اخبار داغ

یادداشت؛

دو انتقاد دهه فجری به مسئولان مازندران

دو انتقاد دهه فجری به مسئولان مازندران
دهه فجر چهل‌و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در مازندران بگونه‌ای به پایان رسید که به بهانه کرونا آذین‌بندی شهرها، که باید بواسطه تعطیلی مدارس گسترده‌تر و کیفی‌تر انجام می‌شد، همچنین پروژه‌هایی در حوزه عمران و آبادانی و اشتغال در خجسته مناسبت دهه فجر فروغی و جلوه‌ای نداشت و نتوانست کام مردم این استان ولایی را شیرین سازد هرچند مردم غیور مازندران در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن آبروداری باشکوه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، تجلیل و تکریم ایام الله، از نشانه‌های سلامت و تقوا و تعادل فرهنگی و توازن روحی هر جامعه و کشور است که قرآن با جمله امریه بر انجام آن تاکید و تصریح دارد.

دهه مبارک فجر و مناسبت‌های دینی و انقلابی کشورمان با برخورداری از شاخص‌ها و مولفه‌های معنوی و اقتدارآفرین، از منطبق‌ترین مصادیق ایام الله‌هاست و بر مبنای آموزه قرآنی باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.

از حکمت‌های نهفته در تاکیدات قرآنی، آشناسازی نسل‌ها با میراث فرهنگی و تمدنی و هویت‌ساز خود است که از ثمرات آن، پرکردن خلاء بین‌النسلی و آگاه‌سازی و آشناکردن فرزندان با مفاخر و گنجینه‌های ارزشی و فرهنگی و معنوی خود می‌باشد.

از ابزارهای تاثیرگذار دشمنان برای ربایش نسلی، مشغول کردن آنها به هر موضوع هجو و لهو بمنظور فراموشی مناسبت‌های تمدنی‌شان است. این ابزارهای متنوع و رنگارنگ و پرجاذبه که دارای بار منفی فرهنگی هستند، ابتداء مشغول کردن جوانان و نوجوانان‌مان را مورد هدف قرار می‌دهند و در کنار آن، خوش‌بین و سپس وابسته کردن آنها به فرهنگ برهنگی و غیراخلاقی غرب را تعقیب می‌کنند.

یکی از مصادیق مهم ایام‌الله، دهه مبارک فجر است، آنچنانکه امامین انقلاب این دهه را از مهم‌ترین مصادیق ایام‌الله در دوره کنونی می‌دانند.

هرساله مردم غیور و حماسه‌ساز کشورمان با چنان حضوری دهه مبارک فجر را برجسته برگزار می‌کردند که همه ناظران و حتی نظریه‌پردازان نظام سلطه جهانی نیز به عظمت این حضور و برگزاری جشن سراسری در ایران اسلامی اعتراف می‌کردند و آن را نشانه حاضربودن مردم ایران در صحنه دفاع جانانه از انقلاب و کشورشان تلقی و تحلیل می‌کردند. حضور سرازپانشناخته مردم در برف و باران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و حتی زیر بمباران صدام عفلقی، گویای عمق استراتژیک انقلاب در میام مردم میهن‌مان داشت که برای دشمنان انقلاب نیز حاوی پیام‌های آشکار بود.

امسال، که دولت آقای روحانی آخرین سال خود را سپری می‌کند، برنامه‌ریزی چندانی در برگزاری جشن دهه مبارک فجر در کشور و از جمله در مازندران به چشم نمی‌خورد. شهرهای این استان، که قبلاً توسط دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها آذین بسته می‌شد، امسال گویی چنین دهه‌ای فرانرسید و کمتر علائمی دال بر دهه فجر قابل مشاهده بود.

فضای مجازی، که می‌توانست عمده مسئولیت وزارتخانه‌ها و دولت در قبال دهه مبارک فجر را به‌دوش بکشد، چندان تحرکی در این زمینه را شاهد نبود. فضای ادارات خالی از تراکت، بنر و پوسترهای این مناسبت مقدس بود. سرودهای انقلاب، که مخصوصاً برای نسل اول انقلاب سرشار از خاطره و یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌ها برای به ثمرنشستن انقلاب بود، چندان مورد استفاده قرار نگرفت تا برای نوجوانان و جوانان‌مان الهام‌بخش باشند.

در هرصورت، امسال دهه مبارک فجر به لحاظ تبیینی و بصیرتی نیز مهجور و مغبون برگزار شد.

از نعمت‌های شیرین ایام‌الله دهه مبارک فجر درهرسال، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی، تولیدی و اشتغالی بود که امسال در مازندران خبر چندانی از این طرح‌ها نبود.

در سایت استانداری مازندران، که فعالیت‌های استاندار و دستگاهها را ارائه می‌دهد، خبری از قول معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران آورده که در ایام مبارک دهه فجر 887 پروژه با اعتباری بالغ بر 2596 میلیارد تومان در مازندران به بهره برداری خواهد رسید. مهدی رازجویان در ادامه می‌افزاید: ‎  از مجموع پروژه هایی که در ایام دهه فجر در مازندران به بهره‌برداری خواهد رسید، 129 پروژه، اشتغال زایی 2800 نفر را در پی خواهد داشت.

با بررسی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های افتتاح شده، بخش زیادی از این پروژه‌هاا مربوط به بخش خصوصی و حتی افتتاح واحد پذیرایی و هتل آپارتمان و کشاورزی و صدها پروژه ریزی است که در مقابل بسیاری از پروژه‌های این دهه برخی از استان‌ها قابل مقایسه نیستند و این هم برمی‌گردد به مظلومیت و مغبونیت استان مازندران که همواره قربانی تصور غلط مسئولین کشوری در جهل‌شان نسبت به محرومیت این استان است و هم، کم‌کاری و ضعف مدیریت‌ها.

در هر صورت، هرساله این مسئله مهم ناظران دلسوز مازندران با متاثر می‌کند که اغلب برای حفظ وحدت و برهم نخوردن آرامش مردم سعی می‌کنند این مسائل تلخ را مطرح نکنند، اما واقعیت تلخ با نادیده گرفتن و نگفتن‌ها، شیرین نمی‌شود. امید آنکه این نواقص جبران شوند.

 فاطمه محمدی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه