اخبار داغ

ترامپ در جلسه استیضاح تنها ماند

ترامپ در جلسه استیضاح تنها ماند
بنا بر گفته منابع آگاه، یک هفته مانده تا آغاز دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سنا، پنج وکیلی که قرار بود پرونده استیضاح ترامپ را برعهده بگیرند همگی کناره‌گیری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع آگاه اعلام کردند که پنج تن از وکلای پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک هفته مانده به آغاز استیضاح وی در سنای آمریکا کناره‌گیری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، پایان همکاری وکلای پرونده استیضاح ترامپ در حقیقت یک تحول مهم در دومین استیضاح ترامپ به حساب می‌آید زیرا رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت در تلاش بوده تا وکلایی را پیدا کند که تمایل داشته باشند وکالت پرونده وی را برعهده گیرند.
,
 
,
یک منبع آگاه در این خصوص گفته است، «بوچ بوورز» و «دبو را باربری» که قرار بود بعنوان دو وکیل برجسته در پرونده استیضاح ترامپ حضور داشته باشند، دیگر در تیم وکلای رئیس‌جمهور سابق آمریکا حضور ندارند و آنطور که مشخص است، تصمیم به پایان همکاری دونالد ترامپ و وکلای استیضاح بر اساس یک توافق مشترک دو طرفه صورت گرفته است.
,
 
,
بوورز بعنوان وکیل پیشتاز پرونده استیضاح ترامپ، تیم وکلای این پرونده را گرد هم جمع کرده بود.
,
 
,
یک منبع مطلع دیگر در این خصوص گفت که «جاش هوارد» وکیل کارولینای شمالی که اخیراً به تیم وکلای ترامپ پیوسته بود نیز تیم وکلای استیضاح ترامپ را ترک کرده است و «جانی گسر» و «گرگ هریس» از کارولینای جنوبی نیز دیگر در این پرونده مشارکت ندارند.
,
 
,
طبق این گزارش، هیچ وکیل دیگری تاکنون برای برعهده گرفتن پرونده استیضاح ترامپ در سنا اعلام آمادگی نکرده است.
,
 
,
یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام کرد که ترامپ از وکلای خود درخواست کرده بود که در جلسه سنا به جای تمرکز بر قانونی بودن محکوم کردن یک رئیس‌جمهور بعد از کناره‌گیری از قدرت، تأکید کنند که تقلب گسترده‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) صورت گرفته و اینکه انتخابات از ترامپ به سرقت رفته است.
,
 
,
طبق گزارش سی ان ان، ترامپ ظاهراً از نحوه عملکرد وکلای خود در خصوص پرونده استیضاح رضایت نداشته و انتظار داشته که حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها داشته باشند.
,
 
,
مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه (هفتم بهمن ماه) بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تحویل مجلس سنا داده است.
,
 
,
طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.
,
 
,
برخی از جمهوری‌خواهان مدعی هستند که به لحاظ قانونی نمی‌توان رئیس‌جمهوری را دوره او به پایان رسیده است مورد استیضاح قرار داد اما در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته در خصوص قانونی بودن دادگاه استیضاح ترامپ رأی‌گیری شد که ۵۵ سناتور این استیضاح را قانونی دانستند.
,
 
,
ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می‌شود.
,
 
,
روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
,
 
,
اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.
,
 
,
در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.
,
 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه