اخبار داغ

تقسیمات کشوری جدید فریدونشهر در انتظار تصویب هیئت دولت

تقسیمات کشوری جدید فریدونشهر در انتظار تصویب هیئت دولت
با وجود اینکه طرح اضافه شدن یک بخش جدید به تقسیمات کشوری شهرستان فریدونشهر از حدود 10 سال پیش مطرح شده است، هنوز این موضوع عملی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شهرستان فریدونشهر از حیث وسعت و پراکندگی جمعیت بین چند شهرستان برتر استان اصفهان قرار دارد. شهرستانی که طی فاصله مرکز شهرستان تا آخرین روستای آن قریب هشت ساعت به طول می‌انجامد. آن هم از طریق جاده‌های صعب العبور و کوهستانی که تردد در آن تنها به وسیله خودروهای کمک‌دار و در ایامی که بارش نباشد و بعضاً تنها در فصول بهار و تابستان امکان‌پذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*لزوم افزودن یک بخش جدید به تقسیمات کشوری فریدونشهر

, *لزوم افزودن یک بخش جدید به تقسیمات کشوری فریدونشهر, *لزوم افزودن یک بخش جدید به تقسیمات کشوری فریدونشهر,

شهرستان فریدونشهر با مساحت 2235 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 36 هزار نفر تنها دارای یک بخش مرکزی با پنج دهستان برف انبار، چشمه لنگان، عشایری، پیشکوه موگویی و پشتکوه موگویی است و امور مربوط به روستاهای شهرستان در این یک بخشداری که در مرکز شهرستان مستقر است، انجام می‌شود.

,

در چنین شرایطی طبیعتاً سرکشی مسئولان به این روستاها برای پرس و جو راجع به مشکلات مردم و روند پیشرفت طرح‌های عمرانی روستاها با تأخیر و بنابر ضرورت صورت خواهد گرفت و مردم هم برای ارتباط با مسئولان شهرستان مجبور هستند هر بار چنین مسافتی را طی کنند که اگر کارشان در ان روز راه نیافتد مجبور هستند یا با صرف هزینه شب را در فریدونشهر بمانند یا این که با صرف هزینه و زمان بیشتر به روستای خود بازگردند و دوباره روز دیگری برای حل مشکل خود مراجعه کنند.

,

برای حل این مشکلات پیشنهاد اضافه شدن یک بخش دیگر به این شهرستان و استقراری بخشداری جدید در دهستان پیشکوه یا پشتکوه موگویی فریدونشهر از 10 سال پیش طرح شده است.

,

*طرح 10 ساله‌ای که همچنان  مسکوت مانده است

, *طرح 10 ساله‌ای که همچنان  مسکوت مانده است, *طرح 10 ساله‌ای که همچنان  مسکوت مانده است,

بخشدار سابق فریدونشهر و پیشنهاد دهنده این طرح در این رابطه به صاحب نیوز گفت: وسعت زیاد شهرستان فریدونشهر و مشکلات سفر به روستاهای منطقه پیشکوه و پشتکوه این شهرستان هم فرصت کمتری برای حضور مسئولان در این روستاها برای سرکشی از مردم و پیگیری مسائل و مشکلات ایشان فراهم آورده است و هم منجر شده روستائیان برای پیگیری مسائل خود به دردسر بیافتند و مجبور به طی مسافت طولانی تا شهر فریدونشهر بشوند.

,

علیرضا کربلی اظهار کرد: با ارائه این پیشنهاد چالش‌های اجتماعی راجع به انتخاب نام و مکان بخشداری جدید در بین روستائیان این دو دهستان شکل گرفت که با چاره‌اندیشی‌هایی که انجام شد و برگزاری جلسات متعدد، این مسأله حل شد اما عمر دولت قبل به تصویب این طرح نرسید و در دولت تدبیر و امید نیز تاکنون این تصمیم که برکات بسیاری برای روستائیان این منطقه به همراه خواهد داشت، به سرانجام نرسیده است.

,

وی افزود: مقرر شده بود بخشداری جدید سه روز در هفته در مرکز دهستان پیشکوه موگویی یعنی روستای اسلام آباد و سه روز دیگر نیز در مرکز دهستان پشتکوه موگویی یعنی در روستای مصیر مستقر شده و به امورات مردم رسیدگی کند.

,

با وجود این که تاکنون چندین بار قول نهایی شدن اضافه شدن یک بخش دیگر به شهرستان فریدونشهر در مجامع عمومی این شهرستان مطرح شده است اما تاکنون عملاً این اتفاق نیافتاده است.

,

 

,

*بخش جدید فریدونشهر در انتظار تصویب هیئت دولت

, *بخش جدید فریدونشهر در انتظار تصویب هیئت دولت, *بخش جدید فریدونشهر در انتظار تصویب هیئت دولت,

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به صاحب نیوز گفت: این موضوع به تازگی در اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور تصویب شده و نامه آن برای هیئت دولت ارسال شده اما تاکنون در جلسه هیئت دولت مطرح نشده است.

,

حسین محمدصالحی اظهار کرد: در گفتگویی که با حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور انجام دادم وی این قول را داد که موضوع اضافه شدن بخش جدید در فریدونشهر در اولین جلسه هیئت دولت مطرح شده و مورد پیگیری قرار بگیرد.

,

این نماینده عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در صورت تصویب این موضوع در جلسه هیئت دولت می‌توان گفت موضوع تمام شده است و به اجرا درخواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه