اخبار داغ

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با دانا:

هشدارهای وزیر بهداشت ربطی به شیوع کرونای‌انگلیسی ندارد/ باید رفتار مردم اصلاح و با متخلفین برخورد جدی شود

هشدارهای وزیر بهداشت ربطی به شیوع کرونای‌انگلیسی ندارد/ باید رفتار مردم اصلاح و با متخلفین برخورد جدی شود
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹گفت: اظهارات وزیر بهداشت درباره شعله ور شدن کرونا در تهران ربطی به شیوع کرونای‌ انگلیسی و موج چهارم بیماری ندارد به نوعی گلایه از عادی پنداری بود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز ۹بهمن‌ماه سال جاری، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، در نشست با رؤسا و معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، گفته بود: با توجه به رفت‌وآمد مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تهران و حضور در مراکز خرید، ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد که باید با آن مقابله کنیم.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اظهارنظر وزیر بهداشت، به اشتباه موجی از نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس انگلیسی کرونا یا آغاز موج چهارم این بیماری را در میان جامعه ایجاد کرد؛ آن‌گونه که در فضای مجازی از اظهارات نمکی به عنوان آماده‌سازی افکار عمومی برای خبر دادن از شیوع کرونای انگلیسی و رقم خوردن موج چهارم کرونا، تعبیر و تفسیر شد.

,

همین علت موجب شد خبرنگار ما با دکتر حمید سوری، درباره چرایی این اظهارنظر وزیر بهداشت و پاسخ به نگرانی‌های جامعه درباره موج جدید کرونا به گفت‌وگو بپردازد.

,

دکتر حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در پاسخ به این پرسش که آیا مطرح کردن موضوع روشن شدن شعله‌های کرونا در تهران از سوی وزیر بهداشت، می‌تواند با شیوع کرونای انگلیسی و یا آغاز موج چهارم کرونا ارتباط داشته باشد، اظهار کرد: اظهارات وزیر بهداشت نشأت گرفته از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی پنداری کرونا در میان مردم کشور ، به ویژه تهران است که چنین شرایطی ما را نگران گسترش بیماری در روزهای آینده می‌کند.

, دکتر حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دکتر حمید سوری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ،,

 

,

نگران گسترش بیماری در روزهای آینده‌ایم

, نگران گسترش بیماری در روزهای آینده‌ایم, نگران گسترش بیماری در روزهای آینده‌ایم,

وی افزود: افزایش حضور مردم در شهر، انجام سفرهای غیرضروری و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مجموعه‌ای از رفتارهایی است که احتمال بالاتر رفتن آمار کرونا را افزایش می‌دهد.

,

سوری تأکید کرد: تعداد محدودی از ویروس جهش‌یافته کرونا شناسایی شده است و عمدتاً این تغییرات جهشی به سبب عادی انگاری در سطح جامعه ایجادشده است.

,

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ ابراز کرد: پیامدهای ناشی از بیماری‌های اپیدمی تابع رفتارهای مردم است و سرنوشت مکتومی نیست و با رعایت اصول پیشگیری و محافظتی می‌توان ابتلا به کرونا را کاهش داد.

, مکتومی ,

 

,

بازگشت به روزهای عادی، تصوری اشتباه در میان مردم

, بازگشت به روزهای عادی، تصوری اشتباه در میان مردم, بازگشت به روزهای عادی، تصوری اشتباه در میان مردم,

وی ادامه داد: اگر مردم تصور کنند تعداد مرگ‌ومیر کاهش پیداکرده است و می توانند بازگشت به شرایط عادی داشته باشند، خطر ابتلا به کرونا و شیوع این ویروس در جامعه تشدید می‌شود.

,

سوری ابراز کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند شرایط دشوار روزهای شیوع کرونا لازم و ضروری است و این توصیه‌ها و تمناها اگر نتیجه‌ای نداشته باشد، باید رفتارهای قهرآمیز با متخلفین کرونایی صورت بگیرد؛ کما اینکه این موضوع در کشورهای دنیا صورت می‌گیرد و از نظر بین‌المللی پذیرفته‌شده است؛ چراکه این رعایت نکردن پروتکل‌ها یک مسئله شخصی نیست و پای جان مردم در میان است.

,

 

,

باید رفتار مردم اصلاح و با متخلفین برخورد جدی شود 

, باید رفتار مردم اصلاح و با متخلفین برخورد جدی شود , باید رفتار مردم اصلاح و با متخلفین برخورد جدی شود ,

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با اشاره به ازدحام بالای جمعیت در مترو، خاطرنشان کرد: در شرایط معمولی جامعه، امکانات مترو و حمل‌ونقل عمومی کافی نبود و همیشه با تراکم مسافران در مترو و اتوبوس مواجه بودیم، امروز شرایط به‌گونه‌ای است که با توجه به ازدحام، باید سفرهای غیر ضرور را متوقف کنیم و افراد پرخطر را در خانه نگهداری کنیم.

,

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹، با هشدار به مردم درباره خطر شیوع دوباره کرونا، عنوان کرد: نباید تصور کنیم کرونا در جامعه عادی شده است و می‌توانیم زندگی عادی را در پیش بگیریم؛ بر همین اساس باید رفتار مردم اصلاح شود و با متخلفین برخورد جدی شود.

,

 

,

احتمال مرگ ۲۰درصد مبتلایان به کرونا 

, احتمال مرگ , ۲۰درصد مبتلایان به کرونا , ۲۰درصد مبتلایان به کرونا ,

وی در خاتمه این گفت‌وگو، با بیان وضعیت بیمارستان‌ها در روزهای کرونایی، خاطرنشان کرد: امروز در بیمارستان‌ها از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا، ۳۰درصد بدون علامت ،۲۰ تا ۳۰درصد نیازمند خدمات درمانی و ۲۰درصد دیگر به خدمات درمانی بستری نیاز دارند و احتمال مرگ این ۲۰ درصد بسیار بالاست. در واقع هر چه میزان ابتلای افراد به کرونا بالاتر برود، میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در ایام کرونا افزایش می‌یابد.

,

سوری، تصریح کرد: امروز ظرفیت بیمارستان به نسبت مهرماه و آبان ماه در ایام شیوع کرونا بسیار بهتر است؛ اما نگرانی‌هایی درباره افزایش میزان ابتلا به کرونا وجود دارد و در برخی استان‌های کشور میزان ابتلا به ویروس کرونا دو برابر شده است.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه