولوکاست»
یک دانشگاه دولتی روسیه، یکی از اساتید خود را به بهانه تکذیب حادثه دروغین هولوکاست از کار برکنار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر ماتوِیِف» استاد دانشگاه «اقتصاد ملی و مدیریت عمومی» در مسکو به دلیل تکذیب و رد کردن وقوع حادثه دروغین موسوم به «هولوکاست» از این دانشگاه اخراج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ماتویف در روز بین‌المللی موسوم به یادآوری هولوکاست، وقوع هرگونه کشتار جمعی یهودیان توسط رژیم سابق آلمان را رد کرد و گفت: «اینکه می‌گویند ۶ میلیون یهودی کشته شدند،‌ داستان‌سرایی و خیال‌پردازی است».
,
 
,
بر این اساس، وی روز پنجشنبه طی سخنرانی که برای معلمان و اساتید منطقه سن‌پترزبورگ داشت، تاکید کرد «هیچ اتاقک گاز برای کشتن افراد در اردوگاه‌های کار اجباری» آلمان وجود نداشته بلکه آلمان‌ها از گاز برای گندزدایی و ضد عفونی کردن آن مکان‌ها استفاده می‌کردند.
,
 
,
در همان روز، دانشگاه دولتی مذکور طی بیانیه‌ای با ادعای اینکه نمی‌تواند «دروغ‌های ماتویف را بپذیرد» از اخراج وی خبر داد.
,
 
,
به نوشته تایمز اسرائیل، این دانشگاه مدعی شد که ماتویف در آن همایش آنلاین، نماینده آنها نبوده و حضور وی خارج از حیطه وظایف حرفه‌ای و زمان کاری او بوده است.
,
 
,
بر اساس این گزارش، «مناخم مندل پاوزنِر» خاخام یهودی در سن‌پترزبورگ نیز گفت که دفتر وی در پی شکایت از این استاد دانشگاه روسی به بهانه «اظهارات نفرت‌آمیز و تکذیب هولوکاست» است، اقدامی که در روسیه غیرقانونی است.
,
 
,
پیش از این نیز، شرکت فیسبوک اعلام کرده بود نظراتی را که موضوع آنها «انکار یا تحریف» حادثه دروغین «هولوکاست» باشد، حذف خواهد کرد.
,
 
,
در حال حاضر در ۱۶ کشور جهان، زیر سوال بردن هولوکاست از نظر قانونی ممنوع است. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی و سوئیس.
,
 
,
این در حالی است که بسیاری از این کشورها، اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی را جزو مصادیق «آزادی بیان» به شمار می‌آورند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه