اخبار داغ

مهندسی انتخابات را ۱۸۰ درجه برعکس انجام می‌دهیم؛

واعظ‌ آشتیانی: هر کسی رئیس شود، وضعیت فوتبال تغییری نخواهد کرد/ «شاه‌‌سلطان‌حسین‌»ها تبدیل به مدیر شده‌اند!

واعظ‌ آشتیانی: هر کسی رئیس شود، وضعیت فوتبال تغییری نخواهد کرد/ «شاه‌‌سلطان‌حسین‌»ها تبدیل به مدیر شده‌اند!
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: نه بلدیم مهندسی کنیم، نه فرد مقتدر و شایسته‌ای را به فوتبال معرفی می‌کنیم.
[

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون روند تأییدصلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مسئولیت کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال بر اساس مقررات و قوانین اساسنامه بوده و این کمیته هم به‌عنوان مسئول برگزاری انتخابات، باید وظایف خود را در چارچوب همان قواعد انجام دهد. این کار یک قانون است و سرپیچی برنمی‌تابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

واعظ آشتیانی با اشاره به رد صلاحیت حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال و رئیس حال حاضر سازمان لیگ فوتبال از حضور در انتخابات بیان کرد: من همیشه از منتقدین روند فعالیت این افراد در فدراسیون فوتبال بوده‌ام، چراکه متاسفانه امثال بهاروند با عدم نظارت نهادهای مسئول تبدیل به باندی در فدراسیون فوتبال شده‌اند. هر تصمیمی که بخواهند، می‌گیرند و مجمع هم بی‌کم‌وکاست آن‌را به نتیجه می‌رساند.

,

او صحبت‌‎هایش را این‌گونه ادامه داد: عقب‌ماندگی و ناکارآمدی و انفعال فدراسیون فوتبال، نشأت گرفته از همین افراد و همین رفتارهاست. مثلاً چه معنایی دارد که رئیس هیأت فوتبال یک استان به‌مدت ۲۰، ۲۵ و یا حتی ۳۰ سال در رأس امور باشد؟ مگر آن فرد چه خدماتی به فوتبال آن استان داشته و بر چه روش و اساسی تا ۳۰ سال از امنیت شغلی برخوردار بوده؟!

,

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره صحبت‌های علی کفاشیان هم اذعان داشت: به بهانه ثبات مدیریت، افراد ضعیف را دور هم جمع کرده‌اند. کفاشیان در جایی گفته بود که فدراسیون فوتبال تبدیل به یک باتلاق شده، من می‌پرسم سهم شما از این باتلاق چقدر است؟ شما چقدر در تشکیل این باتلاق مقصرید؟

,

, ,

امیررضا واعظ آشتیانی در مورد شایعه مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال توسط وزارت ورزش و جوانان با حمایت‌های ضمنی از یک کاندیدا تصریح کرد: باور دارم که تمام فدراسیون‌ها در تمام نقاط جهان مقوله مهندسی در انتخابات را انجام می‌دهند اما این دموکراسی تبدیل به دکانی در ورزش ایران شده. در فدراسیون‌های اروپایی نوع مهندسی مثبت است؛ به این شکل که از کارآمدترین، بابرنامه‌ترین و خوش‌فکرترین نامزد حمایت می‌کنند و این حمایت به‌نحوی‌ست که با تغییر دولت، باورها تغییر نمی‌کند.

,

وی همچنین افزود: وقتی «شاه‌‌سلطان‌حسین‌»ها را پیدا می‌کنیم و افراد خنثی را وارد گود مدیریتی می‌کنیم، این درست نیست. این مهندسی بدترین نوع مهندسی انتخابات است که افراد بی‌اثر را به جایی برسانیم. در واقع نه بلدیم مهندسی کنیم، نه فرد مقتدر و شایسته‌ای را به فوتبال معرفی می‌کنیم. نوع مهندسی انتخابات ما با سایر فدراسیون‌های جهانی ۱۸۰ درجه فرق دارد.

,

این مدیر فوتبالی در خصوص شانس ریاست این ۴ نامزد انتخابات تأکید داشت: هر کدام از این افراد به ریاست فدراسیون فوتبال برسند، وضعیت فوتبال تغییری نخواهد کرد. اتفاق خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنم و هر کدام از این‌ها اگر همت داشته باشند، بتوانند بخشی از این باتلاق را خشک کنند!

,

واعظ آشتیانی هم‌چنین پیرامون عدم ورودش به کارزار انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت: علاقه‌ای به حضور در فضای فدراسیون فوتبال ندارم اما متأثر می‌شوم که چرا فوتبال ما باید به‌لحاظ افراد افراد موثر و کارآمد فقیر است. اهالی فوتبال هم با عدم معرفی و حمایت از یک فرد کاردرست و موثر مقصرند. درخواستی از سوی بازیکنان ملی و یا مربیان خوش‌نام نبوده و همین باعث باتلاق در فدراسیون می‌شود.

,

انتهای پیام/
میعاد نیکخوی سلیمی

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه