اخبار داغ

وقتی دیوارکشی آیت‌الله رئیسی دست مفسدان را از بیت‌المال قطع کرد؛

آشفتگی حلقه نیاوران از عدالت قوه قضائیه؛ از دستگیری طبری تا مهدی جهانگیری

آشفتگی حلقه نیاوران از عدالت قوه قضائیه؛ از دستگیری طبری تا مهدی جهانگیری
شاید اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال ۹۶ تصور نمیکردند که شخصی بر کرسی ریاست قوه قضائیه بنشیند که مو را از ماست بیرون می کشد اما آیت الله رئیسی خواب مفسدان را آشفته کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها آنچه با شنیدن نام دولت تدبیر و امید برای مردم تداعی می شود فقر، تورم، معیشت و از همه مهم تر فساد نزدیکان به دولت است، ملت هنوز فراموش نکرده اند که در انتخابات سال ۹۶ نامزدهای اصلاح طلب ریاست جمهوری چه عناوینی را به رقبای خود نسبت دادند تا بتوانند ۴ سال دیگر با کابینه ای مسن و فرتوت در بدنه حاکمیت جا خوش کرده و حلقه نیاوران را قوی تر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
همان هایی که آن زمان خطاب به ایت الله سید ابراهیم رئیسی گفتند "اگر وی انتخاب شود، در پیاده‌ رو‌ها دیوار می‌کشد، اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده ‌رو‌های ما هم دیوار خواهد بود، شما آن‌ ها را نمی ‌شناسید. من آن ‌ها را می‌ شناسم. آن ‌ها روزی در جلسه ‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌ رو دیوار بکشند. آن ‌ها می ‌خواستند، پیاده ‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند."
,
 
,
انتخابات تمام شد و اصلاح طلبان روی کار آمدند اما تصور نمیکردند که شخصی بر کرسی ریاست قوه قضائیه بنشیند که مو را از ماست بیرون می کشد و مردم را دلگرم می کند به قوه ای که برای اجرای عدالت قدم بر می دارد. آیت الله رئیسی دیوار کشی ها را آغاز کرد اما نه آنگونه که اصلاح طلبان به وی تهمت زدند.
,
 
,
وی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها، میان یأجوج و مأجوج ‌های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آن‌ ها را از جان و مال ملت کوتاه کرد، بله آیت الله رئیسی هزاران میلیارد از اموال به غارت رفته مردم را به بیت ‌المال باز گرداند و غارتگران را به دست عدالت سپرد.
,
 
,
اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس قوه قضاییه نسبت به پرونده تخلفات ارزی واکنش نشان داد و گفت: قضات ما در رسیدگی به پرونده‎‌های قضایی به هیاهو‌های سیاسی و جنجال ‎ها توجه نکنند و از سوی دیگر هیچ‎گونه حاشیه ‎سازی آن‌ها را از عدل و انصاف خارج نکند. همکاران ما قاطعانه و بر خط عدل و انصاف رسیدگی خواهند کرد و گرفتار حاشیه‎‌ها و هیاهو‌ها نخواهند شد و نتیجه رسیدگی به پرونده هم به اطلاع مردم عزیزمان خواهد رسید.
,
 
,
به جرات می توان گفت آیت الله رئیسی تنها رئیس قوه قضائیه ای است که مردم را نسبت به سرنوشت مفسدان و متخلفان ارزی نامحرم ندانست، وی اولین قدم مبارزه با فساد را از درون قوه قضائیه شروع و با طبری برخورد کرد، گام محکمی که راه مبارزه با فساد در دیگر دستگاه ها را هموارتر کرد.
,
 
,
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه، مبارزه با فساد را در اولویت قرار داده و با دانه درشت ها برخورد می کند،  در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید: این نهاد مقابله با فساد را از داخل مجموعه خود شروع کرد و این مسئله پتانسیل و ظرفیتی شد تا با اقدامات انجام شده، موجب امیدآفرینی برای مردم شود.
,
 
,
, ,
 
,
علی حدادی به حمایت همه جانبه مجلس از برخورد قوه قضائیه با فساد اشاره کرد و افزود: مبارزه با فساد، رانت و هر گونه تبعیض، زمانی انجام می شود که آن فرد سلامت لازم را داشته باشد و امروز اعتقاد و باور ما بر این است که رئیس قوه قضائیه با اقتدار بوده و در مسیر مبارزه جدی با فساد قرار گرفته است.
,
 
,
وی اظهار داشت: در کشوری که به نام نظام اسلامی است، رعایت عدالت، مبارزه با تبعیض و رانت خواری در هر مسئولیتی باید انجام شود که البته در حال حاضر قوه قضائیه این مهم را انجام می دهد، قطعا این روند در مسیر توسعه عدالت می تواند برای مردم امیدآفرین بوده و هشداری برای ویژه خواران و افرادی که به دنبال مسائل حاشیه ای هستند، باشد.
,
 
,
حدادی با اشاره به اینکه برخورد با دانه درشت ها، سلامت جامعه ورعایت عدالت را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد:  بیانیه ای هم با مضمون حمایت همه جانبه نمایندگان مجلس از حرکت شجاعانه آقای رئیسی صادر شده است زیرا باید در برابر هر مسئله ای که به سلامت جامعه لطمه می زند و در موضوعات تبعیض مابانه ای که موجب خسارت می شود، اعم از تبعیض، رانت و ویژه خواری برخورد جدی داشت. 
,
 
,
وی گفت: مجلس از روندی که قوه قضائیه در راستای مقابله با فساد دارد حمایت می کند و اگر در این راه، قوانینی نیاز باشد وضع یا اصلاح می شوند زیرا در پیام مقام معظم رهبری به مجلس آمده است، در دو دهه گذشته ما در موضوع رعایت عدالت عقب مانده ایم لذا باید با شجاعت در برابر افرادی که با تمام توان وارد عرصه فساد شده و بعضا هم رسانه دارند و اعمال فشار می کنند، ایستاد.
,
 
,
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: ما ایستادگی و مقاومت را از سردار سلیمانی فراگرفته ایم زیرا مکتب امام (ره) و حاج قاسم سلیمانی ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم است، لذا علاوه بر ظلم استکبار، قوه قضائیه در داخل کشور با افرادی که برای مردم مشکلاتی را به وجود می آورند در قالب مبارزه با مفاسد اداری مقابله می کند.
,
 
,
همچنین نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: مجلس و قوه قضائیه اگر هم‌ افزا عمل کنند می ‌توانند به عنوان دو لبه قیچی به قطع ریشه‌ های فساد بپردازند، دستگاه عدلیه در دوره جدید با رویکرد ضدفساد و مبارزه با دانه درشتها و ساماندهی سازوکارها توانسته اعتماد عمومی به این دستگاه را افزایش دهد که ضرورت دارد این روند با همیاری مجلس تا حصول نتایج مطلوب تقویت و تداوم یابد.
,
 
,
مهدی عسگری افزود: وضع قوانین لازم برای بالابردن هزینه فساد، در کنار نظارت بر حسن اجرای این قوانین سبب بستن شاهراه‌های فساد می‌شود و هم میدان عمل را برای متخلفین اقتصادی نا امن‌تر می‌کند، همچنین اگر قرار باشد با فساد برخورد ریشه‌ای شود باید بر رویکرد پیشگیرانه و ضدفساد ساختن دستگاه حکمرانی و ایجاد شفافیت اقتصادی تمرکز شود.
,
 
,
, ,
 
,
عسگری با اشاره به اینکه اجرای عدالت نباید تحت تاثیر فشار ها متوقف شود، تصریح کرد: یکی از آرمانهای اصلی انقلاب، عدالت بوده است که در این راستا دچار کم‌کاری و کم توجهی بوده‌ایم البته تلاش برای تحقق عدالت همیشه هزینه داشته، طبیعی است که یک جریانی که از رانت و تبعیض، منفعتی به جیب می‌زند از تحقق عدالت هراسان باشند.
,
 
,
وی ادامه داد: افراد مذکور آنجا که حس کنند مبارزه با بی عدالتی جدی‌تر دنبال می‌شود برای جلوگیری از آن به هر ابزاری متوسل می‌شوند، از تهمت و دروغ و افترا به جریان فسادستیز گرفته تا هزینه‌تراشی برای متولیان. هوشیاری افکار عمومی هم در این راستا بسیار موثر است، هرگاه جریان زر و زور و تزویر رو به زوال رفت توطئه و تهمت و دروغ را بعنوان ابزاری برای احیا خود به کار برده، تا با فضاسازی و فرافکنی برای خود مصونیت ایجاد کند.
,
 
,
عسگری با اشاره به اینکه با این حال تحت هر فشاری مجموعه‌ های مسئول اجازه کوتاه آمدن در مقابل مفسدین و ترسیدن از این هزینه‌ها را ندارند، خاطر نشان داشت: قوه مقننه هم با تقویت بعد نظارتی و هم با تدوین قوانین ضدفساد می‌تواند نقش جدی در سالم‌سازی فضا داشته باشد. «انجام تحقیق و تفحص»، «سوال از مسئولین» و «پیگیری پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات و هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت» از جمله ابزارهای مجلس شورای اسلامی در این راستا هستند.
,
 
,
همچنین یک دکتری علوم سیاسی به ماجرای دستگیری اخیر برادر جهانگیری اشاره کرده و در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ حکم این شخص نشان داد که فساد نهادینه شده و امروز ضرورت مبارزه با فساد بسیار بیشتر از سال های گذشته خواهد بود، همچنین بزرگترین رسالت توسط رئیس قوه قضائیه در مقطع کنونی برای حفظ انقلاب اسلامی مبارزه با فساد است.
,
 
,
حسن محبتی با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه می تواند بهترین پشتوانه برای مقام معظم رهبری باشد، گفت: مردم بعضا اعلام می کردند چرا گفته می شود فساد وجود دارد اما با ان مبارزه نمی شود اما امروز اقدامات حیاتی آیت الله رئیسی زبانزد عام و خاص است.
,
 
,
, ,
 
,
محبتی افزود: مفسدین نظام آنقدر نگرانند که مدام پیگیری می کنند که آیا نام آنها در پرونده های بعدی وجود دارد یا خیر، با حکم مهدی جهانگیری آلارم مبارزه با فساد زده شد و پیام خوبی برای مردم داشت مبنی بر اینکه ممکن است برادر رییس جمهور و منصوبین وی متخلف باشند اما در نهایت به دام قانون خواهند افتاد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه فساد در حال حاضر افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: اگر به کابینه وی در دو دوره نگاه کنیم فسادهای بزرگی خواهیم دید، برادر رئیس جمهور، مسئول هلال احمر، برادر جهانگیری، سیف بانک مرکزی، برادرزاده عراقچی، دختر نعمت زاده با قاچاق لباس و ... مصداق بارز این موارد است.
,
 
,
, ,
 
,

وی با اشاره به فسادزایی در این دوره گفت: مسئولیت حجت الاسلام رئیسی فسادستیزی است.

,
محبتی افزود: حجت الاسلام رئیسی اولین گام مبارزه با فساد خود را در داخل قوه قضائیه برداشت و با طبری برخورد کرد، رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد دست به انقلاب بزرگی زد و حرکت ایشان ماندگار خواهد بود.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: تعداد فسادها، متخلفین بزرگ اقتصادی و رابطه مفسدین با فساد به گونه ای است که کار حجت الاسلام رئیسی را سخت می کند، اگر چه رئیس قوه قضائیه بسیار مقاوم است، البته باید منتظر محکومیت دیگر مفسدین هم باشیم و امیدواریم حجت الاسلام رئیسی شعبه ای را به بررسی اموال دیگر مسئولان اختصاص دهد.
,
 
,
وی گفت: انتظار داریم افراد متخلفی که در لباس نظام خود را نشان داده و همانند مهدی جهانگیری و حسین فریدون مسئولیت هایی داشتند در دولت بعدی تکرار نشوند و دولت جوان انقلابی افراد پاکدستی را در کابینه خود استفاده کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه