اخبار داغ

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در گفت وگو با دانا مطرح کرد؛

کارکرد گروه واکنش سریع COVID-۱۹؛ شناسایی و مهار طغیان‌های کرونایی

کارکرد گروه واکنش سریع COVID-۱۹؛ شناسایی و مهار طغیان‌های کرونایی
رییس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹با اشاره به هدف تشکیل گروه واکنش سریع کووید۱۹ گفت: این گروه با هدف رصد و رهگیری تغییرات اپیدمی تشکیل شده؛ به این صورت که با شناسایی طغیان‌ها مانع از گسترش بیماری به دیگر نقاط کشور شویم.
[
به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیش از ظهر امروز خبری با تیتر «رییس و اعضای گروه واکنش سریع COVID-۱۹ منصوب شدند» روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. در متن این خبر و متن حکم دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی خطاب به دکتر حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ و رئیس جدید گروه واکنش سریع COVID-۱۹ آمده است: « با توجه به سوابق علمی و اجرائی جنابعالی بدینوسیله به عنوان رییس گروه واکنش سریع COVID-۱۹ منصوب می‌شوید. تا با هماهنگی نزدیک با اینجانب نسبت به حضور در مناطق مورد نیاز اقدام نموده و پس از بررسی‌های لازم ضمن ارسال گزارش مربوطه، مداخلات پیشنهادی را هم به اینجانب ارائه نمائید.
, به گزارش خبرنگار اجتماعی , شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رییس و اعضای گروه واکنش سریع COVID-۱۹ منصوب شدند, رییس و اعضای گروه واکنش سریع COVID-۱۹ منصوب شدند, دکتر حمید سوری, با توجه به سوابق علمی و اجرائی جنابعالی بدینوسیله به عنوان رییس گروه واکنش سریع COVID-۱۹ منصوب می‌شوید. تا با هماهنگی نزدیک با اینجانب نسبت به حضور در مناطق مورد نیاز اقدام نموده و پس از بررسی‌های لازم ضمن ارسال گزارش مربوطه، مداخلات پیشنهادی را هم به اینجانب ارائه نمائید.,
 
,
بدیهی است فعالیت تیم مذکور نافی و مداخله کننده در امور اجرائی واحدهای ذیربط در معاونتهای این وزارت و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نخواهد بود.»
, بدیهی است فعالیت تیم مذکور نافی و مداخله کننده در امور اجرائی واحدهای ذیربط در معاونتهای این وزارت و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نخواهد بود.»,
 
,
اما نکته مبهم و سوال‌برانگیز این بود که اساساً گروه واکنش سریع کووید۱۹ چه اموریتی دارد و برای انجام چه امر و یا امورات مهمی تشکیل شده است. 
, کووید۱۹ چه اموریتی دارد و برای انجام چه امر و یا امورات مهمی تشکیل شده است. ,

از این رو خبرنگار دانا در گفت‌و‌گویی تلفنی با حمید سوری رئیس گروه نوپدید واکنش سریع کووید۱۹ این نکته مبهم را درقالب سوالی مطرح کرد. 
,
, از این رو خبرنگار دانا در گفت‌و‌گویی تلفنی با حمید سوری رئیس گروه نوپدید واکنش , سریع کووید۱۹ این نکته مبهم را درقالب سوالی مطرح کرد.,  ,

دکتر حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به فعالیت‌های گروه واکنش سریع کووید ۱۹ گفت: این کمیته و گروه با این نیت تشکیل شده که ما با رصد و رهگیری تغییرات اپیدمی در کشور طغیان‌های بیماری در یک نفطه را شناسایی و پس از شناسایی نقاط آلوده مانع از گسترش آنها به دیگر نقاط کشور شویم.

, دکتر حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, دکتر حمید سوری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ ادامه داد: در ماه‌های مهر و آبان ماه تخت‌های بیمارستانی پیدا نمی‌شد. در آن زمان مرگ‌ومیرها سه‌رقمی و نگران‌کننده و کادر درمان خسته و فرسوده شده بود اما با اجرا شدن طرح شهید سلیمانی، توانستیم در مدت کوتاهی به‌رغم آن‌که کشورهای اروپایی روند افزایشی درباره ویروس کرونا داشتند ما روند شیوع بیماری را کاهش دادیم، این بدان معناست که ما در مسیر کنترل اپیدمی قرار گرفته‌ایم.

, .,


وی افزود: در راستای ادامه موفقیت کنترل اپیدمی، یکی از اقدامات مؤثر و ضروری این است که ما کانون‌های آلوده و طغیان‌های کشور را شناسایی و کنترل کنیم.

,
, .,

رییس گروه واکنش سریع COVID-۱۹ در رابطه با تفاوت بین طغیان و اپیدمی گفت: طغیان در یک جغرافیا و زمان محدود و به صورت یک‌باره صورت می‌گیرد مثل آن‌که یک شهر زرد تبدیل به قرمز شود.

وی تأکید کرد: قرار است گروه واکنش سریع COVID-۱۹، طغیان‌ها را شناسایی و با تیم های واکنش سریع، آن منطقه را با همکاری مقامات محلی تحت کنترل درآورد تا آنکه ویروس کرونا در سراسر کشور منتشر نشود.

سوری عنوان کرد: در این گروه اقداماتی مانند قرنطینه، شناسایی کانون‌های آلوده و مداخلات مؤثر باید صورت بگیرد، عملاً این کمیته و گروه با این نیت حاصل‌شده که ما با رصد و رهگیری تغییرات اپیدمی در کشور و طغیان‌ها، مانع از گسترش آن‌ها به دیگر نقاط شویم و در این باره تحلیل و بررسی‌هایی را انجام می‌دهیم.

, .,
,
, .,
,
, .,

 

,

به گزارش دانا حکم اعضای گروه واکنش سریع COVID-۱۹ با درج اسامی و مسئولیت های جدید اعضای این گروه به شرح زیر است:

, به گزارش دانا حکم اعضای گروه واکنش سریع COVID-۱۹ با درج اسامی و مسئولیت های جدید اعضای این گروه به شرح زیر است:,
«جناب آقای دکترمحمدحسین حیدری -  مدیر کل محترم دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
,
جناب آقای دکتر حمیدرضا خانکه - رییس محترم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
,
جناب آقای دکتر حسین عرفانی - مدیر محترم بهبود کیفیت و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور
,
جناب آقای دکتر فرشید رضائی - کارشناس محترم اداره مراقبت بیماری‌های واگیر
,
جناب آقای دکتر علی ابرازه – مشاور محترم
,
جناب آقای دکتر سیدعلیرضا ناجی -  متخصص محترم ویروس شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی  
,
جناب آقای مهندس محسن فرهادی -  معاون محترم مرکز سلامت محیط و کار
,
جناب آقای دکتر سیدمحمود مسیحا هاشمی – مدیرکل محترم آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی
,
سرکار خانم دکتر عاطفه عابدینی – فوق تخصص محترم ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی  
,
جناب آقای دکتر مسعود یونسیان – عضو محترم هیات علمی و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
,
جناب آقای دکتر محمدتقی طالبیان - مشاور اجرائی محترم معاون درمان
,
جناب آقای دکتر حیدر محمدی - مدیرکل محترم نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو
,
 
,
با توجه به سوابق علمی و اجرائی به عنوان عضو تیم واکنش سریع در مدیریت COVID–۱۹  منصوب می‌شوید تا با هماهنگی ریاست محترم تیم در مواقع اضطراری ضمن حضور در مناطق مورد نیاز، اقدام لازم را بعمل آورید. موفقیت جنابعالی/ سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه