اخبار داغ

استعفای دادستان لاهه در پی فشار تل‌آویو؛ لاهه برای «بنسودا» جانشین تعیین می‌کند

استعفای دادستان لاهه در پی فشار تل‌آویو؛ لاهه برای «بنسودا» جانشین تعیین می‌کند
دادستان لاهه در پی فشار تل‌آویو از سمن خود استعفا داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فاتو بنسودا» دادستان دیوان لاهه که طرح تعقیب قضائی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کرد، در پی فشارهای تل‌آویو از سمت خود استعفا داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی قرار است امروز (جمعه) دادستان جدیدی را برای دادگاه جنایت‌های جنگی انتخاب کنند.

,

چهار دادستان از کشورهای انگلیس، ایرلند، ایتالیا و اسپانیا برای جانشینی بنسودا، که تحقیقات جنجالی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان و جنایت‌های جنگی نظامیان آمریکا در افغانستان را پیگیری می‌کرد، رقابت می‌کنند.

,

بر اساس این گزارش، به دلیل عدم اجماع نظر کشورهای عضو دیوان لاهه برای دادستان دادگاه جنایت‌های جنگی، انتخاب جانشین برای بنسودا امروز از طریق رأی‌گیری در مقر این دادگاه در نیویورک انجام خواهد شد.

,

به نوشته تایمز اسرائیل، بنسودا که قرار است در ماه ژوئن از سمت خود کنار برود، ۹ سال را در «یکی از چالشی‌ترین شغل‌های» دیوان کیفری بین‌المللی گذراند و در آخرین اقدام خود پرونده تحقیقات درباره جنایات صهیونیست‌ها را پیش برد.

,

آمریکا و رژیم صهیونیستی - که هیچکدام عضو دیوان لاهه نیستند - طی دو سال گذشته به شدت با تلاش‌های بنسودا برای تحقیقات درخصوص جنایات علیه مردم فلسطین مخالفت کرده و به او فشار آورده بودند.

,

پیش از این، وبگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های صهیونیست گزارش داد، تل‌آویو از سفرای خود خواست که از متحدانشان بخواهند به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای عدم پیگیری تحقیقات درباره جنایات این رژیم فشار بیاورند.

,

روزنامه «ها آرتص» تیرماه امسال لیستی از افرادی که در تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه، تل‌آویو احتمال محکوم شدنشان وجود داشت، منتشر کرد.

,

هاآرتص نام برخی از مسئولان کنونی و پیشین صهیونیستی در این لیست را افشا کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی، «موشه یعلون» و «نفتالی بنت» و «آویگدور لیبرمن» وزرای جنگ پیشین، «یورام کوهن» رئیس پیشین شاباک و «نداف آرگامان» رئیس کنونی شاباک، «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد کل ارتش، «آویو کوخاوی» رئیس کنونی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه