اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی مطرح کرد؛

درگز؛ رتبه اول جذب اعتبارات عشایری کشور در سه سال گذشته

درگز؛ رتبه اول جذب اعتبارات عشایری کشور در سه سال گذشته
نبوی‌فرد گفت: عشایر درگز از لحاظ تعداد خانوار ۸ درصد عشایر استان را تشکیل می‌دهند اما با جذب بیش از ۳۳ درصد اعتبارات استان موفق به کسب رتبه اول کشوری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ صبح امروز محمدنبوی فرد مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی دائم محلات عشایر درگز، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، یکی از اهداف و برنامه های اداره کل امور عشایری را ارائه خدمت درخور شان به عشایر دانست و اظهار کرد: عشایر از ابتدای انقلاب تاکنون و حتی قبل از انقلاب، خدمات بسیار ارزنده ای را به نظام اسلامی ارائه کرده و لایق دریافت بهترین خدمات هستند.

وی عنوان کرد: مجتمع آبرسانی شهید عشایر محمد باقر رئوفی قرار است آب شرب دائم سه محله عشایری اسپیان، فتحعلی بیگ و جهانگیری را در شهرستان درگز تامین کند. فاز اول این پروژه که از سال ۹۸ با دریافت بیش از یک میلیارد تومان اعتبار آغاز شده بود امروز به بهره برداری می رسد.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: در فاز اول ۲ منبع ۶۰ متر مکعبی و ۲۱ حوضچه احداث شد، چاه ها اصلاح و فنس کشی شده و حدود ۶ کیلومتر آبرسانی انجام شد. در فاز دوم پروژه که پیمانکار آن مشخص شده و قرار است با هزینه کرد اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره برداری برسد مجموعا ۷۰ خانوار عشایر از نعمت آب شرب دائم بهره مند خواهند شد.

نبوی فرد با اشاره به اینکه عشایر درگز از لحاظ تعداد خانوار ۸ درصد عشایر استان را تشکیل می دهند تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در سالهای گذشته، عشایر درگز در یک بخش بیش از ۲۰ درصد و در بخش دیگر بیش از ۳۳ درصد اعتبارات استان را جذب کرد که موفق به کسب رتبه اول کشوری در جذب اعتبارات شد. این دو کار شاخص و بیلان بسیار مثبتی برای عشایر درگز است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بخش محدودی از عشایر فقط از نعمت راه و برق برخوردار بودند اما به برکت همین انقلاب، خدمات ارائه شده به بیش از ۲۰ مورد با محدوده پوشش گسترده عشایر رسیده است. اینها بخشی از خدمات انقلاب و نظام اسلامی به عشایر است که سعی می کنیم هر روز بر تعداد آنها اضافه کرده و رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه