اخبار داغ

فعالیت فرهنگی چندین ساله مغازه دار تویسرکانی برای پر کردن خلاء کم کاری مسئولان در مقوله حجاب؛

آتش به اختیار؛ ایستاده در عفاف/نبود مدیریتی انقلابی در مقوله حجاب و عفاف، پای لنگ برهنگی فرهنگی!

آتش به اختیار؛ ایستاده در عفاف/نبود مدیریتی انقلابی در مقوله حجاب و عفاف، پای لنگ برهنگی فرهنگی!
مغازه دار تویسرکانی چندین و چند سال است به همراه شریکش هر روز بنرهایی با مضامین حجاف و عفاف درباره مردان و زنان جلوی درب مغازه اش نصب می کند و می گوید: در چنین روزهایی که فضای مجازی افسارگسیخته در خلاء سواد رسانه ای می تازد، این کمترین کاری است که می توانم انجام دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، عفاف و حجاب برای مصونیت زن از آزار و اذیت مردان مورد توجه اسلام است و عدم در اختیار بودن مبانی این مهم به صورت نظام مند، راهبردی و عملیاتی سبب شده تا دشمن با القاء کلیدواژه "حجاب اجباری" به جای "برهنگی اجباری"، جامعه ما را به انحطاط بکشاند و در این راه شناخت گلوله های دشمن برای مهندسی معکوس و پاتک زدن به آنان یک ضرورت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نفوذ بی پرده شبکه های اجتماعی در دل جامعه برای رواج بی بندو باری

, نفوذ بی پرده شبکه های اجتماعی در دل جامعه برای رواج بی بندو باری, نفوذ بی پرده شبکه های اجتماعی در دل جامعه برای رواج بی بندو باری,

رعایت حجاب و عفاف از جمله مواردی است که به صراحت در سیره نبوی چه برای مردان و چه برای زنان مورد تأکید قرار دارد.

,

این روزها نباید از معضل نفوذ بی پرده شبکه های اجتماعی و ماهواره ها در خانواده ها به عنوان زمینه سازهایی برای رواج بدحجابی در جامعه غافل ماند. زمانی که چشمان مردان، زنان، دختران و پسران ما به دیدن تصاویری که نباید عادت می کند، دور کردن آن ها از این فضا و هدایت جامعه برای رهایی از بند بی حجابی، عریانی و بی بندباری سخت و سخت تر می شود.

,

پویایی و نشاط در جامعه عریان یا نیمه عریان از بین می رود

, پویایی و نشاط در جامعه عریان یا نیمه عریان از بین می رود, پویایی و نشاط در جامعه عریان یا نیمه عریان از بین می رود,

در جامعه ای عریان یا نیمه عریان؛ پویایی، نشاط و سرزندگی از بین می رود و آن جامعه به تعالی نمی رسد. دشمن با درک این مسئله و رفتن به سمت عادی سازی رفتارهای غلط و حقیر نشاندن ارزش ها از جمله عفاف و حجاب، نقشه های شوم در سر دارد، آنچه که در این مقوله مهم است نقش حکومت و ویژه تر مطالبه گری مردم از دستگاه ها برای بازگشت به مسیر حقیقی و رعایت اصول اسلامی است.

,

انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید/درخشش بانوان در ایران بعد از انقلاب

, انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید/درخشش بانوان در ایران بعد از انقلاب, انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید/درخشش بانوان در ایران بعد از انقلاب,

ایرانیان خوب به یاد دارند که ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ رضا شاه پهلوی با اعلام و فرمان کشف حجاب مبارزه ظاهری و باطنی خود را با این حجاب به صورت علنی آغاز کرد، با این وجود بسیاری از خانواده های ایرانی که حیا و عفاف را از اجداد خود آموخته بودند، ترجیع دادند در خانه ها بمانند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی بانوان عزت و احترام ویژه ای یافتند، همان عزت و احترامی که در سیر آل الله است و چه بسیار بسیار بانوانی که در عرصه های متعدد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی ورزشی نه تنها در سطح کشور بلکه در مجامع بین المللی نیز خوش درخشیدند.

,

تاکید شهدا بر پاسداری از ولایت و حفظ حجاب در جامعه است

, تاکید شهدا بر پاسداری از ولایت و حفظ حجاب در جامعه است, تاکید شهدا بر پاسداری از ولایت و حفظ حجاب در جامعه است,

و اما چه بسیار شهدایی که در وصیت نامه های خود در کنار تاکید بر ولایتمداری بر حجاب تاکید کردند و گفتند حجاب بانوان به نوعی مقدستر از خون هایی شهدایی است که بر روی زمین می ریزد.
نبود مدیریتی انقلابی در مقوله حجاب و عفاف، پای لنگ فرهنگ برهنگی!

,
, نبود مدیریتی انقلابی در مقوله حجاب و عفاف، پای لنگ فرهنگ برهنگی!, نبود مدیریتی انقلابی در مقوله حجاب و عفاف، پای لنگ فرهنگ برهنگی!,

اما چرا در این زمینه آن گونه که باید و شاید تعدادی از بانوان و مردان ما با وجود الگویی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی (ع) آنچنان که باید و شاید در مسیر تعالی حجاب به عنوان نماد برتر یک بانوی مسلمان حرکت نکردند؟

,

ضعف در این بخش از حوزه فرهنگی باز می گردد به نبود مدیران انقلابی و جهادی در عرصه حجاب و عفاف برای ارائه برنامه های جامع و کاربردی، که اگر چنین بود این همه معضلات اجتماعی که ریشه در بی حجابی و بی حیایی دارد پدید نمی آمد.

,

بنابراین در ایران پس انقلاب، اگر مدیری تنها به فکر سمت و جایگاه خود بود، آن بخش به انحراف کشیده شد و از مسیر تعالی آرمان های والای اسلامی ـ انقلابی دور ماند، اما در جایی دیگر اگر مسئولی تنها رضای خدا را در پیش گرفت و جهادی وارد عرصه شد، آنجا پیروز بودیم همچنان که در علم و تکنولوژی، صنایع و تسلیحات دفاعی و انرژی صلح آمیز هسته ای خوش درخشیدیم.

,

کوتاهی بیش از ۱۵ از ارگان و رها کردن حجاب و عفاف

, کوتاهی بیش از ۱۵ از ارگان و رها کردن حجاب و عفاف, کوتاهی بیش از ۱۵ از ارگان و رها کردن حجاب و عفاف,

در ضعف شدید مدیریتی در حوزه فرهنگ سازی مناسب به شیوه ای برنامه ریزی شده و کامل بیش از 15 ارگان مسئول هستند که ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه دارند و معلوم نیست علت کم کاری شان برای چیست؟

,

, ,

با این وجود هستند افرادی که از نظر پست های دولتی سمتی ندارند، اما آتش به اختیار به دنبال اشاعه یکی از مهمترین خواسته های شهدا یعنی استقرار حجاب واقعی در جامعه هستند.

,

آتش به اختیار؛ ایستاده در عفاف

, آتش به اختیار؛ ایستاده در عفاف, آتش به اختیار؛ ایستاده در عفاف,

اگر در ابتدای بلوار شهید اشرفی اصفهان در شهر تویسرکان قدم بگذاریم نمونه ای از فعالیت های مردمی این آتش به اختیارها را مشاهده می کنیم.

,

از میدان شهید فرشید هرمزی و ورودی این خیابان 100 قدمی حرکت می کنیم.گام هایمان را کمی آهسته بر می داریم، بنری تبلیغاتی در جلوی درب مغازه ای خودنمایی می کند. چه چیزی را برای نمایش عرضه کرده است؟ بر خلاف بسیاری از بنرهای تبلیغاتی که انواع کالاها را برای فروش به تصویر می کشند، این دو بنر ایستاده به مقوله حجاب و عفاف و تصاویری با این مضامین پرداخته است.

,

نگاهی به قسمت پایین بنر که می اندازم نام هیچ ارگان دولتی ذیل آن نوشته نشده است. شاید این روزها دیگر طبیعی است!

,

کنجکاوی ام بیشتر می شود، به داخل مغازه می روم و این می شود سرآغاز سوال ما و جواب از صاحب مغازه؛ بنرها را صاحبان مغازه نصب کرده اند؛ محسن خدادادی و احمد شمس اللهی.

,

فعالیت فرهنگی چندین ساله صاحبان تویسرکانی یک مغازه برای پر کردن خلاء کم کاری مسئولان در مقوله حجاب

, فعالیت فرهنگی چندین ساله صاحبان تویسرکانی یک مغازه برای پر کردن خلاء کم کاری مسئولان در مقوله حجاب , فعالیت فرهنگی چندین ساله صاحبان تویسرکانی یک مغازه برای پر کردن خلاء کم کاری مسئولان در مقوله حجاب,

خدادادی امروز در مغازه نبود و شمس اللهی از فعالیت چندین و چند ساله خود در امور حجاب و عفاف برایمان می گوید، آنجا که در این سال ها برای جبران کاستی مدیران فرهنگی در مقوله حجاب حداقل کاری که از دست برمی آمده را انجام داده.

,

می گوید، دخترم قبل از متأهل شدن نیز با بنده همراهی می کرد، با هزینه شخصی تراکت هایی با محتوای حجاب، عفاف و حیای بانوان و مردان تهیه و دخترم آن را در فواصل زمانی متعدد بین تعدادی از تویسرکانی ها توزیع می کرد.

,

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نادیده گرفته شده/متولیان فرهنگی آنقدر در حوزه حجاب کم کار کرده اند که دیده نمی شود

, جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نادیده گرفته شده/متولیان فرهنگی آنقدر در حوزه حجاب کم کار کرده اند که دیده نمی شود, جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نادیده گرفته شده/متولیان فرهنگی آنقدر در حوزه حجاب کم کار کرده اند که دیده نمی شود,

این شهروند تویسرکانی عنوان می کند: جایگاه امر و به معروف نادیده گرفته شده، نمی گویم که مسئولان کار نمی کنند، اما آنقدر در زمینه حجاب و عفاف کم کار کرده اند که دیده نمی شود.

,

شمس اللهی ریشه معضلات اجتماعی را در همین کم کاری ها و نادیده گرفتن ها می داند و اظهار می کند: کار جامعه به جایی رسیده که دیگر نمی توان برای امر به معروف و نهی از منکر لااقل به صورت شفافی و لسانی اقداماتی انجام داد، از این رو در این سال ها تصمیم گرفتم که آنچه در توان دارم را بکار ببرم و جلوی درب مغازه از بنرهایی با محتوای فرهنگی استفاده کنم.برخی با دیدن بنرها خوشحال می شوند که هنوز امر به معروف زنده است، برخی ها هم غر می زنند و عده ای هم نق!

,

وی با گلایه مندی از مسئولان تویسرکانی درخصوص کم کاری و کوتاهی در مقوله ترویج حجاب و عفاف می گوید: بارها و بارها نزد مسئولان و شورای شهر رفتم و تقاضا کردم لااقل در گلزار شهدا بنرهای مناسبی برای ترویج حجاب نصب کنید، اما از این کار کوچک هم دریغ کردند.برخی ها هم می گویند نصب بنر به جایی نمی رسد و من در پاسخ آنان گفته ام؛ فطرت انسانی پاک است از کجا معلوم همین بنرها و تراکت های فرهنگی تفکر دینی فردی را در مسیر تعالی هدایت نکند، چه بسیار افرادی که با یک تلنگر عاقبت بخیر شده اند.

,

بنرهای حجاب و عفاف جای بنرهای رنگارنگ تقدیر و تشکر مسئولان از یکدیگر را بگیرد

, بنرهای حجاب و عفاف جای بنرهای رنگارنگ تقدیر و تشکر مسئولان از یکدیگر را بگیرد, بنرهای حجاب و عفاف جای بنرهای رنگارنگ تقدیر و تشکر مسئولان از یکدیگر را بگیرد,

این شهروند تویسرکانی از بنرهای رنگارنگ و عریض و طویلی که در سطح شهر به بهانه مختلف چه از سوی شورای شهر و چه از سوی فرماندار و دیگر مدیران نصب می شود هم سخن گفت و عنوان کرد: جالب است خود مسئولان و مدیران شهری برای کارهای انجام داده و نداده یکدیگر بنرهای بسیار نصب می کنند، اما زمانی که حرف یک بنر فرهنگی زده می شود می گویند هزینه نداریم.

,

فضای مجازی افسارگسیخته در خلاء سواد رسانه ای می تازد

, فضای مجازی افسارگسیخته در خلاء سواد رسانه ای می تازد, فضای مجازی افسارگسیخته در خلاء سواد رسانه ای می تازد,

شمس اللهی می افزاید: در این روزها که استفاده از گوشی آن هم در بستر اینترنت آزاد رواج یافته، اگر مسئولان بالادستی به فکر راه اندازی اینترنت ملی و امن نیستند، لااقل بحث سواد رسانه ای را مطرح کنند، من با پیشرفت و استفاده از تکلنولوژی روز درخصوص گوشی های هوشمند مخالف‌نیستم، اما فضای مجازی افسار گسیخته در نبود مدیریتی صحیح افسار می تازد.

,

وی تاکید می کند: وظیفه همگانی امر به معروف برای ادای یک واجب دینی است و من تمام تلاشم بر این است تا به اندازه خودم قدمی بردارم، حتی اگر به اندازه نصب یک یا دو بنر جلوی درب مغازه ام باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه